Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #1 Skrevet 21. november 2016 Hei Jeg er i en litt kinkig situasjon. Jeg holder på å gå fra mannen min. Jeg snakket med exsvigermor og det var tydelig at det hun var bekymret for at hun ikke skulle få se barnebarnet sitt. Barnefar har akkurat nå samvær en gang per uke hjemme hos meg. Exsvigermor vil gjerne passe etc, men jeg syns det er utrolig vanskelig og navigere mellom barnefar og exsvigermor uten at noen av dem skal bli skuffet. Dersom exsvigermor passer vil kanskje barnefar bli sur. Det nytter ikke og prate sammen der ingen av dem er så lett og snakke med. Jeg har skikkelig lyst og gi tydelig beskjed om hvordan dette kommer til og bli, men vil ikke skape uvennskap Noen erfaringer? Anonymous poster hash: 4639c...2ca
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #2 Skrevet 21. november 2016 Hvor gammelt er barnet da? Er ikke far i stand til å ha barnet mer enn en gang i uken hjemme hos deg? Det vanlige er jo at farmor ser barnet i pappa sin samværstid, men om han ikke er i stand til å ha noe særlig samvær må jo du og svigermor bli enige om noe. Kan ikke far ta med seg barnet til farmor f.eks annenhver søndag da, så får barnet både pappa og farmortid på en gang? Anonymous poster hash: ad027...b36
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #3 Skrevet 21. november 2016 Takk for svar. Barnet er kun ett år. Samværet har gått gjennom mekling. Det er vanskelig og få noen enighet med barnefar på dette. Kommunikasjonen er ikke så bra. Dessuten virker det som om svigermoren ville at far skulle ta med barnet hjem til de på samværsdagen. Det er ikke det som står i avtalen for sønnen vår trenger stabilitet og venne seg til den nye rutinen først. Jeg trenger jo barnepass av og til, har andre jeg kan spør, men jeg vil jo gjerne at farmoren skal være involvert i min sønns liv, men hun er veldig på at han skal komme hjem til henne hele tiden, mens jeg vil helst han skal være hjemme hos meg i alle fall på kveldene Pga styr med rutiner og søvn etc. Hun bor 20 min unna. På dagen i helgene er det noe helt annet. Anonymous poster hash: 4639c...2ca
Superdolly Skrevet 21. november 2016 #4 Skrevet 21. november 2016 Jeg synes du skal sette deg ned og tenke litt på hva som 1. er det beste for barnet, og 2. er det beste for deg. I den prioriterte rekkefølgen. Så presenterer du dette for ekssvigermor uten å åpne for diskusjoner. Si for eksempel noe slikt: "Det er veldig hyggelig at d har lyst til å bli bedre kjent med lille Ole, passe ham litt og være sammen med ham. Da må dere bli godt kjent først, og det må skje hjemme mens jeg er til stede. Passer det at du kommer en tur torsdag klokken fem?" Hvis hun da begynner å protestere og krangle og kreve å få ha ham alene og hjemme hos seg selv, avviser du henne vennlig men bestemt: "Beklager, men for lille Oles trygghet må dere bli godt kjent hjemme hos meg først. Ta kontakt når du har lyst til å ta deg en tur, så får vi se om det passer." Så avslutter du samtalen. Dette kan hun ikke bestemme, og juridisk har hun ingen rettigheter, så hun er faktisk helt avhengig av din velvilje her. Stå på ditt.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #5 Skrevet 21. november 2016 Hvor gammel er barnet? Anonymous poster hash: 1f605...a81
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #6 Skrevet 21. november 2016 Hvor gammel er barnet? Anonymous poster hash: 1f605...a81 Hun skrev at barnet er ett år... Anonymous poster hash: 7ae37...9f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå