Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

For ca to måneder siden måtte jeg, på anbefaling fra legene, slutte på p-piller fordi mensen forsvant. Har siden da hatt ubeskyttet sex. Har ikke aktivt prøvd å bli gravid, men skjer det så skjer det. Fikk mensen igjen forrige måned og ting var som normalt. De siste to ukene har jeg derimot hatt veldig vonde og følsomme bryst og brystvorter (noe jeg aldri har hatt før), og de siste dagene har jeg hatt vondt helt nederst i magen. Det er ikke menssmerter, men minner mer om gangsperr (jeg har ikke trent den siste uken😛). Er også litt småkvalm hele tiden, men det kan jo være helt andre grunner til. Skulle fått mensen for fire dager siden, men det har ikke vært noe tegn til det. Har tatt en test og den var negativ. Er i tillegg litt forvirret i forhold til når jeg burde ta testen da jeg jobber natt. Jeg tok den når jeg var ferdig på jobb om morningen, noe som kanskje er helt feil? Jeg lurer egentlig på om dette kan være tegn på andre ting enn graviditet? Vet at det er flere som får negativ test selv om de er gravid, men er det noe som skjer ofte? Jeg vet jeg sikkert burde ta en tur til legen, men jeg har aldri vært gravid før, og ville egentlig bare høre med noen som kanskje har opplevd lignende selv først.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk negativ Clear Blue Digitaltest til jeg var i uke 5. Mens på Rfsu stipsene var jeg positiv ganske tidlig. Og på andre tester som ikke var digitale viste de seg positive i uke 4 ca. Så ja, man kan være gravid selv om testen er negativ. Jeg ville ventet et par dager og testet igjen, og kanskje bytt til en test som er laget for å oppdage det tidlig (de er mer sensitive). Grunnen til at man tar testen om morgenen, er fordi man som oftest ikke er oppe og tisser/drikker om natten, så mengden hcg er større i morgenurinen. Går du våken nattevakt, har jeg villet testet meg etter at jeg har sovet på dagtid i stedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...