Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #1 Skrevet 21. november 2016 Heisann! Jeg har hatt vannkopper, men ikke mine to små håpefulle. Nå går det vannkopper i barnehagen, og jeg er gravid (uke 27). Er det noe viktig jeg må tenke på, om mine barn blir smittet? Anonymous poster hash: 4a2b0...0b9
LivetErEnLek Skrevet 21. november 2016 #2 Skrevet 21. november 2016 Heisann! Jeg har hatt vannkopper, men ikke mine to små håpefulle. Nå går det vannkopper i barnehagen, og jeg er gravid (uke 27). Er det noe viktig jeg må tenke på, om mine barn blir smittet? Anonymous poster hash: 4a2b0...0b9 Så lenge du har hatt det, er det ikke noe stress.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #3 Skrevet 21. november 2016 Neida, så lenge du er immun er det ingen fare. Vannkopper er ikke det verste å få selv om du ikke er immun heller... Anonymous poster hash: af4fe...76c
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #4 Skrevet 21. november 2016 Så lenge du har hatt det så gjør det ingen verdens ting om barna dine får det. Annet enn at det er slitsomt å ha syke barn hjemme når du er gravid Anonymous poster hash: b252e...488
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #5 Skrevet 21. november 2016 Du kan faktisk få vannkopper selv om du har hatt det før, så vær obs.. Forhør deg med legen og vær obs på tidlige symptomer. 2,5-åringen hadde vannkopper da jeg fødte andremann. Ingen av oss ble smittet Anonymous poster hash: 13f1c...ff7
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #6 Skrevet 21. november 2016 Hvis man har fått vannkopper som baby er det faktisk vanlig å få vannkopper en gang til, men denne gangen som helvetesild. Og det kan gi lammelser i ansiktet. Synes ikke du som helsepersonell skal uttale deg så bastant når du ikke har greie på det. Anonymous poster hash: d5d0a...a49 Dette er helt feil! Noen få mennesker får vannkopper to ganger, men da er de ikke blitt skikkelig immune første gang de hadde det, f.eks om de hadde det ganske mildt som baby. Men helvetesild er noe helt annet, det er vannkoppvirus i dvale som våkner opp igjen. Det kan skje alle som har hatt vannkopper. Anonymous poster hash: af4fe...76c
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #7 Skrevet 21. november 2016 Dette er helt feil! Noen få mennesker får vannkopper to ganger, men da er de ikke blitt skikkelig immune første gang de hadde det, f.eks om de hadde det ganske mildt som baby. Men helvetesild er noe helt annet, det er vannkoppvirus i dvale som våkner opp igjen. Det kan skje alle som har hatt vannkopper. Anonymous poster hash: af4fe...76c Nei, det er ikke helt feil. Leste masse om det akkurat fordi jeg har baby og søskenbarnet som skulle komme på besøk hadde vannkopper. Anonymous poster hash: d5d0a...a49
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #8 Skrevet 21. november 2016 Hvis man har fått vannkopper som baby er det faktisk vanlig å få vannkopper en gang til, men denne gangen som helvetesild. Og det kan gi lammelser i ansiktet. Synes ikke du som helsepersonell skal uttale deg så bastant når du ikke har greie på det. Anonymous poster hash: d5d0a...a49 Det er feil. Helvetesild er ikke ny smitte men en reaktivering av viruset som ligger i nervene som alle har etter vannkopper. Anonymous poster hash: 4ed77...a5e
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #9 Skrevet 21. november 2016 Dette er helt feil! Noen få mennesker får vannkopper to ganger, men da er de ikke blitt skikkelig immune første gang de hadde det, f.eks om de hadde det ganske mildt som baby. Men helvetesild er noe helt annet, det er vannkoppvirus i dvale som våkner opp igjen. Det kan skje alle som har hatt vannkopper. Anonymous poster hash: af4fe...76c http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/herpeszoster.php "Helvetesild kan ramme alle aldersgrupper, men ses hyppigst hos personer over 60 år, hos barn som blir smittet med vannkopper før de fyller 1 år og hos personer med nedsatt immunforsvar." Anonymous poster hash: d5d0a...a49
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #10 Skrevet 21. november 2016 Det er feil. Helvetesild er ikke ny smitte men en reaktivering av viruset som ligger i nervene som alle har etter vannkopper. Anonymous poster hash: 4ed77...a5e Er det mulig... BABY SOM HAR HATT VANNKOPPER HAR STØRRE SJANGSE FOR Å FÅ HELVETESILD!!! Sånn! Fornøyd??!! Anonymous poster hash: d5d0a...a49
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #11 Skrevet 21. november 2016 Er det mulig... BABY SOM HAR HATT VANNKOPPER HAR STØRRE SJANGSE FOR Å FÅ HELVETESILD!!! Sånn! Fornøyd??!! Anonymous poster hash: d5d0a...a49 Men da er det jo helvetesild, og ikke vannkopper. Det er ingen grunn til å skrike så fælt, du blir ikke mere hørt av den grunn Anonymous poster hash: f5fca...7cd
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #12 Skrevet 21. november 2016 Er det mulig... BABY SOM HAR HATT VANNKOPPER HAR STØRRE SJANGSE FOR Å FÅ HELVETESILD!!! Sånn! Fornøyd??!! Anonymous poster hash: d5d0a...a49 Men du får ikke helvetesild av å være i nærheten av noen som har vannkopper, det er umulig å få smittet på seg helvetesild. Helvetesild kan komme når som helst, gjerne i en periode av livet hvor man er sliten, stresset eller har nedsatt immunforsvar, ikke fordi man har blitt smittet av noen med vannkopper. Anonymous poster hash: af4fe...76c
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #13 Skrevet 21. november 2016 Men da er det jo helvetesild, og ikke vannkopper. Det er ingen grunn til å skrike så fælt, du blir ikke mere hørt av den grunn Anonymous poster hash: f5fca...7cd Men kjære deg da! Skulle de fått vannkopper første gang som 4-åring hadde de fått vanlig vannkopper. Men siden de har hatt det som baby kan de få det som helvetesild. Må tydeligvis skrike når det er så mange kranglefanter her. 😄 Anonymous poster hash: d5d0a...a49
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #14 Skrevet 21. november 2016 Det er feil. Helvetesild er ikke ny smitte men en reaktivering av viruset som ligger i nervene som alle har etter vannkopper. Anonymous poster hash: 4ed77...a5e "få vannkopper en gang til" utelukker ikke at det er reaktivering av herpesviruset. Hvor står det, mener du? Du kan gjerne sitere henne på det, siden du så bastant mente at hun skrev at man blir smittet på nytt. Man får et utbrudd av herpes, selv om man har hatt det før, også. Det betyr ikke at man sikter til at man er smittet på nytt. Lov å bruke huet litt Anonymous poster hash: 13f1c...ff7
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #15 Skrevet 21. november 2016 Men kjære deg da! Skulle de fått vannkopper første gang som 4-åring hadde de fått vanlig vannkopper. Men siden de har hatt det som baby kan de få det som helvetesild. Må tydeligvis skrike når det er så mange kranglefanter her. Anonymous poster hash: d5d0a...a49 Man kan få "vanlige" vannkopper som voksen. Ikke bare som helvetesild.. Anonymous poster hash: 13f1c...ff7
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #16 Skrevet 21. november 2016 Men du får ikke helvetesild av å være i nærheten av noen som har vannkopper, det er umulig å få smittet på seg helvetesild. Helvetesild kan komme når som helst, gjerne i en periode av livet hvor man er sliten, stresset eller har nedsatt immunforsvar, ikke fordi man har blitt smittet av noen med vannkopper. Anonymous poster hash: af4fe...76c "Hva kan man gjøre for å unngå helvetesild? Hvis man aldri har hatt vannkopper, kan man forsøke å unngå smitte ved å unngå kontakt med personer med vannkopper eller helvetesild. " 🙄🙄🙄🙄🙄 Anonymous poster hash: d5d0a...a49
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #17 Skrevet 21. november 2016 "Hva kan man gjøre for å unngå helvetesild? Hvis man aldri har hatt vannkopper, kan man forsøke å unngå smitte ved å unngå kontakt med personer med vannkopper eller helvetesild. " Anonymous poster hash: d5d0a...a49 Hvis man aldri har hatt vannkopper før, får man vannkopper ved smitte. Man får ikke helvetesild ved første gangs smitte. Men det kan være du har blitt smittet med viruset tidligere uten at du har registrert det. Da kan man feilaktig tro at man har fått helvetesild uten å hatt vannkopper først. Anonymous poster hash: d42bc...173
Modesty Blaise. Skrevet 21. november 2016 #18 Skrevet 21. november 2016 Tråden er moderert for brudd på regelen om å signere som helsepersonell, samt sitater av dette. MB, moderator.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå