Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #1 Skrevet 20. november 2016 Hei! jeg har en spiseforstyrrelse hvor jeg kaster opp etter å ha spist. Mange i familien har merket det, å jeg ønsker å slutte med dette etter det har foregått i nesten 2 år. Problemet mitt er tung mat som jeg kjenner jeg må kaste opp men også mat som legger seg i toppen av halsen å gjør deg oppblåst. Jeg trenger rett å slett hjelp til dette. Har noen opplevelser med dette selv. Å har noen tips til hva jeg kunne spist, eller gjort. Som ville gjort det enklere å ikke føle at jeg må kaste det opp etterpå. Anonymous poster hash: 3b675...927
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #2 Skrevet 20. november 2016 Det beste du gjør er nok å snakke med legen din og be om profesjonell hjelp, finne ut hvorfor du har spiseforstyrrelsen og jobbe deg ut av det. Mat legger seg ikke "i toppen av halsen", det er nok noe du føler på. Men det er forskjellige typer mat som oftere kan gjøre folk oppblåst, typisk er f.eks. bønner. Noen blir oppblåst fordi de har matintoleranser også, f.eks. kornprodukter eller melk, men da er det best å samarbeide med en ernæringsfysiolog. http://psykiskhelse.no/spiseforstyrrelser http://www.nettros.no/ Flott at du ønsker å ta tak i problemet du har Anonymous poster hash: 2002e...b59
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #3 Skrevet 21. november 2016 Spis til faste tider, en forhåndsbestemt mengde og lett mat. Eks knekkebrød, frukt, kylling og grønnsaker, grove wraps, supper. Dette er mat jeg synes er ok. Men spiseforstyrrelse er en psykisk sykdom, så hva som i realiteten er lett, kan for en med spiseforstyrrelse føles tungt uansett. Håper du tar kontakt med fastlegen din og at du får rask hjelp. Lykke til og ta vare på deg selv. Få i deg nok vann og vitaminer. Anonymous poster hash: d6f37...267
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #4 Skrevet 21. november 2016 Dette er psykisk, tung mat må ikke kastes opp, og mat legger seg ikke på toppen av halsen, dette er en følelse du har og ikke en faktisk greie. Du må oppsøke hjelp. Psykiske problemer er vanskelig å komme ut av uten hjelp, men det finnes god hjelp. Ikke vær redd for å bestille time hos legen din. Anonymous poster hash: eaedd...2fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå