Gå til innhold

Bilpute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to bilseter, et bakovervendt til minstemann og beltestol til eldste.

Skulle hatt mulighet til å ha med et barn ekstra noen ganger. Har ikke plass til et sete til så jeg lurer på å kjøpe en pute. Hvis det er plass til det.

Barna som vil sitte på puten er 6-7 år.

Er dette ok?

Det vil ikke være langen turer, til og fra trening og skole.

Anonymous poster hash: 288f6...b24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ok.

Vi har alltid en pute i bagasjerommet i tilfelle vi får med et ekstra barn.

Skrevet

En av de smale beltestolene tar ikke mer plass (i bredden) enn pute. Så lenge de trenger sete så trenger de også sidebeskyttelsen en beltestol gir for hode/nakke og rygg. Dessuten ikke bra å sitte på kun pute ved siden av/mellom to bilstoler. Hadde verken gjort det eller latt barnet mitt sitte på uten et ordentlig sete. Pute er lovlig, men ikke anbefalt.

Anonymous poster hash: 9b25a...132

Skrevet

Takk for svar. Tror vi går for pute da.

Må ut og se hva det er plass til bak der. Det er ikke så mye plass.

Skrevet

Når vi har med en ekstra sitter ett (mitt) barn i beltestol i forsetet med airbagen deaktivert. Er det en løsning som hadde vært mulig for dere?

Jeg vet om en som knakk nakken og døde da han sidekolliderte i 30 km/t, så det kan definitivt skje fatale ulykker på korte strekninger i lav hastighet, selv om det selvsagt er større risk jo fortere/lengre man kjører.

Går dere for pute så sett ditt barn der i alle fall. Eller hør med foreldrene til barnet dere har med om det er greit med pute. Jeg hadde ikke likt det om min 6-åring satt på pute.

Anonymous poster hash: a6491...c27
Skrevet

Vet ikke hvordan man skrur av airbagen, skal undersøke det. Har en Skoda octavia hvis noen har peiling!

Kommer til å høre med foreldrene om pute er greit. Tror det er det, et par av de har puter selv.

Skrevet

Jeg har også Skoda octavia. Inne i hanskerommet kan du skru av airbagen med bilnøkkelen. (Ihvertfall på min..)

Anonymous poster hash: e3bd7...6eb

Skrevet

Jeg har også Skoda octavia. Inne i hanskerommet kan du skru av airbagen med bilnøkkelen. (Ihvertfall på min..)

Anonymous poster hash: e3bd7...6eb

Takk! Skal sjekke det i morgen!

Visste ikke at det var bedre at de satt foran enn bak. Men skjønner jo at sete gir bedre sidebeskyttelse.

Skrevet

Når vi har med en ekstra sitter ett (mitt) barn i beltestol i forsetet med airbagen deaktivert. Er det en løsning som hadde vært mulig for dere?

Jeg vet om en som knakk nakken og døde da han sidekolliderte i 30 km/t, så det kan definitivt skje fatale ulykker på korte strekninger i lav hastighet, selv om det selvsagt er større risk jo fortere/lengre man kjører.

Går dere for pute så sett ditt barn der i alle fall. Eller hør med foreldrene til barnet dere har med om det er greit med pute. Jeg hadde ikke likt det om min 6-åring satt på pute.

Da sender du vel med sete når ungen din sitter på med andre? 

Anonymous poster hash: 5a100...a1b

Skrevet

Da sender du vel med sete når ungen din sitter på med andre? 

Anonymous poster hash: 5a100...a1b

Ja. Heldigvis er det ikke ofte det trengs, da vennene til barnet mitt stort sett har søsken som ikke er med og dermed er det et ledig sete i bilen, eller så har de en ekstra stol selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...