Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #1 Skrevet 20. november 2016 Vi har et hus på 155kvm og jeg skulle så gjerne rundvasket alle rom. Men med hyttebygging og en noe sviktende rygg blir det nok oppholdsrom. Det trengs vask men jeg utsetter alle rom til etter julen. Jobber jo 100% og har 2 små barn. Prioriterer kos med dem framfor vasking hver ettermiddag og kveld framover😉 Anonymous poster hash: cd92e...f37
tante grusom master of law Skrevet 20. november 2016 #2 Skrevet 20. november 2016 Nei. Vasker gjennom hele året.
meg-og-mine Skrevet 20. november 2016 #3 Skrevet 20. november 2016 Tja, kommer litt ann på hva som blir lagt i ordet rundvask. Jeg for min del vasker innvendig og utvendig kjøkkenskap + samme på badet.komfyr, kjøleskap, lister , tørker støv av bilder og dilldall på vegger og rundt omkring. Under vasken og drar frem vaskemaskin, sofa, tv benk ol. Men sengene og rommene blir tatt ved sommer.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #4 Skrevet 20. november 2016 Nei, det gjør jeg ikke. Men jeg vasker 2.etg på torsdager og 1.etg på fredager, og innimellom (ikke hver uke) tar jeg et rom ekstra godt. Da vasker jeg litt bedre enn vanlig hverdagsvask på det rommet, vasker over lister, drar frem alle møbler og vasker skikkelig bak osv. Jeg pleier da og passe på at alle rommene har blitt tatt i løpet av høsten, og hovedstuen blir tatt uken før 1.advent så det føles rent når pynten tas frem. Anonymous poster hash: 49780...0d9
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #5 Skrevet 20. november 2016 Har null faste rutiner på denne gruelige rundvasken. Det skjer helt sporadisk, og som regel om sommeren når alt kan hives ut på terrassen. Rundvask til jul er en stressfaktor jeg ikke utsetter meg selv for. Anonymous poster hash: 35c10...7e6
Juks Skrevet 20. november 2016 #6 Skrevet 20. november 2016 Nei, tar det som en nøyere lørdagsvask, har slutta med rundvask, fordeler nøye vaske gjennom hele året når det passer seg
Giss Skrevet 20. november 2016 #7 Skrevet 20. november 2016 Jeg vasker stuen ekstra siden det er der vi feirer jul. Resten tar jeg det jeg rekker. Veksler igjennom året på å rundvaske forskjellige rom når tiden og energien er der, så I løpet av et år er det meste tatt - men det blir slett ikke altid gjort akkurat til jul.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #8 Skrevet 20. november 2016 Niks! Har ikke tid, har ikke lyst, er ikke fra femtitallet. Anonymous poster hash: b4016...2eb
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #9 Skrevet 20. november 2016 Ja, det gjør vi og de jeg kjenner som ikke gjør det vasker aldri ellers heller. Jeg har venninner som ler av julevask en og sier det er bdere å vaske jevnt gjennom hele året og så har de ikke vasket hverken skofabrikk, soveromsgardiner eller inne i klesskapet på 10 år. Anonymous poster hash: 2e30f...ffe
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #10 Skrevet 20. november 2016 Ja, det gjør vi og de jeg kjenner som ikke gjør det vasker aldri ellers heller. Jeg har venninner som ler av julevask en og sier det er bdere å vaske jevnt gjennom hele året og så har de ikke vasket hverken skofabrikk, soveromsgardiner eller inne i klesskapet på 10 år. Anonymous poster hash: 2e30f...ffe Og dette sjekker du når du er på besøk eller? Skofabrikken er forøvrig sistepri hos meg også. Anonymous poster hash: 35c10...7e6
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #11 Skrevet 20. november 2016 Burde gjort det, for det trengs. Men er alene fra første uke i desember til første uke i januar, med fire barn, jobb, eksamen og innlevering av fordypningsoppgave. Så det blir ikke prioritert. Anonymous poster hash: a84b6...524
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #12 Skrevet 20. november 2016 Ja, det gjør vi og de jeg kjenner som ikke gjør det vasker aldri ellers heller. Jeg har venninner som ler av julevask en og sier det er bdere å vaske jevnt gjennom hele året og så har de ikke vasket hverken skofabrikk, soveromsgardiner eller inne i klesskapet på 10 år. Anonymous poster hash: 2e30f...ffe Vaske i klesskapet? Seriøs? Anonymous poster hash: 07f09...08e
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #13 Skrevet 20. november 2016 Niks! Har ikke tid, har ikke lyst, er ikke fra femtitallet. Anonymous poster hash: b4016...2eb Godt oppsummert! Anonymous poster hash: cc139...e72
tante grusom master of law Skrevet 20. november 2016 #14 Skrevet 20. november 2016 Ja, det gjør vi og de jeg kjenner som ikke gjør det vasker aldri ellers heller. Jeg har venninner som ler av julevask en og sier det er bdere å vaske jevnt gjennom hele året og så har de ikke vasket hverken skofabrikk, soveromsgardiner eller inne i klesskapet på 10 år. Anonymous poster hash: 2e30f...ffe Her har jeg heldigvis folk til vasking av skofabrikken. Resten må jeg ta sjøl.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #15 Skrevet 20. november 2016 Ja, det gjør vi og de jeg kjenner som ikke gjør det vasker aldri ellers heller. Jeg har venninner som ler av julevask en og sier det er bdere å vaske jevnt gjennom hele året og så har de ikke vasket hverken skofabrikk, soveromsgardiner eller inne i klesskapet på 10 år. Anonymous poster hash: 2e30f...ffe Interessant at du holder oversikt over dine venners vaskevaner. Anonymous poster hash: cc139...e72
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #16 Skrevet 20. november 2016 Interessant at du holder oversikt over dine venners vaskevaner. Anonymous poster hash: cc139...e72 Kommer tydelig frem når jeg hjelper til med flytting og oppussingen. Anonymous poster hash: 2e30f...ffe
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #18 Skrevet 20. november 2016 Litt utenfor topic, men hva er skofabrikken?? Skoskap/ skohyllen? Anonymous poster hash: 41107...0c5
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #19 Skrevet 20. november 2016 Litt utenfor topic, men hva er skofabrikken?? Skoskap/ skohyllen? Anonymous poster hash: 41107...0c5 Sofatrekk Anonymous poster hash: 2e30f...ffe
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #20 Skrevet 20. november 2016 Ja! I disse dager legger jeg ut en annonse på finn om julevask. Rundt 20. desember kommer det noen og tar julevasken. Min julegave til meg selv. Anonymous poster hash: 2d529...67c
Modesty Blaise. Skrevet 20. november 2016 #21 Skrevet 20. november 2016 Ja, det gjør vi og de jeg kjenner som ikke gjør det vasker aldri ellers heller. Jeg har venninner som ler av julevask en og sier det er bdere å vaske jevnt gjennom hele året og så har de ikke vasket hverken skofabrikk, soveromsgardiner eller inne i klesskapet på 10 år. Anonymous poster hash: 2e30f...ffe Jepp, skyldig! Jeg vasker ikke i klesskapet, på skofabrikken eller sofatrekken. Har heller ingen planer om å ta en rundvask til jul. Og vet du hva, akkurat det lever jeg veldig fint med 😊
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #22 Skrevet 20. november 2016 Nei! Kanskje støvsuger litt Anonymous poster hash: abfb0...d88
Ophiophagus Hannah Skrevet 20. november 2016 #23 Skrevet 20. november 2016 Ja. Får ikke julefølelse før det lukter grønnsåpe i hele heimen. Grønnsåpe og granbar er lukta av jul. Har ikke stor leilighet, så det er ikke så mye stress. Jeg klarer ikke sette frem julepynt før hele leiligheten er skrubbet ned.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #24 Skrevet 20. november 2016 Nei... Det blir vasket som en vanlig helgevask. Tar heller etter-vintern-vasken, bedre kjent som vårrengjøring Anonymous poster hash: 5af0d...658
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #25 Skrevet 20. november 2016 Vi har et hus på 155kvm og jeg skulle så gjerne rundvasket alle rom. Men med hyttebygging og en noe sviktende rygg blir det nok oppholdsrom. Det trengs vask men jeg utsetter alle rom til etter julen. Jobber jo 100% og har 2 små barn. Prioriterer kos med dem framfor vasking hver ettermiddag og kveld framover Anonymous poster hash: cd92e...f37 Jeg gjør det. Vasker grundig inni skuffer og skap. Drar frem ALT og vasker bak. Vasker og stryker gardiner, sorterer og kaster, Vasker vinduer, lister og dører. Støvsuger kriker og kroker. Vasker ikke ned vegger, med unntak av flisene på badet, de skures alle som en Jeg tar hele på en dag, mannen tar med ungene ut av huset. Jobber også 100%, men har flexitid samt at jeg ofte kan og må avspasere litt i jula. Og jeg har ikke vond rygg! Føler at siden jeg vasker så grundig en gang i året, kan vi ta huset mer overflatisk resten av året. Feks, jeg vasker bare bak kjøleskapet den ene gangen pr år! Synes det høres fornuftig ut jeg, at du koser deg med de små og hviler ryggen din Anonymous poster hash: 60a6e...e91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå