Gå til innhold

Må jeg kjøpe så mye nytt til nr 2??


MaiBaby13

Anbefalte innlegg

En venninne sa i dag at nr 2 må ha nye sko, og det kan jeg jo litt forstå (selv om de minst brukte nok blir brukt igjen).

Men så leser jeg at det er lurt å skifte madrass i vogn og madrass i seng pga fare for krybbedød/ bakterier osv. Og at dyner i hvertfall bør vaskes.

 

Hva sier dere? Og er det noe annet nr. 2 bør ha nytt? Bilsetet blir etterhvert 4-5 år gammelt, må det byttes selv om det er i ny stand?

 

Må visst shoppe litt likevel! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi bytter ikke ut madrasser.

Dynene vasker jeg.

Ellers kjøper jeg ingenting nytt av vogn, bilstol, vippestol osv.

Kanskje noe nytt babytøy da vi har gitt vekk en haug☺️☺️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bytter ut madrasser pga krybbedødfare. Jeg tenker det er en liten investering. Den minste av bilstolen skal vel byttes etter 5 år. De større varer litt lenger.

 

Anonymous poster hash: 18d29...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) bestemt oss for å bytte madrasser så sant de ikke er helt strøkne. Ikke lenge siden vi kjøpte siste. Bytter/ vasker sprinkelseng beskytter og vasker dyner. Får vurdere baby bilsete og - det har jo bare vært brukt ca 1 år av 1 baby, men er etterhvert 5 år... Får man solgt sånn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er heldigvis vanskelig å selge bilstoler. Det er jo ikke anbefalt å kjøpe brukt da man ikke vet hva de har gjennomgått (de kan se fine ut, men være ødelagt inni)... Dessuten, hvis du bytter fordi sete er for gammelt, vil du da selge det til noen andres baby?

 

Anonymous poster hash: 18d29...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) bestemt oss for å bytte madrasser så sant de ikke er helt strøkne. Ikke lenge siden vi kjøpte siste. Bytter/ vasker sprinkelseng beskytter og vasker dyner. Får vurdere baby bilsete og - det har jo bare vært brukt ca 1 år av 1 baby, men er etterhvert 5 år... Får man solgt sånn da?

Forresten er det frarådet med sprinkelbeskytter også nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde selvsagt ikke solgt et sete jeg ikke visste om var trygt til noen andre, mente hvis jeg bruker det selv og så ønsker å selge. Men det blir vel kassert. Ser nå at trygg trafikk regner 5-8 år, får vurdere det litt... Ja jeg leste det med sprinkelseng beskytter, holder det ikke å vaske det altså? Det er uansett en liten kostnad :-) var ikke så hysterisk i vår generasjon nei, men er jo lurt å ta noen forhåndsregler :-) takk for svar jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med sprinkelsengbeskytter handler ikke om vaskinga av den, men om at barnet kan bli liggende med ansiktet inn mot den å ikke få puste.

 

Anonymous poster hash: 20566...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så man skal ikke ha det? Med første hadde vi beskytter som var bundet fast i sengen på 4 punkter. Syns det var greit slik at babyen ikke dunket hodet hvis den sparket seg opp mot hjørnene i søvne. Dette er jo bare 3 år siden... Hvor står dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blant annet her: http://www.klikk.no/foreldre/baby/sovn/sengekant-1639033.ece

Jeg tenker at dette må man avgjøre helt selv. En nyfødt kravler jo ikke akkurat rundt i senga, ligger jo mest rolig. Så med mindre man legger barnet inntil kanten så skal vel dette gå bra?! Det er vel helst når de små begynner å bevege på seg/ rulle rundt at det kan bli litt mer skummelt. Men man følger jo med barnet, og ser jo hvordan det ligger før man legger seg selv.. så tror nok det går bra å bruke beskytter :-) man må bare gjøre som man føler for selv, syns jeg.

 

Anonymous poster hash: 20566...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...