Gå til innhold

Brukt skiutstyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper dere brukt skiutstyr?

Jeg syntes det er kjekt. Blir gjerne kun brukt en sesong før det er for lite.

Min mann liker ikke det. Skoene skal forme seg etter beina og da kan det ikke være brukt sier han. Det er bare så vidt han vil la barna arve etter hverandre.

Ski, snowboard og staver får jeg kun kjøpe brukt om det er lite brukt.

Jeg syntes det er så dyrt å måtte kjøpe alt nytt. Hvert år har jeg barn som trenger nytt slalåmutstyr, snowboard og langrenn.

Hvordan få mannen til å skjønne at det er greit å kjøpe brukt? Selv om vi egentlig har råd til å kjøpe nytt syntes jeg er det er veldig mye å bruke mangfoldige tusen på hvert barn hver sesong.

Til våren trenger en av de ny sykkel også. Han vil vel at jeg skal kjøpe nytt der og.

Anonymous poster hash: 95409...2c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gjør det nå når barna er så små at det bare blir brukt et par ganger per sesong. Et kompromiss kan vel være å kjøpe nye skisko men brukte ski?

Skrevet

Kan dere ikke inngå kompromiss om at de får nye sko, og at resten kjøpes brukt. Hvorfor er han i mot brukte ski og sykler?

Anonymous poster hash: 46825...f96
Skrevet

Dersom barna er store og de bruker utstyret mye skjønner jeg det. Jeg er nøye på sko selv. Om du likevel må kjøpe sko lønner det seg ofte med pakkepris og få alt i ett. Evt kjøpe ett sett brukt og selge det med 2 par sko:)

Anonymous poster hash: dfbc9...f36

Skrevet

Du skriver at du må kjøpe. Kjøper han ingen ting til barna?

Anonymous poster hash: cf52e...ce6
Skrevet

Her går det i brukte ski, staver og sko. Skjønner ikke problemet med å Arve skisko.

Anonymous poster hash: 322eb...f73

Skrevet

Du skriver at du må kjøpe. Kjøper han ingen ting til barna?

Stemmer det. Jeg kjøper. Er mine barn. Ikke hans. Han bidrar selvfølgelig med noe om jeg spør, men siden det er mine barn vil jeg helst betale selv.

Barnas far betaler ikke noe på utstyret, han er tross alt aldri på ski med de (hans egne ord).

Han har vel gjerne rett i at jeg bør kjøpe det meste nytt, blir brukt mye.

Skrevet

Stemmer det. Jeg kjøper. Er mine barn. Ikke hans. Han bidrar selvfølgelig med noe om jeg spør, men siden det er mine barn vil jeg helst betale selv.

Barnas far betaler ikke noe på utstyret, han er tross alt aldri på ski med de (hans egne ord).

Da har han ingen ting med hva du kjøper.

Skrevet

Vi kjøper ikke brukte ski eller skisko, men siden vi har flere barn så arver vi ski og staver nedover, og skoene kan brukes i to ledd, men ikke mer. Mine barn går mye på ski og jeg tenker som mannen din at skoene skal formes etter foten.

Derimot, hvis barna dine går på ski 5 ganger i året kan dere likegjerne kjøpe brukt/Arve.

Anonymous poster hash: 2bee8...d4d

Skrevet

Skiskole gotten minimalt etter foten. De kan trykt arves så lenge de ikke er utslitt.

Anonymous poster hash: d0828...216

Skrevet

Da får han betale hvis han mener du må kjøpe nytt, hvis ikke han vil det, så har han ingenting med det. For en idiot

Anonymous poster hash: 46825...f96

Skrevet

Jeg og mine barn sitter sammen på Finn.no og ser etter nytt (brukt) utstyr. Finner mye fint de gjerne vil ha.

Kan på en måte forstå han, vi bor i ett vinterparadis og bruker alt mye hver vinter. Ikke sikkert det kan arves videre.

Føler det er vondt å betale 3-5000,- for ett godt par twintip med støvler når jeg vet at dette kan jeg få for 500-1000,- på Finn. Får som oftes solgt det videre etterpå for en litt lavere pris.

Jeg får be han kjøpe selv neste gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...