Gå til innhold

Smertestillende til gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke smertestillende kan man trygt ta, og hvor mye? Har så sinnsykt vondt i ryggen pga graviditeten. I tillegg til at jeg har vondt i anklene for tiden, etter at jeg har trent og gått mye.

Har gradering i kampsportgrenen ejg trener i om en uke, og skulle hatt noe som kan dempe de verste smertene, spesielt i ryggen før denne dagen, slik at jeg får gjennomført den siste graderingen min før jeg tar gravidpause.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør legen din!! Det er helt uforståelig hvordan noen kan gamble med fosters helse ved å spørre tilfeldige på Internett.

Anonymous poster hash: 69e5f...327

Skrevet

Paraset

Anonymous poster hash: d93b5...160

Skrevet

Hvis du har så vondt kan det fort være låsninger, bedre å ta en tur til kiropraktor før du putter i deg noe. Foruten det er paracet ok i små/moderate mengder. Trenger du sterkere bør du snakke med legen. Men jeg ville prioritert babyen fremfor hobbyen, det beste er å klare seg uten noe som påvirker fosteret og hvis det er ro og hvile så er det det beste. 

Anonymous poster hash: 8df93...74a
Skrevet

Jeg fikk Paralgin forte i graviditeten.

Anonymous poster hash: fd198...6b1

Skrevet

Spør legen din!! Det er helt uforståelig hvordan noen kan gamble med fosters helse ved å spørre tilfeldige på Internett.

Spørre tilfeldige? Anter at det er flere enn meg som har vært gravide her, som kan komme med tips og erfaringer.. og når jeg får navnet på en type smertestillende, er det lett å lese seg opp på felleskatalogen evt stille legen et konkret spørsmål.

Skrevet

Spørre tilfeldige? Anter at det er flere enn meg som har vært gravide her, som kan komme med tips og erfaringer.. og når jeg får navnet på en type smertestillende, er det lett å lese seg opp på felleskatalogen evt stille legen et konkret spørsmål.

Du kan ta ibux, paracet, voltaren, prednisilon eller sarotex.

Kun noen av de bør brukes av gravide. Velg med omhu.

Skrevet

Hvis du har så vondt kan det fort være låsninger, bedre å ta en tur til kiropraktor før du putter i deg noe. Foruten det er paracet ok i små/moderate mengder. Trenger du sterkere bør du snakke med legen. Men jeg ville prioritert babyen fremfor hobbyen, det beste er å klare seg uten noe som påvirker fosteret og hvis det er ro og hvile så er det det beste. 

Er ikke snakk om å ofre en baby her, det er bare snakk om å dempe smerter i rygg og ankler.. noe jeg må få gjort uansett om jeg skal gradere meg eller ikke.. Kiropraktor har jeg gått til tidligere, og opplevde da at ryggproblemene ikke ble bedre, egentlig. men lange gåturer hjelper. Hadde det bare ikke vært for at jeg har så sinnsykt vondt i anklene.

Skrevet

Takk for hjelpen. Setter stor pris på dette..

Skrevet

Kampsport frarådes for gravide! Ellers blir det jo tåpelig å ta medisiner for smeter som egentlig kunne vært unngått hvis du gikk mindre! Høres ut som det er på tide å sette babyen først nå.

Anonymous poster hash: a5a21...131

Skrevet

Kampsport frarådes for gravide! Ellers blir det jo tåpelig å ta medisiner for smeter som egentlig kunne vært unngått hvis du gikk mindre! Høres ut som det er på tide å sette babyen først nå.

Anonymous poster hash: a5a21...131

Og om man har trent kampsport, så vet man også at det finnes forskjellige grener innen kamsportsjangrene som er fullstendig trygt å drive på med under hele graviditeten som ikke innebærer kast, hopp, slag støt eller spark.

Skrevet

Hadde droppet sport som gjorde at jeg trengte smertestillende. Du kan spør på tryggmammamedisin.no. Men det er klart, selv Paracet kan gi bivirkninger. Ibuprofen anbefales normalt ikke, særlig ikke i første og tredje trimester.

Anonymous poster hash: 5739f...9eb

Skrevet

Ibux og Voltaren bør du absolutt ikke bruke før du har snakket med lege. Jeg fikk beskjed av jordmor og fastlege ved første kontroll at det er i hovedsak paracetamol (Paracet) en skal bruke i svangerskapet. NSAIDs (Ibux, voltaren+++) har flere virkninger som kan påvirke fosteret.

Skrevet

Sarotex er temmelig spesielt å foreslo mot denne type smerter, det samme med prednisolon. Spør heller legen, for å behandle problemet må det jo undersøkes og se hvilken medisin som er mest aktuell. 

Skrevet

Har time til fastlegen min, men det er desverre en dyktig lege. Noe som gjør at jeg ikke kommer inn før om 2 uker. Og hadde vært kjekt å overlevd de to ukene også. Jeg har en skade i ryggen fra før av som er kronisk. Derfor er jeg anbefalt å begeve meg og trene masse. Derfor trener jeg også kampsport, da det da er veldig fokus på at man skal greie å gjøre de samme øvelsene fra begge sidene. treneren min vet at jeg er gravid, og det er veldig tilrettelagt.

Skrevet

Du er gravid med smerter, her burde du kreve en hastetime hos lege for å få best mulig smertelindring. Kanskje må du sykemeldes fra jobb i en periode slik at du får kommet deg. Du har ikke skrevet noe om hvor langt du har kommet i svangerskapet, men ryggplager er dessverre en av plagene siste del av svangerskapet så det kan også være at treningen må modereres igjen deretter. 

Skrevet

Tryggmammamedsin.no :) vær så god :)

Anonymous poster hash: 5dfa3...425

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...