Gå til innhold

Hvor fort stiger crp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg våkna i dag med feber på ca 40 og vondt i halsen (pusspropper). Kom som kasta på meg. Har hatt lignende noen ganger tidligere og ved 2 tilfeller ble jeg innlagt (endte med hjernehinnebetennelse ene gangen) Jeg

Har tenkt å stikke til legen i morgen tidlig for å evt kunne starte behandling tidlig. Vil da crp ha rukket å stige om det er en bakteriell infeksjon?

Anonymous poster hash: 04921...fe2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Crp har jetlag og viser derfor ikke reel måling når du tar den i morgen. En senking vil være mer korrekt, men med 40 i feber og propper i halsen er nok ikke crp så fryktelig avgjørende for legen din uansett

Anonymous poster hash: d171a...726

Skrevet

Crp har jetlag og viser derfor ikke reel måling når du tar den i morgen. En senking vil være mer korrekt, men med 40 i feber og propper i halsen er nok ikke crp så fryktelig avgjørende for legen din uansett

Anonymous poster hash: d171a...726

Dette er jo direkte feil. SR (senkning) stiger saktere enn CRP. CRP stiger ila en dag. Halveringstid på 4-8 timer lærte jeg en gang. Så hvis du har vært syk et halvt døgn vil det slå ut på CRP hvis det "har tenkt" å gjøre det.

Anonymous poster hash: 1987e...78b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...