Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #1 Skrevet 20. november 2016 Men mine to jenter på 4 og 7 år ser ut til å ha blitt oppdratt av ville jungeldyr... De krangler og sloss hele tiden. Er konstant høylytte og får hverandre til å hylgrine. Kan ikke leke stille og rolig sammen og det er håpløst å skille de fra hverandre uten å bruke makt. Jeg må være på hele tiden. Maser og repeterer meg selv i det uendelige, tvinger de inn på hver sitt rom, setter meg imellom og prøver å få til koselige stunder med rolige aktiviteter,drar de med ut på tur eller bare for å leke. Føler jeg bare brøler til de nå for å overdøve de eller bare for å få de til å høre etter. Snakker jeg med rolig stemme respekterer de meg overhodet ikke. Er bare en av de hjemme er det stille og rolig. De bare tåler ikke hverandre. Får lyst til å bare holde de adskilt de flytter ut! Anonymous poster hash: 61c62...46d
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #2 Skrevet 20. november 2016 Nei, jeg opplever at jenter er bråkete, krangler, gjerne starter bråk seg i mellom (søsken). I mens gutter er rolige, hjelper hverandre, leker sammen, er snille med hverandre. Anonymous poster hash: 38dc8...042
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #3 Skrevet 20. november 2016 "Jeg opplever" at det er individuelt......... og mye kommer an på foreldrene. Anonymous poster hash: 2d1ad...b20
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #4 Skrevet 20. november 2016 Har to gutter. De var helt kaos fram til ca 4 år. Da slo heldigvis fornuften inn! De har aldri vært særlig høylytte og aldri kranglet, men ALT er ei hinderløype eller trampoline. Svært aktive! Slik er de ennå. De er 10 og 12. Er kun med på fotball på fritiden, men har skøyteis og skitrekk som nærmeste nabo. Og de nærmest bor der på vinteren. De har alltid vært gode kompiser heldigvis. Den ene er litt beskjeden og den andre mer frampå. Anonymous poster hash: 3503c...dee
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #5 Skrevet 20. november 2016 Her er også jenta villere enn broren. Men jeg ser jo av vennene deres at det kan være omvendt også. Enda et eksempel på at man ikke kan si at jenter er sånn og gutter er slik? Anonymous poster hash: b2664...cc4
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #6 Skrevet 20. november 2016 Ungene her: en vill av hvert kjønn, en rolig av hvert kjønn... Anonymous poster hash: 08ee9...fb1
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #7 Skrevet 20. november 2016 Her har jeg to rolige gutter, en litt mer vilter gutt og en spinnvill jente. Anonymous poster hash: 21cb7...e99
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #8 Skrevet 20. november 2016 På skolen er det uten tvil guttene som bruker mest. Anonymous poster hash: 46e86...5c1
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #9 Skrevet 20. november 2016 Gutten min er en villstyring, mens jenta mi er roligheten selv. Begge var rolige som babyer, så fra 1år har de utviklet seg i hver sin retning 🙄 Gutten er nå 5 og jenta 2,5. Anonymous poster hash: 52ba3...ecd
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #10 Skrevet 20. november 2016 Jeg har mer inntrykk av at jenter er kaotiske, dramatiske og voldsomme, enn gutter er Anonymous poster hash: c5b35...203
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #11 Skrevet 20. november 2016 I de jentegrupper/guttwgrupper jeg ser her er det selvfølgelig stor variasjon, men tendensen Ser ut til å være at guttegruppene ofte er mer fysisk bråkete mens jentene er mer sosialt bråkete. Om det gir mening. Guttene roper og kræsjer kanskje mer, men jentene er det mye mer drama rundt. De hyler og krangler og blir fornærmet osv. Og det kan jammen være høylytt det også. Men som sagt. Kjenner veldig rolige gutter også. Ingen konsekvent regel på det feltet. Anonymous poster hash: 18391...0bd
❤lille stjerne❤ Skrevet 20. november 2016 #12 Skrevet 20. november 2016 Min jenter er aktive, høylydet og tøffe. De sitter ikke stille og perler for å si det sånn. Kjenner mange gutter som er mye roligere enn mine to jenter. Jeg tror detre har mest med personlighet å gjøre, mindre med kjønn.
MammantilNurket Skrevet 20. november 2016 #13 Skrevet 20. november 2016 Vi har gutt, tre år. Meget rolig kar. Tror ikke det har noe særlig med kjønn å gjøre, egentlig. Noen barn er roligere enn andre og noen barn er mer bråkete. Tenker at det hele er en kombinasjon av arv og miljø. Vi er veldig "på" når det gjelder å skape ro hjemme hos oss.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #14 Skrevet 20. november 2016 Min erfaring er at gutter som gruppe er mer høylytte, kaotiske og uorganiserte enn jenter. F.eks på skolen; jentenes plasser i garderoben er stort sett greie. Guttene slenger rundt seg, det er bare guttetøy i gjenglemt-kassen. Og guttebursdager er fem hakk voldsommere både energimessig og støymessig. Anonymous poster hash: 6f6dd...b00
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #15 Skrevet 20. november 2016 Jeg har en jente og en gutt. Jeg kan jaggu ikke ikke si hvem som bråker mest. De er av og til ville, og de er av og til rolige begge to.De er bestevenner heldigvis, men krangelr da av og til . Anonymous poster hash: 3847d...9ad
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #16 Skrevet 21. november 2016 Jeg har te jenter, en er rolig, en er spinnvill og en er midt i mellom... Anonymous poster hash: 580e6...05f
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #17 Skrevet 21. november 2016 Prøv denne teknikken med kranglebenken. Du og far må gjøre det 100% og være konsekvent, men det fungerer etterhvert veldig bra! Anonymous poster hash: 37b56...f45
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #18 Skrevet 21. november 2016 Prøv denne teknikken med kranglebenken. Du og far må gjøre det 100% og være konsekvent, men det fungerer etterhvert veldig bra! Anonymous poster hash: 37b56...f45 Anonymous poster hash: 37b56...f45
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #19 Skrevet 21. november 2016 Anonymous poster hash: 37b56...f45 Vedlegget blir ikke med. Sorry! Anonymous poster hash: 37b56...f45
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #20 Skrevet 21. november 2016 Har tre skolebarn og da arrangert noen klassefesten når de har bursdag. Omtrent uten unntak er det jentene som står for bråket. Både når det kommer til krangling, skriking og løping, skravling i munn på hverandre og kamp om å ses mest. Så jentemammar som ikke inviterer gutter i bursfagene fordi de ikke orker mer bråk (skjer her iallfall) gjør seg selv en bjørnetjeneste. Her er guttalt de rolige og samlede. Anonymous poster hash: 6b789...9dc
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #21 Skrevet 21. november 2016 Har tre skolebarn og da arrangert noen klassefesten når de har bursdag. Omtrent uten unntak er det jentene som står for bråket. Både når det kommer til krangling, skriking og løping, skravling i munn på hverandre og kamp om å ses mest. Så jentemammar som ikke inviterer gutter i bursfagene fordi de ikke orker mer bråk (skjer her iallfall) gjør seg selv en bjørnetjeneste. Her er guttalt de rolige og samlede. Anonymous poster hash: 6b789...9dc Og i min klasse var det stikk motsatt... Anonymous poster hash: 434bf...c2d
Meg og alle gutta Skrevet 21. november 2016 #22 Skrevet 21. november 2016 Jeg har tre gutter fra 1-6 år og de lager mye støy og er veldig aktive. De to eldste på 4 og 6 er så forskjellige og klarer ikke å leke sammen. De sloss og krangler derimot hele tiden. Veldig mye konkurranse og sjalusi mellom de to. Har ei venninne med 3 jenter på samme alder og der er det mer rolig lek og mer harmoni i ungeflokken enn hos oss.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #23 Skrevet 21. november 2016 Har tre skolebarn og da arrangert noen klassefesten når de har bursdag. Omtrent uten unntak er det jentene som står for bråket. Både når det kommer til krangling, skriking og løping, skravling i munn på hverandre og kamp om å ses mest. Så jentemammar som ikke inviterer gutter i bursfagene fordi de ikke orker mer bråk (skjer her iallfall) gjør seg selv en bjørnetjeneste. Her er guttalt de rolige og samlede. Anonymous poster hash: 6b789...9dc Hos oss er det stikk motsatt. 5 gutter i klassen som lager uendelig mye mer bråk enn de 11 jentene. Løping, lekeslåssing, hopping i sofaer(!!!!!), kasting av mat(!!!!!!!!!!!) osv. Både min mann, jeg og jentene var helt sjokkerte. Bursdagsjenta var helt på gråten og vil aldri ha gutter i bursdag igjen. Anonymous poster hash: 6f6dd...b00
Anonym bruker Skrevet 21. november 2016 #24 Skrevet 21. november 2016 Og i min klasse var det stikk motsatt... Anonymous poster hash: 434bf...c2d Tror dette varierer mye, og har nok med klassesammensetningen å gjøre. I klassen til eldste er jentene (med få unntak) ekstreme dramaqueens. Det er helt texas når alle er samlet. Guttene er korgutter i sammenligning. I klassen til nr tre er jentene virkelig reale, mens guttene er fullstendig uten styring. I klassen til nr to er de fleste både jenter og gutter ganske rolige og veldig greie. Anonymous poster hash: 88f38...b61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå