Gå til innhold

Lyse tregulv - erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med lyse tregulv (ask,eik,gran)? Hvordan er det å holde rent og hvor ofte må det vaskes?

Skal bygge hus, har nå et mørkt eikegulv og det er en drøm mtp. renhold og robusthet mot striper og hakk. Men etter mange år har jeg lyst å prøve noe nytt, men er litt skeptisk. Orker ikke et gulv jeg må ta altfor godt vare på 😉

Anonymous poster hash: 86988...7db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hvitvasket eik. Syns det er lettere å holde rent enn mørkt gulv fordi støv syns ikke så fort. Det er så klart like møkkete, men hadde mørke gulv før og de var støvete bare et par timer etter støvsuging.

Hvordan gulvet er å vaske kommer mye an på overflatebehandling, om gulvet er helt glatt eller litt mer ru har mye å si på hvor lett det er å vaske.

Anonymous poster hash: bf79c...278

Skrevet

Vi har gran på hytta, den blir veldig gul. Vask er tungt på matt gulv, men jeg vasker ikke så ofte hele gulvet. Tar flekker og tørrmopper/støvsuger og vasker en gang i blant. Vi har matt lakk på soverommene og blankere i stue/kjøkken/spisestue hjemme (parkett) og det er stor forskjell på hvor mye krefter jeg bruker på matt kontra blankt. Ellers må jeg si at de kalkede eller hvitpigmenterte gulvene jeg har sett har fått stygg slitasje relativt fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...