Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #1 Skrevet 20. november 2016 Hei. 1 uke igjen til termin. Var på kontroll hos jordmor på fredag. Da sier hun at hun ikke vet om hodet til babyen er festet. At hun isåfall må ta en innvendig undersøkelse for å sjekke? På tidligere kontroller har hun skrevet at hodet er bevegelig på helsekortet. Stemmer det at man må ta en innvending undersøkelse for å sjekke om babyens hode er festet? Anonymous poster hash: fd8a1...3c6
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #2 Skrevet 20. november 2016 Hei. 1 uke igjen til termin. Var på kontroll hos jordmor på fredag. Da sier hun at hun ikke vet om hodet til babyen er festet. At hun isåfall må ta en innvendig undersøkelse for å sjekke? På tidligere kontroller har hun skrevet at hodet er bevegelig på helsekortet. Stemmer det at man må ta en innvending undersøkelse for å sjekke om babyens hode er festet? Anonymous poster hash: fd8a1...3c6 Du trenger jo ikke vite det. Anonymous poster hash: 3cdc7...822
skinnfilla Skrevet 20. november 2016 #3 Skrevet 20. november 2016 Nei, det har ikke noe å si. De følger med at hodet ligger ned når du føder.
anonyme Anna Skrevet 20. november 2016 #4 Skrevet 20. november 2016 Jeg vet ikke, men vær klar over at hvis hodet ikke er festet, skal du legge deg rett ned og bli transportert til sykehus i ambulanse hvis vannet går. Ingen hadde fortalt meg dette før jeg kom til sykehuset etter både å ha dusjet og kjørt sitrende til sykehuset. Der måtte jeg ligge flatt hele tiden til hodet festet seg. Kun toalettbesøk var lov, og ds måtte de kontrollere hjertelyd umiddelbart etterpå. Navlestrengen kan visstnok komme i klem under barnets hode slik at oksygentilførselen forsvinner. Gikk bra for meg, men ikke bra at man ikke får vite slikt før man kommer til føden etter vannavgang...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #5 Skrevet 20. november 2016 Jeg vet ikke, men vær klar over at hvis hodet ikke er festet, skal du legge deg rett ned og bli transportert til sykehus i ambulanse hvis vannet går. Ingen hadde fortalt meg dette før jeg kom til sykehuset etter både å ha dusjet og kjørt sitrende til sykehuset. Der måtte jeg ligge flatt hele tiden til hodet festet seg. Kun toalettbesøk var lov, og ds måtte de kontrollere hjertelyd umiddelbart etterpå. Navlestrengen kan visstnok komme i klem under barnets hode slik at oksygentilførselen forsvinner. Gikk bra for meg, men ikke bra at man ikke får vite slikt før man kommer til føden etter vannavgang... Dette er det forskjellig praksis på. Jeg fikk nr 3 for ett år siden. Hodet var ikke festet når jeg var på kontroll på sykehuset på termin. Jeg hadde mye fostervann og fikk beskjed om å komme inn med en gang hvis vannet gikk, og jeg burde komme liggende så godt det lot seg gjøre. Men noe ambulanse var ikke nødvendig sa de. Så jeg bare la meg i baksetet på bilen. Ikke så behagelig, men det var nå ikke snakk om lange tiden. Anonymous poster hash: c2d8e...6a9
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #6 Skrevet 20. november 2016 Jeg vet ikke, men vær klar over at hvis hodet ikke er festet, skal du legge deg rett ned og bli transportert til sykehus i ambulanse hvis vannet går. Ingen hadde fortalt meg dette før jeg kom til sykehuset etter både å ha dusjet og kjørt sitrende til sykehuset. Der måtte jeg ligge flatt hele tiden til hodet festet seg. Kun toalettbesøk var lov, og ds måtte de kontrollere hjertelyd umiddelbart etterpå. Navlestrengen kan visstnok komme i klem under barnets hode slik at oksygentilførselen forsvinner. Gikk bra for meg, men ikke bra at man ikke får vite slikt før man kommer til føden etter vannavgang... Jøss, dette sa jordmoren ingenting om. Isåfall burde jeg jo ha visst om det var festet eller ikke.... Anonymous poster hash: fd8a1...3c6
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #7 Skrevet 20. november 2016 Vanlig at hodet ikke fester seg når man har født før, sa jordmor til meg Anonymous poster hash: 2fbe6...273
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #8 Skrevet 20. november 2016 Jeg vet ikke, men vær klar over at hvis hodet ikke er festet, skal du legge deg rett ned og bli transportert til sykehus i ambulanse hvis vannet går. Ingen hadde fortalt meg dette før jeg kom til sykehuset etter både å ha dusjet og kjørt sitrende til sykehuset. Der måtte jeg ligge flatt hele tiden til hodet festet seg. Kun toalettbesøk var lov, og ds måtte de kontrollere hjertelyd umiddelbart etterpå. Navlestrengen kan visstnok komme i klem under barnets hode slik at oksygentilførselen forsvinner. Gikk bra for meg, men ikke bra at man ikke får vite slikt før man kommer til føden etter vannavgang... Da jeg var gravid med min første for 10 år siden sa jordmor at dette var"gammeldags" å gi beskjed om. Anonymous poster hash: 4271d...b4a
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #9 Skrevet 20. november 2016 Min jm skjønte ikke at "hodet" til babyen faktisk var rumpen!..Festet seg aldri, men jeg fikk ikke beskjed om å ligge ned eller noe om fødselen begynte. Overraskelsen var stor når jeg kom inn i fødsel og det viste seg å være en setefødsel..Jeg hadde synes at "rumpen" til baby var så rund og hard,der den lå under ribbenet😅 Anonymous poster hash: ed336...4e2
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #10 Skrevet 25. november 2016 Hi her... Rant vann nedover beina mine tidligere i dag. Såpass mye at jeg måtte tørke opp på gulvet også. Ganske sikker på at jeg ikke tisset på meg. Ringte føden og JM sa jeg skulle ta på et bind og se om det kom mer. Gjorde som hun sa men det kom ikke mer. Ringte da tilbake nå men hun trodde ikke det var vannet som var gått og ville ikke ha meg inn for undersøkelse. Er dette normalt da? Begynner å bli bekymret her. Anonymous poster hash: fd8a1...3c6
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #11 Skrevet 25. november 2016 Utrolig mange som er veldig opphengt i om hodet er festet eller ikke. Da det rant nedover beina mine i uke 35 fikk jeg beskjed om å ta på bind, og komme innom føden. Det viste seg at vannet var gått o g jeg ble værende der i 4 dager. Skjedde ikke noe mer og jeg fikk antibiotika intravenøst på dag tre, og fødsel ble igangsatt 35+6. Vent til kvelden og ring igjen, skader ikke å høre med en annen jordmor. Anonymous poster hash: a1538...11b
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #12 Skrevet 25. november 2016 Så vidt jeg vet gjør det ingenging om de er usikkre på om hodet er festet eller ikke. Det er om man er usikker på hvilken vei babyen ligger at man gjerne får beSkjed om å legge seg ned hvis vannet går. Men hør med jordmor om du er usikker! Anonymous poster hash: 2007a...0cf
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #13 Skrevet 25. november 2016 Utrolig mange som er veldig opphengt i om hodet er festet eller ikke. Da det rant nedover beina mine i uke 35 fikk jeg beskjed om å ta på bind, og komme innom føden. Det viste seg at vannet var gått o g jeg ble værende der i 4 dager. Skjedde ikke noe mer og jeg fikk antibiotika intravenøst på dag tre, og fødsel ble igangsatt 35+6. Vent til kvelden og ring igjen, skader ikke å høre med en annen jordmor. Anonymous poster hash: a1538...11b Synes bare det er så rart at jeg fikk beskjed om det ikke var vits å komme innom for en sjekk... Anonymous poster hash: fd8a1...3c6
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #14 Skrevet 25. november 2016 Synes bare det er så rart at jeg fikk beskjed om det ikke var vits å komme innom for en sjekk... Anonymous poster hash: fd8a1...3c6 Ja, det er rart! Hos meg ble det konstantert at det var fostervann, og jeg ble da innlagt i håp om at fødsel skulle starte. Da den ikke gjorde det fikk jeg antibiotika etter 48 timer pga. infeksjonsfare. Ble så igangsatt.. Anonymous poster hash: a1538...11b
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #15 Skrevet 25. november 2016 Det er vel kanskje greit å ta en tlf til føden i morgen om ikke noe skjer i natt? Blir jo bekymret... Anonymous poster hash: fd8a1...3c6
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #16 Skrevet 25. november 2016 Hi her... Rant vann nedover beina mine tidligere i dag. Såpass mye at jeg måtte tørke opp på gulvet også. Ganske sikker på at jeg ikke tisset på meg. Ringte føden og JM sa jeg skulle ta på et bind og se om det kom mer. Gjorde som hun sa men det kom ikke mer. Ringte da tilbake nå men hun trodde ikke det var vannet som var gått og ville ikke ha meg inn for undersøkelse. Er dette normalt da? Begynner å bli bekymret her. Anonymous poster hash: fd8a1...3c6 Detta hadde jeg ALLDRI akseptert. Tenk om det var fostervann og du går videre og INFEKSJON FAREN ER STOR. Kom deg til sjekk for å vere sikker at det ikkje er fostervann. Anonymous poster hash: b7fcf...a8c
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #17 Skrevet 25. november 2016 Detta hadde jeg ALLDRI akseptert. Tenk om det var fostervann og du går videre og INFEKSJON FAREN ER STOR. Kom deg til sjekk for å vere sikker at det ikkje er fostervann. Anonymous poster hash: b7fcf...a8c Nei, jeg blir jo litt usikker på om jeg skal kreve å få komme inn eller vente og se om noe skjer i natt. Heller ringe i morgen tidlig og fortelle om bekymringen. Lett å tenke at jm vet hva hun snakker om. Har ikke rent noe mer og ingen tegn til fødsel. Bortsett fra litt mageknip har jeg lite vondt. Hi Anonymous poster hash: fd8a1...3c6
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #18 Skrevet 25. november 2016 Nei, jeg blir jo litt usikker på om jeg skal kreve å få komme inn eller vente og se om noe skjer i natt. Heller ringe i morgen tidlig og fortelle om bekymringen. Lett å tenke at jm vet hva hun snakker om. Har ikke rent noe mer og ingen tegn til fødsel. Bortsett fra litt mageknip har jeg lite vondt. Hi Anonymous poster hash: fd8a1...3c6 Bruk et bind selv om det ikke renner vann nå, så kontakter du føden på nytt litt senere i kveld slik at du får prate med en annen på vakt. Anonymous poster hash: a1538...11b
Anonym bruker Skrevet 25. november 2016 #19 Skrevet 25. november 2016 Bruk et bind selv om det ikke renner vann nå, så kontakter du føden på nytt litt senere i kveld slik at du får prate med en annen på vakt. Anonymous poster hash: a1538...11b Tusen takk for tips Godt å få noen andres mening. Anonymous poster hash: fd8a1...3c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå