Gå til innhold

Hypertensjon i graviditeten og hodepine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den siste to ukene slitt med mye hodepine og flimring for øynene.

Bt har vært i grenseland. 144/90, 145/95, 138/95, 150/101. Målingene er gjort de siste 10 dagene.

Men ingen proteiner i urin.

Følges opp ekstra pga det.

I helgen ser jeg at jeg har begynt å samle vann i bena.

Jordmor snakket om begynnende svangerskapsforgiftning. Men så lenge urinen ef bra er det ikke det.

Jeg er bekymret. Den hodepinen er så ille. Er i uke 32.

Er det slik svangerskapsforgiftning utarter seg?

Anonymous poster hash: 08405...9fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg var deg ville jeg tatt en telefon til føden eller legevakten nå siden hodepinen din er så ille!

Du har nå to nye tegn i tillegg til det høye blodtrykket, ødem i bena og ille hodepine - da må du kontakte lege! Ikke vent til i morgen, noen ganger kan svangerskapsforgiftning utvikle seg raskt.

Ring nå, du!

Anonymous poster hash: 24f27...d02
Skrevet

Om jeg var deg ville jeg tatt en telefon til føden eller legevakten nå siden hodepinen din er så ille!

Du har nå to nye tegn i tillegg til det høye blodtrykket, ødem i bena og ille hodepine - da må du kontakte lege! Ikke vent til i morgen, noen ganger kan svangerskapsforgiftning utvikle seg raskt.

Ring nå, du!

Hodepinen har vært like ille de siste to ukene. Snakket med jordmorvakt tidligere i dag og siden jeg har time mandag til ny kontroll pg var på sist kontroll torsdag mente hun det kunne vente.

Hi

Skrevet

Hodepinen har vært like ille de siste to ukene. Snakket med jordmorvakt tidligere i dag og siden jeg har time mandag til ny kontroll pg var på sist kontroll torsdag mente hun det kunne vente.

Hi

Fortalte du da at du har fått hevelse i bena også?

Hvis ikke - ring føden eller legevakt nå.

Når det kommer til svangerskapsforgiftning er det bedre med to telefoner og sjekker for mye enn en for lite. Ikke ta noen sjanser!

Skrevet

Fortalte du da at du har fått hevelse i bena også?

Hvis ikke - ring føden eller legevakt nå.

Når det kommer til svangerskapsforgiftning er det bedre med to telefoner og sjekker for mye enn en for lite. Ikke ta noen sjanser!

Ja nevnte det. Noe hun påpekte var vanlig. Og siden det ikke var mye var det ikke noe å bekymre seg over. Ringer igjen i morgen. Da er det ny jordmor på vakt.

Hi

Skrevet

Ja nevnte det. Noe hun påpekte var vanlig. Og siden det ikke var mye var det ikke noe å bekymre seg over. Ringer igjen i morgen. Da er det ny jordmor på vakt.

Hi

Gjør det - bedre med en telefon for mye :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...