Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #1 Skrevet 20. november 2016 En mann som jeg kjenner veldig godt, sa til meg her om dagen at han hadde møtt jesus. Dette er en godt utdannet, rasjonell og fornuftig mann som aldri har pratet om kristendommen og jesus før. Han hadde plutselig fått en dyp trang til å be en kveld og en "skikkelse" sto foran ham som et lys og oste av kjærlighet. Hele rommet ble fylt av trygghet og en enorm kjærlighet. Jeg har aldri hatt noe forhold til dette.. men det hørtes så deilig og trygt ut om det var sant. Mannen jeg kjenner nærmest gnistret av livsglede og hadde en enorm ro i seg. Har noen her møtt/hørt om noen som har møtt jesus? Anonymous poster hash: 4c860...fa1
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #2 Skrevet 20. november 2016 Hadde vært redd for at det var svults på hjernen hvis noen nær meg hadde sett noe slikt. Hallusinasjoner er vanlig ved svultser. Anonymous poster hash: 0123d...bf9
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #3 Skrevet 20. november 2016 Har hørt at det er andre som har opplevd lignende, ja. Er det mulig? Det er det sikkert om man tror. Men har også hørt at personer som ikke var spesielt troende har opplevd lignende og blitt troende. Selv tror jeg at de som har levd før oss i noen tilfeller har mulighet til å ta kontakt, så jeg tror det er mulig, selv om jeg ikke er spesielt kristen. Anonymous poster hash: 14d65...c88
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #4 Skrevet 20. november 2016 Jeg har ikke møtt ham på den måten, men jeg tror at han lever. Jeg har hørt en liknende historie fra en kristen leder som døde for noen år siden. Jeg husker ikke navnet akkurat nå. Husk at kristne er like ulike som resten av menneskeheten. Vi er ikke alle som Anita Apeltun Sæle og vi er ikke alle konservative. Anonymous poster hash: 4b359...ef4
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #5 Skrevet 20. november 2016 Jeg har opplevd det samme. Og jeg var så fjern fra kristendommen som det er mulig å komme. Dette skjedde i 2009 Anonymous poster hash: 99242...98a
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #6 Skrevet 20. november 2016 Hadde vært redd for at det var svults på hjernen hvis noen nær meg hadde sett noe slikt. Hallusinasjoner er vanlig ved svultser. Anonymous poster hash: 0123d...bf9 Svulst. Anonymous poster hash: 2274d...32c
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #7 Skrevet 20. november 2016 Hadde tenkt epilepsianfall. Og hvis Jesus/Gud lever, så ville jeg heller blitt redd. Skal man dømme etter Bibelen, tidligere handlinger og dagens følgere så står man jo igjen med en sadistisk psykopat... Anonymous poster hash: fb1e1...263
Musemora Skrevet 20. november 2016 #8 Skrevet 20. november 2016 Hadde tenkt epilepsianfall. Og hvis Jesus/Gud lever, så ville jeg heller blitt redd. Skal man dømme etter Bibelen, tidligere handlinger og dagens følgere så står man jo igjen med en sadistisk psykopat... Anonymous poster hash: fb1e1...263 😂😂
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #9 Skrevet 20. november 2016 Jeg kjenner også flere som har opplevd det. Og de har endret livene sine totalt. Fått orden på livet og klarer seg kjempebra nå. Levd i årevis har de også, uten både svulst pg epilepsi. Jeg tror det går an. Jeg blir helt fascinert over hvordan disse menneskene har snudd og forandret seg etter disse opplevelsene. Anonymous poster hash: 934a4...9e9
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #10 Skrevet 20. november 2016 Jesus lever ja. I himmelen. Han kommer ikke ned på jorden. Da er det noe annet skummelt han har sett. Anonymous poster hash: 6ea28...84e
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #11 Skrevet 20. november 2016 Jesus lever ja. I himmelen. Han kommer ikke ned på jorden. Da er det noe annet skummelt han har sett. Anonymous poster hash: 6ea28...84e Jesus viser seg fra tid til annen han. Det samme gjør englene. Og ja, HI, Jesus lever! B asics I nstructions B efore L eaving E earth Anonymous poster hash: 71c80...b73
sug lut Skrevet 20. november 2016 #12 Skrevet 20. november 2016 (endret) Jesus viser seg fra tid til annen han. Det samme gjør englene. Og ja, HI, Jesus lever! B asics I nstructions B efore L eaving E earth Anonymous poster hash: 71c80...b73 BareIdioter Bruker Ekstra Liksomargumenter Endret 20. november 2016 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #13 Skrevet 20. november 2016 Er ikke kristen selv. Men har og hørt flere oppegående mennesker fortelle det samme. Anonymous poster hash: b27e7...432
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #14 Skrevet 20. november 2016 Bare Idioter Bruker Ekstra Liksomargumenter Bryr meg ikke om at du kaller meg idiot 😉😘 Anonymous poster hash: 71c80...b73
Magia Skrevet 20. november 2016 #15 Skrevet 20. november 2016 Hadde vært spennende å høre om mennesker i andre kulturer opplever det samme, bare at den de ser er en skikkelse fra den religionen de er vokst opp med i nærheten.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #16 Skrevet 20. november 2016 Jeg har opplevd det samme. Og jeg var så fjern fra kristendommen som det er mulig å komme. Dette skjedde i 2009 Anonymous poster hash: 99242...98a Vil du fortelle om opplevelsen? Anonymous poster hash: 4c860...fa1
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #17 Skrevet 20. november 2016 Hadde vært spennende å høre om mennesker i andre kulturer opplever det samme, bare at den de ser er en skikkelse fra den religionen de er vokst opp med i nærheten. De gjør det "religiøse" epilepsianfall, feberhallusinasjer, hjernesvulster og psykoser kan alle føre til sterke emosjonelle episoder, som igjen kan tolkes som religiøse opplevelser. Bare tenk på alle historiene som finnes om profeter, guruer, einstøinger og folk som er besatt av djevelen Epilepsi er så mye mer enn krampeanfall. Anfallene er også gjerne ensartede, og hvis de aldri utvikler seg kan de godt te seg som kun sterke følelser - og avhengig av kontekst og hvordan man selv og kulturen oppfatter dem kan man bli sett på som velsignet, forbannet, profet eller heks. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18171635 Samme som at de som faller om og fråder i gudstjenester kn tolkes som å være besatt av Gud/Djevelen - eller ha et hyperventilasjonsanfall med det som kalles konvulsiv synkope. (og som er akkurat det samme som med ujevne mellomrom er populært å gjøre blant ungdommer, nemlig besvimelseslek. Flere måter å oppleve de samme på.) Anonymous poster hash: fb1e1...263
MammantilNurket Skrevet 20. november 2016 #18 Skrevet 20. november 2016 Korsfestelsen var åpenbart en bløff ...
Magia Skrevet 20. november 2016 #19 Skrevet 20. november 2016 De gjør det "religiøse" epilepsianfall, feberhallusinasjer, hjernesvulster og psykoser kan alle føre til sterke emosjonelle episoder, som igjen kan tolkes som religiøse opplevelser. Bare tenk på alle historiene som finnes om profeter, guruer, einstøinger og folk som er besatt av djevelen Epilepsi er så mye mer enn krampeanfall. Anfallene er også gjerne ensartede, og hvis de aldri utvikler seg kan de godt te seg som kun sterke følelser - og avhengig av kontekst og hvordan man selv og kulturen oppfatter dem kan man bli sett på som velsignet, forbannet, profet eller heks.https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18171635 Samme som at de som faller om og fråder i gudstjenester kn tolkes som å være besatt av Gud/Djevelen - eller ha et hyperventilasjonsanfall med det som kalles konvulsiv synkope. (og som er akkurat det samme som med ujevne mellomrom er populært å gjøre blant ungdommer, nemlig besvimelseslek. Flere måter å oppleve de samme på.)Anonymous poster hash: fb1e1...263 Interessant! Når jeg tenker meg om, så så jeg en norsk spesialist på epilepsi uttale seg om dette for en stund siden (husker ikke hvor). Jeg så også en amerikansk forsker som hadde laget en hjelm som stimulerte et bestemt sted i hjernen, slik at forsøkspersonene fikk en slik religiøs eufori-opplevelse. Han snakka også om at en del kjente religiøse skikkelser i historien muligens hadde fått slik stimuli før en religiøs åpenbaring - slik som Augustin (tror jeg det var), som ble truffet av lynet før en av sine visjoner.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #20 Skrevet 20. november 2016 Ja psykiatrien får hele tiden nye disipler Anonymous poster hash: 58228...550
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #21 Skrevet 20. november 2016 Korsfestelsen var åpenbart en bløff ... Åpenbart? Hva mener du? Jeg har vært på Golgata og sett sprekken i fjellet under korset akkurat som det står i bibelen :-) Anonymous poster hash: 71c80...b73
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #22 Skrevet 20. november 2016 Åpenbart? Hva mener du? Jeg har vært på Golgata og sett sprekken i fjellet under korset akkurat som det står i bibelen :-) Anonymous poster hash: 71c80...b73 Beviser jo ikke en dritt! Anonymous poster hash: 3a011...124
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå