Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #1 Skrevet 19. november 2016 Anonymous poster hash: bbb29...cec
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #2 Skrevet 19. november 2016 Hva vil du de skal opplyse om? Anonymous poster hash: 71367...fd0
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #3 Skrevet 19. november 2016 Hvorfor deres skole ikke gjør det kan ikke jeg svare på, men vi har hvertfall fått skriv om det når det er påvist hos noen. Og for at skolen skal opplyse om det må de få beskjed fra de som har fått det, kanskje det er det som er problemet, foreldre melder ikke fra når barnet har fått det.... Anonymous poster hash: ccced...710
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #4 Skrevet 20. november 2016 Jeg meldte fra til vår skole. Hun jeg snakket med virket ikke som hun forsto hvorfor i all verden jeg ringte og informerte om det. Forklarte at det var smittsomt og at jeg ikke ville ha det på nytt. Hun sa hun skulle ta det opp med skolens helsesøster og vurdere om de skulle sende ut varsel. Det gjorde de ikke! Var visst ikke vanlig praksis. Barnehagen var heller ikke så nøye på det, men der ga jeg meg ikke. De hang til slutt opp et oppslag. Anonymous poster hash: 2cdcd...a18
Yellow Brick Road Skrevet 20. november 2016 #5 Skrevet 20. november 2016 Hvorfor skal de opplyse om det? Og hva mener du at folk skal gjøre om det blir opplyst?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #6 Skrevet 20. november 2016 Hva tenker du at vi foreldre skal bruke den informasjonen til? Anonymous poster hash: ac734...1bc
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #7 Skrevet 20. november 2016 På vår skole får vi mld fra skolen om både barnemark og lus. Er nok forskjellig praksis der. Anonymous poster hash: eaf9a...019
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #8 Skrevet 20. november 2016 Hva tenker du at vi foreldre skal bruke den informasjonen til? Anonymous poster hash: ac734...1bc Om f. Eks. ekstra nøye håndhygiene og være obs på smitte. Anonymous poster hash: eaf9a...019
Mamma_til_2 Skrevet 20. november 2016 #9 Skrevet 20. november 2016 De er avhengig av at foreldre sier fra akkurat som i bhg når det kommer til smittsomme ting som ikke vises utenpå.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #10 Skrevet 20. november 2016 Folkehelseinstituttet testet en gang 300 tilfeldige barn. Det viste seg at halvparten hadde barnemark, kun 10 av barna hadde foreldre som visste om dette, resten hadde ingen symptomer, og hadde nok ikke blitt oppdaga uten tilfeldig kontroll. Så i klassen til barnet ditt er det garantert barnemark til enhver tid. Konstant. Samme med dine kollegaer. Kanskje du også har det. Ytterst få merker noe nemlig. Vi har hatt det her i huset. Vi var 5 som hadde marken. Kun 1 merket noe. Hadde ikke denne ene merket noe, hadde vi vel hatt det i årevis. Den gjør absolutt ingen skade, fører ikke med seg noen sykdommer. Anonymous poster hash: 46712...cf5
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #11 Skrevet 20. november 2016 Hvorfor skal de opplyse om det? Og hva mener du at folk skal gjøre om det blir opplyst? Da er det mye lettere å legge sammen 2 og 2 hvis barnet får symptomer. Jeg klødde i rompa når jeg var liten og foreldrene mine ville ikke renne ned dørene til legen, jeg var jo så mye syk ellers, så når det gjaldt bagateller tok de meg med til homeopat... Jeg ble ikke behandlet mot småmark hos homeopaten for å si det sånn. Etter noen år fant jeg levende mark selv, men som barn turde jeg ikke si ifra fordi det var så ekkelt. Jeg har formodentlig smittet en hel skoleklasse, minst... (Er behandlet nå, men det tok jammen mange år.) Derfor skal man informere når det går. Anonymous poster hash: fb967...31a
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #12 Skrevet 20. november 2016 Vi har hatt fem runder med mark siste fem år. Blir kvitt det for hver gang , men blir så smittet igjen. Dette pga skole og barnehage, og ikke minst foreldre som ikke tar dette på alvor. Var det opp til meg skulle alle blitt pålagt å ta kur - samtidig for å fått utryddet svineriet. For dette er vanlig, som en over beskriver er det MANGE som har mark uten å vite det, og da går rundt og smitter! Anonymous poster hash: 9e6ff...9cb
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #13 Skrevet 20. november 2016 Det er jo veldig smittsomt og bør absolutt opplyses om. Når man leser om hvor vanlig det er, burde man innføre nasjonal vermoxdag. Anonymous poster hash: 58739...588
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #14 Skrevet 20. november 2016 Det er jo veldig smittsomt og bør absolutt opplyses om. Når man leser om hvor vanlig det er, burde man innføre nasjonal vermoxdag. Anonymous poster hash: 58739...588 Ingen poeng i det. I motsetning til en nasjonallusedag, som hadde virket, så kan barnemarkegg leve LENGE utenfor kroppen. Jeg klarer ikke finne informasjon om hvor lenge, men basert på liknende dyr, ville uker, og måneder ikke forundre meg. Egentlig ville jeg ikke bli overrasket om egga kunne leve i dvale i flere år til forholda er perfekte, slik som myggegg kan. Så vi blir ikke kvitt det. Ikke før vi finner noe som dreper uklekka egg. Men da er jo spørsmålet hva annet vi også tar knekken på. Levende mark er lett å drepe, vi endrer bare stoffskiftet deres. Egg må vi ta knekken på på en helt annen måte. Anonymous poster hash: 46712...cf5
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #15 Skrevet 20. november 2016 Jo dette er tredje runden jenta vår har det. Verken jeg eller mannen har hatt det, men alle har tatt kur hver gang. Poenget var at vi synes det burde opplyses om slik at foreldre tenker over at d smitter andre. Jenta vår hadde ikke bading på skolen siden de ikke ville at hun skulle ha det. Anonymous poster hash: bbb29...cec
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #16 Skrevet 20. november 2016 Har to barn i slutten på barneskolen. Vi har aldri oppdaget noe mark. Kan det være vi har uten vi merker det? Bør alle ta en kur bare for å være sikker? Anonymous poster hash: d3d62...e62
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #17 Skrevet 20. november 2016 https://www.nrk.no/livsstil/barnemark-fortsatt-vanlig---de-fleste-vet-ikke-at-de-har-det-1.12528075 Huff! Når det til og med kan smitte gjennom luft, kan jeg tenke meg at smitten er over alt. Synes skolene burde fokusere skikkelig på god håndhygiene. Anonymous poster hash: 58739...588
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå