Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #1 Skrevet 19. november 2016 Han er 13 år og har høytfungerende autisme. Om nettene pleier han å våkne, og er redd. Han våkner da rett i en slags panikktilstand der han spretter opp i sittende stilling. Jeg ble tipset om at det kunne være et tegn på epilepsi. Da lot jeg det dog ligge og har ikke tenkt noe særlig mer på det. Imorges lå jeg inne hos han og jeg våknet av at hodet og skuldrene hans ristet skikkelig. Små korte (ikke slenge hodet i stor radius) rist, men raskere enn jeg klarer å gjøre selv ved bevisst muskelkraft. Det varte noen sekunder før det ga seg. Det gjentok seg nok opp mot 10-12 ganger med relativt kort mellomrom. Da først begynte jeg selv å tenke epilepsi. Jeg leste da at akkurat slike korte rist kunne være en type epilepsi og at den ofte opptrådte i ungdomsalder og om morgenen. Sønnen min var ikke våken da det skjedde. Dvs, jeg trodde at han var på vei til å våkne, men han selv merket ikke ristingen. Samboeren tenker at sønnen antakelig bare hadde en drøm. Så, drøm eller bør vi få legetime og høre hva han tenker? Anonymous poster hash: cee4c...479
LillePunk Skrevet 19. november 2016 #2 Skrevet 19. november 2016 Skader jo ikke å ta en tur til legen å høre. Om ikke samboer er ekspert på feltet så ville jeg ikke tatt "en drøm" for god fisk om du er usikker.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #3 Skrevet 19. november 2016 Hadde nok bestilt hastetime hos lege på mandag. Dersom det skjer flere ganger og du oppdager det, bør du også filme det. Epilepsi kan medføre skade på hjernen og han bør utredes og få behandling for det dersom det er det han skulle ha! Anonymous poster hash: 1ff07...c3c
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #4 Skrevet 19. november 2016 Be om henvisning. Ikke bare tenk og tro. Jeg har to typer Epilepsi. Den du nevner der og en til. Forstår at han er redd, det er svært ubehagelig. Om det er Epilepsi. Ligg inn hos han noen netter til. Anonymous poster hash: b927e...1a5
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #5 Skrevet 19. november 2016 Hadde nok bestilt hastetime hos lege på mandag. Dersom det skjer flere ganger og du oppdager det, bør du også filme det. Epilepsi kan medføre skade på hjernen og han bør utredes og få behandling for det dersom det er det han skulle ha! Anonymous poster hash: 1ff07...c3c Støtter denne! Anonymous poster hash: 613af...c18
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #6 Skrevet 19. november 2016 Bestill time med en gang. Og skulle det skje mer før timen, ville jeg faktisk ringt sykebil. Er det epilepsi vet man faktisk ikke hvordan det utarter seg, spesielt ikke på et barn som ikke er utredet. For hvert eventuelle anfall skades små deler av hjernen, så dette er ikke noe å se an/vente på. Hilsen mor til epilepsibarn, +mor og søster som har epilepsi. (Alle med grand mal anfall, men søsteren min har begynt å få småanfall som du beskriver her også) Anonymous poster hash: 87d43...5d6
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #7 Skrevet 20. november 2016 Oj, såpass ja. Da skal jeg hvert fall uten tvil ringe legen til mandag. Anonymous poster hash: cee4c...479
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #8 Skrevet 20. november 2016 Dytter litt på denne om andre har erfaringer også. Anonymous poster hash: cee4c...479
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #9 Skrevet 20. november 2016 Dytter litt på denne om andre har erfaringer også. Anonymous poster hash: cee4c...479 Nå har du fått flere svar med folk som har mye kunnskap om epilepsi, så håper du bestille time med en gang. Og at dere sover med han til han er ferdig utredet. Anonymous poster hash: 87d43...5d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå