Gå til innhold

Mannen er syk og jeg blir snart gal av han

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er begge syke, men for han virker det som om det er en konkurranse i å være mest syk.

Gudene må vite hvor mange ganger i dag han har spurt meg om:

- jeg har vondt i leddene mine jeg også

- jeg også har feber

- hvor vondt jeg har i halsen

- hvor vondt jeg har når jeg hoster

- jeg også har vondt i hodet

- jeg også har vondt i lysken (hva har det med virus i halsen å gjøre? Han mente han ikke hadde hostet på seg vindt heller)

Har vært så mange spørsmål om vondter her og der. Blir snart gal av å høre på han.

Det er utrolig mange ulyder i den mannen. Bare det å puste utløser et vell av sukk, stønn og grimaser.

Ikke vil han ta feberen heller. Har faktisk vondt i håret.

På legevakta i går kveld fikk han beskjed av legen om å ta seg sammen, så høy feber (38,3)eller CRP (5) hadde han ikke.

Da satt jeg der med 39,5 i feber og CRP på 105. En smule flaut å høre på mannen da.

Vi ble sendt inn til legen sammen siden vinkonsum sammen og hadde samme symptomene.

Vi har blitt smittet av 10 åringen, og han var skikkelig syk. Høy feber og helt utafor men likevel ikke i nærheten av å syte og klage så mye som faren sin.

Jeg har på det meste i dag hatt 39,8 i feber, men ting gjør seg ikke selv her hjemme. Som forelder kan man ikke legge seg ned og dø med mindre man er livstruende syk. Barna må ha mat og stell. Bikkja må også luftes. Ikke ser jeg noe poeng i å syte og klage heller. Blir ikke noe friskere av det.

Kjenner jeg får lyst til å finne frem det berømte kjevlet og gi mannen noe å syte og klage for.

Jeg orket ikke høre på mer klaging fra han nå. Prøver så godt jeg kan å holde "sømmene sammen" her, men kjenner det er i ferd med å "rakne" nå.

Er det bare min mann som er sånn når han er syk eller er det flere?

Anonymous poster hash: 01be5...ba7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er du gift med han enda? Hvorfor flytter du ikke bare ut?

Anonymous poster hash: b5269...792

Skrevet

Jeg har aldri opplevd slike menn, men jeg har hørt om flere, så din er nok ikke den eneste.

Han har nok den bestemte Mannesyken på toppen av en mild variant av det du også har.

Nesten så det kan virke som om han har litt angst for å være syk?

Blir han for ille, minn ham på at legen i går ba ham om å ta seg sammen (da er det ille når en lege sier det!!) og minn ham på at 5 og under er normal CRP, og at 105 ikke er det...

Lag en liste som er delt i to hvor dere tar oppgavene på omgang - lufte hunden, lage mat osv.

Og hjelper ikke det er det nesten lov å finne frem kjevla...

God bedring :)

Anonymous poster hash: 556b7...821
Skrevet

Jeg har aldri opplevd slike menn, men jeg har hørt om flere, så din er nok ikke den eneste.

Han har nok den bestemte Mannesyken på toppen av en mild variant av det du også har.

Blir han for ille, minn ham på at legen i går ba ham om å ta seg sammen (da er det ille når en lege sier det!!) og minn ham på at 5 og under er normal CRP, og at 105 ikke er det...

Lag en liste som er delt i to hvor dere tar oppgavene på omgang - lufte hunden, lage mat osv.

Jeg følte meg drit dårlig selvom jeg bare hadde 8 i crp.Jeg ble flau på legekontoret,men da sa de at det hørtes ut som jeg hadde et virus istedenfor bakterier.

Når det er sagt, så er mange mannfolk omtrent døden nær av en forkjølelse,og det er sykt irriterende 🙈

Anonymous poster hash: 486f5...430

Skrevet

Er ikke rart skilemissestatistikken er høy!

(Frustrert over at mannen syter når han ikke føler seg bra - SKILL DEG FRA HAN!

🙈🙈🙈

Anonymous poster hash: c9fec...f4b

Skrevet

Jeg følte meg drit dårlig selvom jeg bare hadde 8 i crp.Jeg ble flau på legekontoret,men da sa de at det hørtes ut som jeg hadde et virus istedenfor bakterier.

Når det er sagt, så er mange mannfolk omtrent døden nær av en forkjølelse,og det er sykt irriterende

Jeg vet at crp'en i seg selv ikke trenger å vise hvor dårlig man føler seg, men når Hi har mye høyere feber og 20 ganger høyere crp enn mannen, da burde mannen om ikke annet vise at han forstår at hun også er syk.

Såsant ikke legen som så dem var veldig uprofesjonell vil jeg tro mannen til Hi er virkelig ille med sytingen iom. at legen ba mannen om å ta seg sammen ;)

Skrevet

Er ikke rart skilemissestatistikken er høy!

(Frustrert over at mannen syter når han ikke føler seg bra - SKILL DEG FRA HAN!

🙈🙈🙈

Nå kan det jo tenkes at det var andre grunner da. Sånn ca tohundreogsøtti andre innlegg med klaging på den mannen...

Skrevet

Mannen min er også slik.

Litt vondt i halsen, litt vann eller litt vondt i hodet, og jeg frykter høre det hele tiden!

Men når han virkelig er syk, type 40 i feber og skikkelig dårlig, da sier han ingenting.

Mannen din lider nok av "mannesyken"

INGENTING er verre enn den. Ikke en gang en fødsel 😉

Skrevet

Nå kan det jo tenkes at det var andre grunner da. Sånn ca tohundreogsøtti andre innlegg med klaging på den mannen...

Klaging på samme mann???

Skrevet

Klaging på samme mann???

Ikke alle som er vanskelig å kjenne igjen på måten de skriver på. Og det var ment som et godt råd. Det er ikke et fruktbart forhold.

Skrevet

Asså.... nå er dette første gangen jeg klager på mannen eller skriver noe som helst her inne. Er stort sett bare en "leser".

Nå var/er jeg så frustrert over sytingen hans at jeg bare måtte lufte frustrasjonen.

Nå skal jeg ta frustrasjonen med meg til sengs og forhåpentligvis sove noen timer.

HI

Anonymous poster hash: 01be5...ba7

Skrevet

Eller angst for å måtte gjøre noe hjemme når konen er syk.

Anonymous poster hash: 7948e...68d

Skrevet

Mannen min er også slik. Og ikke bare ift til forkjølelse men ift smerter i rygg etc pga overbelastning. Syter og bærer seg. Han har vondt pga overbelastning og ville helst ha blitt massert hele tiden. Men trene nei det skal han ikke! Han har en fysisk tung jobb Og må hvile når han kommer hjem. Jeg har hatt 2 prolapser med utfall. Har dager hvor jeg mister styrken i ene benet og havner på gulvet. Har dropfot også men syter da vel ikke hele tiden fordi. Er fortsatt på jobb og tar meg av barna og huset.

Men jeg skiller meg ikke fordi altså😉 Han har heldigvis flere kvaliteter enn dårlige fortsatt. Et aktiv men syter mye bare😂

Anonymous poster hash: 70427...7f0

Skrevet

Min mann har også manflu hver gang han er bitte litte grann syk. Jeg bare overser han i de periodene. Jeg er i tillegg sykepleier, så min sympati for småsyke er ikke-eksisterende.

Anonymous poster hash: 0cc93...576

Skrevet

Da kan du jo bedre mannen skille seg fordi kona klager på at mannen klager over at han er så syk da.sukk

Skrevet

Jeg vet at crp'en i seg selv ikke trenger å vise hvor dårlig man føler seg, men når Hi har mye høyere feber og 20 ganger høyere crp enn mannen, da burde mannen om ikke annet vise at han forstår at hun også er syk.

Såsant ikke legen som så dem var veldig uprofesjonell vil jeg tro mannen til Hi er virkelig ille med sytingen iom. at legen ba mannen om å ta seg sammen ;)

Ja,jeg er selvfølgelig helt enig😊

Skrevet

Hahaha

Anonymous poster hash: 7b304...218

Skrevet

Du vet vel ikke hvordan han føler det. Han vil ha omtanke. Kan du ikke gi det til han da? Høres ut som en konkurranse om hvem som er dårligst. Merkelig kommentar fra legen! Det er ikke alltid den med mest feber som har det vondest.

Livet går videre selv om man er syk, men ungene kan sikkert hjelpe til litt med både mat og hund. Det er lov til å gå litt på halv tolv.

Dere burde vært der for hverandre. Begynn med deg selv så kan det hende at mannen følger ditt eksempel.

God bedring!

Skrevet

Haha typisk mannfolk! De er døddssyke når de er forkjøla men forventer at vi kvinner lager midda og gjør husarbeid når vi har influensa! (Litt overdrevent)

Dere blir friske så da er det over, lukk øra :) God bedring!

Anonymous poster hash: d7c61...b23

Skrevet

Min far er sånn!!! Han ringte meg på sykehuset samme dag som jeg hadde vært gjennom en veldig stor og alvorlig operasjon.. Det normale da hadde vært å høre hvordan det gikk med meg... men neida, den samtalen handlet kun om hvor forkjøla han var og hvor forferdelig han hadde det.... Det er så fælt at jeg bare må le av han 😂

Anonymous poster hash: 80155...3fd

Skrevet

Du vet vel ikke hvordan han føler det. Han vil ha omtanke. Kan du ikke gi det til han da? Høres ut som en konkurranse om hvem som er dårligst. Merkelig kommentar fra legen! Det er ikke alltid den med mest feber som har det vondest.

Livet går videre selv om man er syk, men ungene kan sikkert hjelpe til litt med både mat og hund. Det er lov til å gå litt på halv tolv.

Dere burde vært der for hverandre. Begynn med deg selv så kan det hende at mannen følger ditt eksempel.

God bedring!

Nei, det er alltid den som klager høyest som har det verst...😏

Ikke faen om jeg ofrer omtanke på en sytpeis som 'har såååå vondt i halsen, eller er 'sååå kvalm' mens jeg løper rundt med 40 i feber og sørger for at ungene har mat og stell eller tømmer ungenes spybøtte mens jeg spyr i den selv!

Det er merkelig med de fleste menn- de har det så forferdelig. Vi damene kan aldri forstå hvordan det er å være syk mann, for vi blir jo ikke like syke.

Vi klarer jo å ordne med både unger og hus selv om vi er syke ! 😡

Anonymous poster hash: 40937...52c

Skrevet

De fleste menn oppfører seg vel ikke slik? Ikke de jeg kjenner ihvertfall. Men god bedring til deg. NÅr du orker å spy ut eder og galle på dette forumet er du vel ikke så syk.... Kanskje du er mer lik mannen din enn du tro?

Skrevet

Ut i fra det du skriver, så skjønner jeg ikke hvorfor noen av dere var på legevakten jeg. Litt manflu begge to kanskje.............

Anonymous poster hash: 9508c...cb7
Skrevet

De fleste menn oppfører seg vel ikke slik? Ikke de jeg kjenner ihvertfall. Men god bedring til deg. NÅr du orker å spy ut eder og galle på dette forumet er du vel ikke så syk.... Kanskje du er mer lik mannen din enn du tro?

Jo, de aller fleste menn gjør det.

Spør de rundt deg. Du vil bli overrasket.

Mulig du har et eksemplar av unntaket som bekrefter regelen, eller har du kanskje dame?!

Anonymous poster hash: 40937...52c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...