Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #1 Skrevet 19. november 2016 Jeg er ganske fersk med førerkort og bil og merker at bilen blir veldig skitten ganske fort for tiden. Vil helst vaske bilen hjemme og lurer på hvordan jeg gjør det på best måte? Er det bare en bøtte med vann og en svamp? Må jeg ta hensyn til kuldegrader eller noe? Anonymous poster hash: 22fad...687
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #2 Skrevet 19. november 2016 Du må nok bruke såpe. Tror zalo holder. Men du må nok ha i mye tror jeg. Og så skylle med vann etterpå. Bilen blir jo våt når en kjører selv om det er kuldegrader, så tror ikke det har noe å si. Anonymous poster hash: 08bd1...cda
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #3 Skrevet 19. november 2016 Jeg er ganske fersk med førerkort og bil og merker at bilen blir veldig skitten ganske fort for tiden. Vil helst vaske bilen hjemme og lurer på hvordan jeg gjør det på best måte? Er det bare en bøtte med vann og en svamp? Må jeg ta hensyn til kuldegrader eller noe? Anonymous poster hash: 22fad...687 For å få den ren må du ha høytrykksspyler. Skyll først, så vasker du med bilshampo og helt ren svamp. (Med mindre du vil skrubbe bilen din) Så skyller du. Ikke lett å få pent. Og nå når det er så kaldt... nei vettu hva, kost på deg en maskinvask eller selvvask i hall. Anonymous poster hash: a71c0...dd3
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #4 Skrevet 19. november 2016 Du får kjøpt svamper med bilshampo i, det begynner skumme når du våter svampen og begynner vaske. Jeg spyler bilen med vannslangen først, ikke noe særlig å begynne gni småstein og møkk rundt på lakken, da blir det jo riper.... Så jeg spyler bilen først, vasker med bilsvamp med såpe i og skyller igjen med vannslange. Gjør det ikke når det er kuldegrader da. Du kan fint bruke litt zalo da, jeg bare synes de vaskesvampene med såpe i er så greie. Masse tips på nett da, her f.eks http://www.klikk.no/motor/bil/vaske-bilen-riktig-1446707.ece Anonymous poster hash: 1e7d8...876
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #5 Skrevet 19. november 2016 For all del, IKKE BRUK ZALO, det ødelegger lakken helt. Bruk bilshampo, skyll godt med vann først, helst høytrykk. Bruk gjerne litt avfetting ( eget middel til bil) før du spyler med vann, det fjerner det verste skitten før du begynner med bilshampo og svamp. Skyll svampen godt mellom hver gang, skyll den gjerne i en egen bøtte, slik at rester av møkk ikke havner i såpebøtta. Da unngår du å ripe opp lakken med rester av grus ett. Spyl av med vann. Poler gjerne med bilvoks om du har tid i ny og det, da blir det lettere å vaske bilen neste gang. Spyl gjerne av salt og skit ofte, gjerne kun med vann om du ikke har tid til annet. Anonymous poster hash: d06b3...a86
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #6 Skrevet 19. november 2016 Har brukt zalo i alle år, med unntak av en flaske i ny og ne med bilshampoo.. Lakken på bilen min er fin, og ikke alltid den har fått poleringen den fortjener hver høst heller..🙈 Anonymous poster hash: 419e2...f42
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #7 Skrevet 19. november 2016 Oi, naboens bil var helt ødelagt etter tre år med zalo, så nei det er absolutt fy, fy. Det eneste må være glassruten og dekkoverflatene, de kan godt få en runde med zalo. Husk at lakken består av en del fettstoffer, zalo fjerner som kjent godt fett. Anonymous poster hash: d06b3...a86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå