Gå til innhold

Må lufte litt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må bare lufte litt her. Har ikke tenkt å fortelle det til noen andre.

For noen år siden startet mannen opp et selskap med noen andre. De første årene var det beintøft, men for et par år siden begynte det å løsne. De har kunnet sette opp lønnen. De betalte ut 50.000 i bonus og i fjor fikkvhsn et aksjeutbytte på 500.000. I år blir aksjeutbyttet på 2 mill!

Vi trenger strengt tatt ikke pengene og kommer ikke til å bruke noe av det tror jeg, men fu verden så morsomt det er å vite at vi har en slik buffer og så deilig det er å vite at vi har midler til det meste som kunne komme av uforutsette utgifter. De fleste tror nok vi har ganske dårlig råd, men det har vi ikke 😆

Anonymous poster hash: 557d8...cce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må være utrolig deilig å få en slik sikkerhet etter mye jobbing :)

Jeg har ekstremt dårlig råd og er syk uten å vite noe om jeg blir frisk, og jeg ser at selv om jeg skulle komme meg ut i jobb og/eller få en formue på et annet vis, så kommer jeg nok ikke til å bli noe luksusdyr. Om jeg hadde penger nok så ville jeg brukt det til å sikre meg et eget sted å bo, en trygg bil og det jeg trenger av innbo og klær. Men ikke noe luksus. Utover det trenger jeg ikke mer enn til å betale regninger og mat. Kanskje noen kulturelle opplevelser som jeg ikke kan gå på nå, men ville ikke tatt av der heller.

Jeg synes det er godt å høre at andre får en slik trygghet som dere nå har fått :)

Anonymous poster hash: bdebd...394
Skrevet

Må bare lufte litt her. Har ikke tenkt å fortelle det til noen andre.

For noen år siden startet mannen opp et selskap med noen andre. De første årene var det beintøft, men for et par år siden begynte det å løsne. De har kunnet sette opp lønnen. De betalte ut 50.000 i bonus og i fjor fikkvhsn et aksjeutbytte på 500.000. I år blir aksjeutbyttet på 2 mill!

Vi trenger strengt tatt ikke pengene og kommer ikke til å bruke noe av det tror jeg, men fu verden så morsomt det er å vite at vi har en slik buffer og så deilig det er å vite at vi har midler til det meste som kunne komme av uforutsette utgifter. De fleste tror nok vi har ganske dårlig råd, men det har vi ikke 😆

Vel og bra,men hvorfor tror andre at dere har ganske dårlig råd? Kjører dere gammel bil,kler barna dårlig,eller aldri deltar på ting som koster noen kr?

Bare nysgjerrig på hvorfor folk tror det.

Anonymous poster hash: 66de1...efe

Skrevet

Vel og bra,men hvorfor tror andre at dere har ganske dårlig råd? Kjører dere gammel bil,kler barna dårlig,eller aldri deltar på ting som koster noen kr?

Bare nysgjerrig på hvorfor folk tror det.

Anonymous poster hash: 66de1...efe

Relativt gammel bil, ja. Bruker klær og utsyyr til det er utslitt (men har utstyr som fungerer) . Er dem som har hjemmelaget kostymer til haloweenfest og som sier fra at ikke alle har råd til turer med klassen ol. Vi lever billig men godt.

Skrevet

Så bra å få bedriften til å gå godt endelig. Er det en bransje som man kan regne med at er stabil videre framover?

Men hva gjør dere rent praktisk med pengene, setter dem på konto eller investerer?

Skrevet

Tenker aldri over om folk har god eller dårlig råd. Folk er folk. Men kan jo ha god råd innemellom og havne litt bakpå økonomisk noen ganger. De fleste jobber fulltidsjobber og har to barn, hus bil og div. Hører ofte rundt april at folk må betale 2xårsavgift og kommunal avgifter osv at de ikke har tar seg råd til å kanskje Skeie helt ut den måneden. Ellers er det faktisk de jeg kjenner med mest penger som kler barna dårligst, vet ikke helt om det er fordi de jobber så mye og ikke har tid/energi til å følge opp barna sine klær i en travel hverdag men de er uansett gode foreldre. Som de fleste av oss

Anonymous poster hash: 20c2e...021

Skrevet

Så bra å få bedriften til å gå godt endelig. Er det en bransje som man kan regne med at er stabil videre framover?

Men hva gjør dere rent praktisk med pengene, setter dem på konto eller investerer?

Det er en bransje som kan gå godt i en del år, ikke som i utelivsbransjen eller noe sånt, men det blir ikke noe som kan vare i 100 år uten store nyvinninger.

Pengene står på konto, enkelt og greit (har en utleieleilighet som du kan kalle en investering)

Skrevet

Skulle ønske det var meg!!☺

Anonymous poster hash: e82dd...1e7

Skrevet

Så bra for dere! Godt å høre om folk som får igjen for hardt arbeid!

Anonymous poster hash: e79ee...7d9
Skrevet

Det er en bransje som kan gå godt i en del år, ikke som i utelivsbransjen eller noe sånt, men det blir ikke noe som kan vare i 100 år uten store nyvinninger.

Pengene står på konto, enkelt og greit (har en utleieleilighet som du kan kalle en investering)

Deilig å ha så mange penger dere må skatte på, da.

Anonymous poster hash: 715ab...798

Skrevet

Deilig å ha så mange penger dere må skatte på, da.

Anonymous poster hash: 715ab...798

Ja, det er det ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...