Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #1 Skrevet 19. november 2016 Våre tre barn er nå endelig blitt såpass store at de sover hele natta, spiser maten sin selv, kler seg selv osv. Kjempedeilig! Men så har det seg slik at vi har en 2,5år gammel kosete hannkatt i hus. Han er en fin kar som nyter livet! Eneste utfordringen er at han vekker oss om natta-gjerne flere ganger. Han pleier å stille seg opp utenfor døra vår og mjaue slik at vi kan slippe han ut. Vi forsøkte lenge å ignorere han i håp om at han ga opp, men uten hell. Fant ut at det var bedre med to minutters våkentid enn to timer... Når Mr. Pus så er ute går det ikke lang tid før han vil inn igjen, og da hopper han helst inn vinduet vårt (om det er åpent nok). Ellers er det ny mjauerunde. Vi har ofte flere slike ut-inn runder hver natt, mer i mildvær enn midtvinters. Jeg søker derfor tips til hvordan vi på ny kan få nattero? Katten har mat og do inne, får mye kos og stell. Jeg ser jo at vi har lagt opp til dette selv med å faktisk slippe han ut, men jeg vet ikke om jeg er klar for mange netter med nattevåk for å få han til å forstå. Noen tips?? Anonymous poster hash: 05417...f09
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #2 Skrevet 19. november 2016 Katteluke. . Anonymous poster hash: 93b83...d5b
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #3 Skrevet 19. november 2016 Vi hadde det der vi bodde før (med en annen katt), med det resultat at katta dro med seg mus og fugler inn... Er derfor veldig skeptisk til å lage nytt hull i døra. Anonymous poster hash: 05417...f09
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #5 Skrevet 19. november 2016 Sterilisering? Han er kastrert... Anonymous poster hash: 05417...f09
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #6 Skrevet 19. november 2016 Legge han på et rom som er langt unna soverommet deres? Stenge han inne om natta Anonymous poster hash: 31f2e...ba5
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #7 Skrevet 19. november 2016 Lukke vinduer så han ikke kan hoppe inn og ut? Vå gamle hannkatt holdt på med samme en periode. Inn og ut inn og ut. Slapp han ut på kvelden og lukket alle vinduer så vi ikke hørte at han mjauet. Nå har han heldigvis skjønt at dersom han går ut om kvelden så får han bli der til neste dag. Noen dager velger han å sove inne. Anonymous poster hash: 44bb4...736
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #8 Skrevet 19. november 2016 Lukke vinduer så han ikke kan hoppe inn og ut? Vå gamle hannkatt holdt på med samme en periode. Inn og ut inn og ut. Slapp han ut på kvelden og lukket alle vinduer så vi ikke hørte at han mjauet. Nå har han heldigvis skjønt at dersom han går ut om kvelden så får han bli der til neste dag. Noen dager velger han å sove inne. Anonymous poster hash: 44bb4...736 Mente Lukke vinduer så dere slapp å høre mjauingen Anonymous poster hash: 44bb4...736
Anyne Skrevet 19. november 2016 #9 Skrevet 19. november 2016 Vi skremmer han bort hver gang han hopper på vinduet. De stopper han og lærer etterhvert. Slipper han aldri inn når han gjør det.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #10 Skrevet 19. november 2016 Vi pleide å stenge katten inne på vaskerommet om natta. Med kattedo, mat og vann og sovehule. Fungerte veldig fint (katten lå å sov hele natta). Anonymous poster hash: 7a3be...4ff
Brennheite Badeand Skrevet 19. november 2016 #11 Skrevet 19. november 2016 Har en sånn selv. Han stenges inne på kjøkkenet om natten.
skjotta Skrevet 19. november 2016 #12 Skrevet 19. november 2016 Katteluke. Jeg tar heller en musikalsk eller fugl en sjelden gang enn en ulykkelig katt som vil inn og ut. På våren, når jakta er på det verste, så lukker jeg døra til rommet Katteluke er på (vaskerom) men han har lært at gaver mottas på trappa så det er uhyre sjeldent de kommer inn.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #13 Skrevet 19. november 2016 Katteluke. Det er ikke sikkert at katten vil ta med seg noe inn. Har akkurat fått katteluke til mine to og de er mye lykkeligere. Anonymous poster hash: d6e79...20f
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #14 Skrevet 19. november 2016 Som jeg skulle skrevet det selv. Det er en plage med den mjauinga!!😂🐱 Anonymous poster hash: c05a2...452
FlinkePike Skrevet 19. november 2016 #15 Skrevet 19. november 2016 Vi ga rett og slett katten et eget soverom. Der har han alt han trenger, og en god seng. Etter to netter slo han seg til ro med det, og sover hele natten (eller er i hvert fall rolig). Gjort det i ca 4 år nå. Fungerer utmerket.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #16 Skrevet 19. november 2016 Vi har også en sånn katt. Han fikk eget soverom , Dvs han ligger på badet med døren godt lukket og det inne har han alt han trenger. Nå er han stille hele natten gjennom Anonymous poster hash: 9a1e5...a0c
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #17 Skrevet 19. november 2016 Eget rom til katten her og. Do, mat, vann, seng og leker. Tror egentlig han sover hele natta. Anonymous poster hash: 7d61e...644
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #18 Skrevet 19. november 2016 Jeg har alltid hatt kattene jeg har eid i vindfanget. Kunne aldri tenkt på å la katten gå rundt i huset om natta?? Da hadde den ligget i sengene til ungene osv, og det blir for dumt. Når vi skrur av lyset for kvelden løper de ut i gangen :-) der har de mat, vann, do og hver sin stol å sove i:) De er 4,5 år gamle, og det samme gjorde jeg med den forrige katten min som jeg hadde fra jeg var 10-29 år. Anonymous poster hash: d2b06...6d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå