Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #1 Skrevet 19. november 2016 Vil ha storfe indrefilet og fløtepoteter til middag i dag. Men problemet er at jeg har bare en ovn. Noen tips på hvordan jeg gjør dette? Indrefileten skal jo på 150 grader i ca 40 min, og fløtepotetene skal på 200 grader i ca 90 min... Anonymous poster hash: d7fc8...6ab
holahopp Skrevet 19. november 2016 #2 Skrevet 19. november 2016 Fløtepoteter koker du i gryte med fløte til de er myke eller den konsistensen du vil ha. Jeg pleier å ha litt løk i og Legg fløtepoteter i ildfast form ta ost på. Når biffen er ferdig tar du den ut og lar den hvile mens fløtepoteter er i ovnen.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #3 Skrevet 19. november 2016 Jeg steker indrefileten mye lengre (bruker helt sikkert mye lavere varme enn deg) og potetene mye kortere tid. De må bli svidd etter 1,5 time i ovnen! Pleier å ha potetene ca 40 min i ovnen og da hviler kjøttet så lenge, bare pakk det godt inn. Du kan også koke potetene i fløten i en kjele og så bare gratinere det i ovnen til slutt, da trenger det ikke så så lenge. Anonymous poster hash: 05444...f8a
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #4 Skrevet 19. november 2016 Genialt å koke i en gryte først! takk for tips Nei, mine poteter tar alltid så lang tid i ovnen, og det irriterer meg, for i oppskriftene står det oftest 30 min. Anonymous poster hash: d7fc8...6ab
holahopp Skrevet 19. november 2016 #5 Skrevet 19. november 2016 Genialt å koke i en gryte først! takk for tips Nei, mine poteter tar alltid så lang tid i ovnen, og det irriterer meg, for i oppskriftene står det oftest 30 min. Anonymous poster hash: d7fc8...6ab Jeg koker de alltid i gryte først for da har jeg full kontroll på når de er ferdige og hvor myke jeg vil ha de. Men de kan ikke koke på for hly varme for da blir de brent i bunnen og du må røre jevnlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå