Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #1 Skrevet 19. november 2016 Og hvilket utstyr trenger vi?? Anonymous poster hash: 69ff8...dcc
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #2 Skrevet 19. november 2016 Mandelkvern, stekeovn, stekeplate, bakepapir og en kniv (vanlig kjøkkenkniv holder). Bland like deler malte mandler og melis (i vekt). Tilsett eggehviter til passe fast deig. Den skal være sånn at du lett kan kna den og rulle ut pølser av deigen. Rull ut pølser og kutt i passe lengder. Stek midt i ovnen i ca 15 min til de er blitt gyldne. 175 grader. Avkjøl på rist. Dypp ev endene i sjokolade. Anonymous poster hash: a8439...ed5
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #3 Skrevet 19. november 2016 Mandelkvern, stekeovn, stekeplate, bakepapir og en kniv (vanlig kjøkkenkniv holder). Bland like deler malte mandler og melis (i vekt). Tilsett eggehviter til passe fast deig. Den skal være sånn at du lett kan kna den og rulle ut pølser av deigen. Rull ut pølser og kutt i passe lengder. Stek midt i ovnen i ca 15 min til de er blitt gyldne. 175 grader. Avkjøl på rist. Dypp ev endene i sjokolade. Anonymous poster hash: a8439...ed5 Oppbevar de ferdige pinnene i tett boks i fryseren. Da holder de seg sprø utenpå og seig inni. Anonymous poster hash: a8439...ed5
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #4 Skrevet 19. november 2016 Du trenger bare mandelkvern om du vil lage fra bunnen, det er veldig lett å lage Vil du jukse kan du kjøpe ferdig Kransekakemasse og rulle pølser. Pass da på at du kjøper Odense, de billige versjonene fra first price o.l er det for mye melis og for lite mandler i, de har gjerne speed ut med hvetemel også for å få ned prisen. Anonymous poster hash: 90aa3...68c
Gjest Darwinia:-) Skrevet 19. november 2016 #5 Skrevet 19. november 2016 Det viktigste med kransekakepinner er at man ikke steker de for mye. Pinnene skal være seige inni, tørre pinner er utrolig skuffene. Lag STOR porsjon og stek først ETT brett, la det avkjøles og vurder om steketiden er rett. Ikke smak mens de er varme, da er de myke uansett. Og ikke fall for fristelsen å steke kun et par stykker da steketiden er avhengig av hvor mye som stekes. Fullt brett trenger litt mer tid enn bare et par stykker.
Anonym bruker Skrevet 19. november 2016 #6 Skrevet 19. november 2016 Jeg skolder 250g mandler, så vasker jeg 250g mandler. Lar de tørke noen dager. Kverner de og blander med 500g melis. Tror jeg blander inn 2 eller 3 eggehviter. Lar stå kjølig noen timer så er deigen lettere å jobbe med. Bruker litt melis og ruller ut fingertykke pølser. Stekes til de såvidt får farge, maks 10 min. Avkjøler på rist. Pynter de med melis og eggehvite. Blir de tørre etter frysing kan du legge de i en brødpose med tørt brød over natten. Disse kransekakestengene blir hvite og fine, og knallgode. Anonymous poster hash: 97c15...d3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå