Gå til innhold

Samlivsbrudd - hva gjør jeg? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen skiller lag. Mannen beholder huset ig jeg må flytte. Dessverre har jeg bare 800000 i egenkapital og lav inntekt, og regner ikke med at jeg vil få lån. Bor i en dyr by og dyrt område og mannen vil ikke flytte på seg. Utleieleiligheter er svindyrt, og umulig å få i samme skolekrets . Vi har 3 ganske store barn som vil skal ha 50% så en leilighet med 2 soverom holder ikke, må ha 3 rom.

Hva i alle dager gjør jeg? Jeg er så fortvilt og mannen er bare bitter og vanskelig og vil overhodet ikke hjeloe meg.

Jeg er helt nedtrykt og uten selvtillit etter mange vanskelige år og trenger igrunnen hjelp til å forstå at dette vil gå uansett. Hbis noen også kan fortelle meg i hvilken ende jeg må starte?

Anonymous poster hash: edc22...665

Videoannonse
Annonse
Skrevet

800000 er da veldig mye mer enn ingenting! Hvorfor skulle du ikke få lån?

Søk kommunen om kommunal leilighet. Evnt la mannen ha hovedomsorg for ungene.

Anonymous poster hash: 17339...efb

Skrevet

800 000 er ikke lite i egenkapital.. så jeg tror nok du bare må gå til banken og høre med de. De er som regel litt greiere å ha med å gjøre med enslige pluss at du alt har egenkapital. Om du er ung nok, søk om husbanklån?

Barna er store så er jo ikke noe tillegg å få.

Men barnetrygd skal dere dele på.

Hør med diverse folk om hjelp til møbler om du trenger. Få tak i det viktigste for en rimelig krone.

Anonymous poster hash: a5cbc...995

Skrevet

Jeg gir ALDRI fra meg ungene! Jeg har vært hovedomsorgsperson i alle år så det er helt uaktuelt. Jeg er ufør og har derfor lav inntekt, og en bolig med 2-3 soverom her koster 3mill. Og det vil jeg jo ikke greie med 2,2 mill i lån og 17000 utbetalt i mnd. Har alle kommuner kommunale leilugheter? Fikk beskjed om at om vi skulle ha ungene 50/50 så måtte det være innenfor samme skolekrets.

Skrevet

Møbler er ikke noe problem. Tak over hodet er det dessverre.

Hi her forresten.

Skrevet

Søk i Husbanken, du kan søke om både startlån og huslån. Mulig du har litt høy EK, men med så lav inntekt bør du være innenfor. Sjekk også om du kan få bostøtte, vet ikke hva inntektsgrensa er nå.

Skrevet

Sikker på at boligen dere har nå ikke er verdt mer og du dermed har mer i egenkapital. Selv om dere har barna 50% kan det være du har krav på barnebidrag hvis han tjener mer enn deg. Kanskje du har krav på bostøtte også?

Anonymous poster hash: c9194...43c

Skrevet

Snakk med banken først hvert fall.

Husbanken kan også hjelpe.

Anonymous poster hash: c6712...a57

Skrevet

Ring nav og be om en time med økonomisk veileder, gjør det samme til banken

Du vil kunne søke bostøtte, du vil få bidrag fra far, om yngste barnet er under 8 år vil du en periode kunne få overgangsstønad, du må sjekke opp mulighet for husbanklån og startlån, har du foreldre som kan kausjonere for deg?

Anonymous poster hash: ce415...5f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...