Gå til innhold

Sykt høy puls etter inntak av mat!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helt vilt! Får puls på 120-130 etter jeg har spist, blir varm og andpusten.. jeg har alltid hatt problemer med å gå opp i vekt, går ned mye når jeg er syk og matlysten er på bånn. Sliter ellers med å holde meg innenfor normalvekt bmi, spiser mye mat.

Tegn på høy forbrenning? Vært sånn hele livet, men syns dette med puls, pust og varme blir verre med årene. Alle blodprøver av vitaminer og mineraler er i toppen av referanseområder, og alle andre prøver er normale :)

Anonymous poster hash: e815c...65e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reaktiv hypoglykemi? Altså lavt blodsukker etter mat. Da kan du få høy puls, svette og også skjelving. Endringer i kosten er det eneste som hjelper.

Anonymous poster hash: 5a6c9...598

Skrevet

Tusen takk for svar :) Leste om det, men annet enn høy puls er det ingenting som tyder på at det skulle være det. Blir verken uvel eller svimmel, og har ingen andre problemer enn vekten, er ikke sliten heller.

Rare greier :P Ingen andre som har det sånn?

Skrevet

Noen reagerer også med høy puls ved matintoleranser. Og som med reaktiv hypoglykemi så er eneste løsning en kostholdsendring.

Ellers er det ikke alle som blir uvel og svimmel selv med svært lavt blodsukker, jeg har f.eks. målt under 2 i blodsukker og hatt det helt fint.

Anonymous poster hash: 598b8...615
Skrevet

Noen reagerer også med høy puls ved matintoleranser. Og som med reaktiv hypoglykemi så er eneste løsning en kostholdsendring.

Ellers er det ikke alle som blir uvel og svimmel selv med svært lavt blodsukker, jeg har f.eks. målt under 2 i blodsukker og hatt det helt fint.

Takk :) Men det spiller ingen rolle hva jeg spiser? Den bli like høy om det er pasta eller salat, liksom.. Men er det farlig med hypoglykemi? Burde jeg få målt blodsukkeret etter mat selvom jeg ikke plages med noe annet enn høy puls? :)

Skrevet

Takk :) Men det spiller ingen rolle hva jeg spiser? Den bli like høy om det er pasta eller salat, liksom.. Men er det farlig med hypoglykemi? Burde jeg få målt blodsukkeret etter mat selvom jeg ikke plages med noe annet enn høy puls? :)

Det kan være lurt å måle blodsukkeret ditt før og etter mat f.eks. en ukes tid. Nå er det en stund siden jeg har gjort det, men spør på apoteket, de har blodsukkerapparater - så kan du føre en liten dagbok som du så ev. kan ta med til legen. Tror jeg målte før måltid, en halvtime, time og to timer etter måltid?

Jeg greide ikke å finne mønster i blodsukkeret mitt, alle målinger som har vært systematisert har vært innenfor normalen, mens sporadiske målinger innimellom har vist svært lavt blodsukker. Jeg la om til lavkarbokosthold for noen år siden, og har nesten ikke problemer med å få lavt blodsukker lenger. Men spiser jeg noe jeg vet jeg er intolerant mot så får jeg høy puls, veldig ubehagelig. Hos meg er det gluten, spesielt hvete og rug, som er største synder for høy puls, men også melkeprodukter (jeg tåler ikke melkeprotein, er intolerant mot det meste av kornprodukter).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...