Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #1 Skrevet 18. november 2016 Datteren min har hatt skikkelig vondt i magen siden igår, det kommer og går litt. Har lagt merke til at hun tisser ofte. Hun har også dårlig matlyst og jeg ser at hun har gått ned i vekt den siste uka. Vet ikke om hun drikker mer enn normalt. Tenkte først uvi, men det gjør ikke vondt å tisse. Vi har diabetes i nærmeste familie. Kan uoppdaget diabetes gi magesmerter? Hvor i magen isåfall? Anonymous poster hash: 2d3c7...e84
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #2 Skrevet 18. november 2016 Ja, diabetes kan gi magesmerter. Det var det vi skulle være oppmerksom på da jeg ringte legevakten angående mitt barn. Magesmertene kom senere på dagen og vi ble lagt inn på sykehus samme ettermiddag. Når det er sagt var det tørste som var det desidert tydeligste symptomet. 4 liter drikke om dagen, og selvfølgelig også mye tissing. Jeg ville sjekket om jeg var deg, det er jo enkelt å sjekke og viktig å få utelukket. Anonymous poster hash: 48f78...a91
SuperFries Skrevet 18. november 2016 #3 Skrevet 18. november 2016 Du ville sett det på inntak av væske. De drikker voldsomt mye. Det du beskriver, høres ut som noe annet. En mage/tarm infeksjon.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #4 Skrevet 18. november 2016 https://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&view=article&id=1936:symptomer-pa-diabetes&catid=231:diabetes&Itemid=512 Er nok snakk om diffuse magesmerter som symptom. Men synes dere bør ta kontakt med legevakten. Anonymous poster hash: 07569...570
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #5 Skrevet 18. november 2016 Beste er å ta en tur til legen med dine bekymringer og observasjoner. Da samboer fikk diabetes type 1 som 9-åring, merket moren det på at han gikk ned i vekt og drakk vanvittige mengder vann/væske. De tørster veldig da. Snakk med legen du, ingen her som kan gi deg noen helt sikre svar! Anonymous poster hash: a6132...84b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå