Gå til innhold

Needy venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som ringer hver dag for å snakke om problemene sine. Jeg sier at beklager, jeg er opptatt på jobb. Ok sier hun, så begynner hun å snakke om problemene sine. Jeg har sluttet å ta telefonen og lukker ikke opp når det ringer på i tilfelle det er henne. Veldig intenst kan man si. Hun er veldig var på å bli avvist av folk, men jeg har rett og slett ikke tid og kapasitet til å være hobbypsykolog da jeg er helt utslitt selv av alt som skjer i livet mitt for tiden. Hva sier jeg til henne/gjør jeg?

Anonymous poster hash: 10502...1e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver "Jeg er på jobb, og har ikke tid. Vi kan snakkes en annen dag."

Enkelt og greit. Hvis hun blir veldig intens, så synes jeg du skal være ærlig. "Hør her, det er virkelig synd at du har det så vanskelig hele tiden, men du kan ikke forvente at folk har tid til å lytte til dine problemer hver dag. Håper du forstår at alle andre også har travle hverdager, og kanskje har egne ting å bekymre seg over? Du bør dessuten øve deg på å fokusere på de positive tingene i livet. Prøv å smil litt mer til livet!"

Jeg hadde en sånn venninne en gang. Jeg sendte en lignende beskjed, og hun tok seg heldigvis sammen.

Anonymous poster hash: 6e108...0f6

Skrevet

Hva med å si at du ikke har tid, men at du ringer henne en bestemt dag? Da kommer hun nok ikke til å mase i mellomtiden, hun føler seg ikke avvist, og du har mer kontroll over situasjonen. Lykke til :-)

Anonymous poster hash: 544b1...fc1

Skrevet

Mulig hun ikke vet det selv at hun er "masete" med telefoner, besøk og klaging.

Er visst en selv, så nå holder jeg meg mer for meg selv. De rundt meg fant på løgn for å unngå meg og ingen bare sa det til meg. (Er mer som gjorde at det gikk opp for meg) Så nå sitter jeg her alene. Tar ikke kontakt med folk lengre, fordi jeg tydeligvis maser, men ingen tar kontakt med meg heller. Går ut i dra at de er så lei av meg at de trenger fri, fra meg.

Snakk med venninnen din istedet for å unngå henne. Sett grenser og vær ærlig. Så hun slipper å bli alene.

Anonymous poster hash: cfe9e...2f8

Skrevet

Er visst en selv, så nå holder jeg meg mer for meg selv. De rundt meg fant på løgn for å unngå meg og ingen bare sa det til meg. (Er mer som gjorde at det gikk opp for meg) Så nå sitter jeg her alene. Tar ikke kontakt med folk lengre, fordi jeg tydeligvis maser, men ingen tar kontakt med meg heller. Går ut i dra at de er så lei av meg at de trenger fri, fra meg.

Snakk med venninnen din istedet for å unngå henne. Sett grenser og vær ærlig. Så hun slipper å bli alene.

Du høres ut som en som liker offer-rollen. Kanskje det var derfor de kuttet deg ut? Fordi du alltid var et offer i hverdagen, i dine øyne? Rett deg opp i ryggen, smil til deg selv og legg vekk sutringa. Så kommer de tilbake

Anonymous poster hash: fd62c...441

Skrevet

Hva gjør du for å være en god venn, da?

Anonymous poster hash: 6529c...7f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...