Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #1 Skrevet 18. november 2016 Datteren min skal ut og kjøre på langtur med to venninnee i helgen. De skal på hyttetur. Har overtalt meg til å la den låne bilen. Ut på landevei, med masse møtende trafikk, regn, mørke, svinger, stupratte fjellsider. Ca 2 timers kjøring. Hun har hatt sertifikatet i ca et halvt år, og kjører veldig mye, nesten daglig. Er en god sjåfør. Fikk mye ros på oppkjøringen, det var visst helt perfekt. Men jeg er bare så utrolig redd og nervøs. Tør nesten ikke skrive om det (troll i ord - Gud forby - selv om jeg ikke tror på hverken Gud eller andre makter)! Lille, søte barnet, ut i den mørke kvelden med bil. Langs bratte fjellsider og dype fjorder. Regn, trailere fra øst-Europa. Skal jeg ombestemme meg og si de ikke får kjøre? At de må ta bussen? Eller bite det i meg og tenke at hun må få prøve seg. Det er meldt bare veier og plussgrader, heldigvis. Anonymous poster hash: 82541...4d4
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #2 Skrevet 18. november 2016 Hvis hun er ansvarsfull, og du vet hun kommer til å kjøre forsiktig og rolig, så er jo risikoen liten for at noe skal skje. Anonymous poster hash: 248b8...3d3
amandine Skrevet 18. november 2016 #3 Skrevet 18. november 2016 (endret) Dette er en gylden anledning til å lære seg å slippe taket. Det blir sikkert ikke morsomt (for deg) men det må til. Sov godt! Hvis hun er fornuftig må du bare stole på at det går bra. Men du kan jo alltids formane litt ekstra om oppmerksomhet, om mobilbruk og forsiktighet. Endret 18. november 2016 av amandine
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #4 Skrevet 18. november 2016 Ja, dere har sikkert rett. Hun må jo få prøve seg. Anonymous poster hash: 82541...4d4
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #5 Skrevet 18. november 2016 Hun er minst 18 år og gjør som hun vil. Om dere sier nei til å bruke deres bil, så står hun fritt til å reise på hyttetur likevel. Kanskje hun låner seg en bil. Med dårlige dekk, bremser som burde vært skiftet for lengst og air bag som ikke fungerer. Kanskje den bussturen du så for deg kulminerer i lån av en verstingbil. Anonymous poster hash: 94268...b15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå