Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #1 Skrevet 18. november 2016 Jge har fått en mulighet til å gå inn i forlagsbransjen. Jeg har veldig lyst, har alltid drømt om det. Men å gå fra en trygg, fast, statlig jobb til en bransje som er i voldsom endring og går mer og mer over til det digitale....er det egentlig lust? Når man er eneforsørger? Anonymous poster hash: 96575...497
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #2 Skrevet 18. november 2016 Noen sjanser må man jo ta, hva er det verste som kan skje da? Tegn en forsikring som dekker mellomlegget mellom dagpenger og faktisk lønn om det er det du tenker på, også får du jo alltids en ny jobb igjen. Norge har veldig liten arbeidsledighet sammenlignet med andre land altså. Er selv butikksjef i en bokhandel, og bransjen er i forandring som du sier, men foreløbig består den. Mister vi fastprisordningen på bøker blir det nok kroken på døra. Da blir det som i Danmark og England hvor bokhandlene blir lagt ned, bredden i bokutgivelser forsvinner og matbutikkene selger bestselgerne. Men heldigvis ser politikerne våre hva som ble resultatet i disse landene når de fjernet fastprisen, så foreløbig er det ingen planer om å fjerne den her. Et par forlag har slitt veldig siste årene, men de har hentet seg inn igjen. Det er ihvertfall ikke foreløbig en bransje i fritt fall, bare en bransje i forandring. Det blir spennende å se hvordan fremtiden blir. Anonymous poster hash: 6c4c5...36a
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #3 Skrevet 18. november 2016 Noen sjanser må man jo ta, hva er det verste som kan skje da? Tegn en forsikring som dekker mellomlegget mellom dagpenger og faktisk lønn om det er det du tenker på, også får du jo alltids en ny jobb igjen. Norge har veldig liten arbeidsledighet sammenlignet med andre land altså. Er selv butikksjef i en bokhandel, og bransjen er i forandring som du sier, men foreløbig består den. Mister vi fastprisordningen på bøker blir det nok kroken på døra. Da blir det som i Danmark og England hvor bokhandlene blir lagt ned, bredden i bokutgivelser forsvinner og matbutikkene selger bestselgerne. Men heldigvis ser politikerne våre hva som ble resultatet i disse landene når de fjernet fastprisen, så foreløbig er det ingen planer om å fjerne den her. Et par forlag har slitt veldig siste årene, men de har hentet seg inn igjen. Det er ihvertfall ikke foreløbig en bransje i fritt fall, bare en bransje i forandring. Det blir spennende å se hvordan fremtiden blir. Anonymous poster hash: 6c4c5...36a Ja, du har sikkert rett. Jeg bør vel ta sjansen. Trives du i din jobb? Anonymous poster hash: 96575...497
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #4 Skrevet 18. november 2016 Ja, du har sikkert rett. Jeg bør vel ta sjansen. Trives du i din jobb? Anonymous poster hash: 96575...497 Jeg virkelig elsker jobben min ☺️ Anonymous poster hash: 6c4c5...36a
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #5 Skrevet 18. november 2016 Jeg virkelig elsker jobben min ☺️ Anonymous poster hash: 6c4c5...36a Høres fantastisk ut. Anonymous poster hash: 96575...497
the amazing spidermamma Skrevet 18. november 2016 #6 Skrevet 18. november 2016 Jeg ville i hvert fall ha undersøkt økonomien i forlaget. For der tror jeg det er store forskjeller.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #7 Skrevet 18. november 2016 Er det et stort eller lite forlag? Hvordan er økonomien til forlaget? Det er nedskjæringer i flere forlag nå, så sist inn er først ut. Det er greit å ha med seg. Jobber i forlag selv og har drømmejobben, men tror ikke jeg er der om ti år. Anonymous poster hash: 7c34a...085
Anonym bruker Skrevet 20. november 2016 #8 Skrevet 20. november 2016 Har du digital kompetanse og trives med endring? Da kommer du til å klare deg fint. Er du litt "satt" og liker at ting er slik de alltid har vært, så ville jeg nok droppet det. Ellers kommer det an på hvilket forlag det er, om stillingen er fast, om lønnen er god nok osv. Jobber selv for ett av de store forlagene og elsker jobben min - og bransjen! Anonymous poster hash: 60cbf...b5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå