Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #1 Skrevet 18. november 2016 I dag er jeg på den fjerde fraværsdagen min denne høsten. Har vært borte en dag om gangen. Jeg er så utslitt at jeg blir fysisk og/eller psykisk syk. Henter meg litt inn igjen ved å være hjemme en dag, så holder jeg en stund til før jeg på ny må melde inn fravær. Synes det er blitt mye fravær nå og får dårlig samvittighet for kollegaer som får mer å gjøre... Må nok ned i stilling. 100% er ikke for alle. (Både jeg og mannen har lang reisevei og vi har to barn som skal følges og hentes i barnehage og SFO). Anonymous poster hash: 7565c...183
Marriet Skrevet 18. november 2016 #2 Skrevet 18. november 2016 I dag er jeg på den fjerde fraværsdagen min denne høsten. Har vært borte en dag om gangen. Jeg er så utslitt at jeg blir fysisk og/eller psykisk syk. Henter meg litt inn igjen ved å være hjemme en dag, så holder jeg en stund til før jeg på ny må melde inn fravær. Synes det er blitt mye fravær nå og får dårlig samvittighet for kollegaer som får mer å gjøre... Må nok ned i stilling. 100% er ikke for alle. (Både jeg og mannen har lang reisevei og vi har to barn som skal følges og hentes i barnehage og SFO). Anonymous poster hash: 7565c...183 Men hvorfor drar du ikke til legen? Det du beskriver er jo ikke normalt. Det skal kunne gå an å fungere med både jobb, hjem og barn. Kanskje har du behov for mer enn en dag hist og pist? Kanskje du må ha en hel uke for å hente deg skikkelig inn og fungere 100% igjen? Alle kan bli slitne innimellom men jeg synes du skal ta det på alvor. Få tatt noen blodprøver og snakk med legen din om hva som foregår. Gjør det FØR du treffer veggen skikkelig.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #3 Skrevet 18. november 2016 Men hvorfor drar du ikke til legen? Det du beskriver er jo ikke normalt. Det skal kunne gå an å fungere med både jobb, hjem og barn. Kanskje har du behov for mer enn en dag hist og pist? Kanskje du må ha en hel uke for å hente deg skikkelig inn og fungere 100% igjen? Alle kan bli slitne innimellom men jeg synes du skal ta det på alvor. Få tatt noen blodprøver og snakk med legen din om hva som foregår. Gjør det FØR du treffer veggen skikkelig. Takk for fint svar. Jeg har bestilt legetime neste uke. Bestilte for noen uker siden og valgte da å vente lenge for å unngå å få legetime på et tidspunkt som er veldig ugunstig for arbeidsgiver. I mellomtiden har jeg tenkt på saken, og vurdert å avbestille timen fordi jeg føler at løsningen er å gå ned i stilling. Tror ikke det egentlig er noe galt med meg, bare at det blir for mye jobb, for mye stress og for lite tid til andre ting. Jeg sliter med å følge opp ting som bør følges opp som f. eks. vennebesøk for barna og utstyr barna trenger. Listen for husarbeid ligger allerede veldig lavt. Har ikke avbestilt enda, så kanskje jeg skal ta en prat med legen likevel. HI Anonymous poster hash: 7565c...183
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #4 Skrevet 18. november 2016 Takk for fint svar. Jeg har bestilt legetime neste uke. Bestilte for noen uker siden og valgte da å vente lenge for å unngå å få legetime på et tidspunkt som er veldig ugunstig for arbeidsgiver. I mellomtiden har jeg tenkt på saken, og vurdert å avbestille timen fordi jeg føler at løsningen er å gå ned i stilling. Tror ikke det egentlig er noe galt med meg, bare at det blir for mye jobb, for mye stress og for lite tid til andre ting. Jeg sliter med å følge opp ting som bør følges opp som f. eks. vennebesøk for barna og utstyr barna trenger. Listen for husarbeid ligger allerede veldig lavt. Har ikke avbestilt enda, så kanskje jeg skal ta en prat med legen likevel. HI Anonymous poster hash: 7565c...183 Jeg har gått på en smell før, men kom meg raskt igjen. Da presset jeg meg mye mer enn nå, og ble ganske deprimert etter hvert. Var fulltidssykemeldt i tre uker, og deltidssykemeldt et par uker etter det. HI Anonymous poster hash: 7565c...183
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #5 Skrevet 18. november 2016 Jeg har gått på en smell før, men kom meg raskt igjen. Da presset jeg meg mye mer enn nå, og ble ganske deprimert etter hvert. Var fulltidssykemeldt i tre uker, og deltidssykemeldt et par uker etter det. HI Anonymous poster hash: 7565c...183 Jeg syns ikke du skal avbestille legetimen. Der kan du få en grundig fysisk helsesjekk og diskutere om å gå ned i stilling er en god løsning eller ikke. Du kan jo mangle noen vitaminer eller mineraler, det kan være noe med stoffskiftet, blodtrykk osv. Gret å få sjekket det. Alle kan jo være trøtte og streve med å takle hverdagen, men når det er så voldsomt at du faktisk føler deg syk, bør du i det minste få det undersøkt. Anonymous poster hash: 4effd...4f4
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #6 Skrevet 18. november 2016 Feiler det deg noe mer enn stress er det dummeste du gjør å gå ned i stilling (ifht utbetaling fra Nav hvis du blir sykemeldt). Så en full legesjekk må på plass først uansett. Anonymous poster hash: e0439...1ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå