Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #1 Skrevet 17. november 2016 Hei, Har oppdaget at jeg er gravid med tvillinger, men er bare 7 uker på vei. Før jeg visste det var tvillinger, tenkte jeg å dra til fastlegen for første kontroll med blodprøver og slikt. Jeg har også bestilt privat UL til uke 12. Men nå som jeg vet det er to, burde jeg kanskje dra tidligere til legen? Får man offentlig UL rundt uke 12 ved flerlinger? Anonymous poster hash: 74127...6f7
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #2 Skrevet 17. november 2016 Altså jeg tenkte dra til fastlegen også i uke 12... Hi Anonymous poster hash: 74127...6f7
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #3 Skrevet 17. november 2016 Hvordan vet du det er tvillinger om du ikke har vært til kontroll eller på ul? Bare nyskjerrig 🙈 Jeg har ved alle mine svangerskap ringt legen ganske med en gang jeg har testet positivt hjemme, og fått time ganske kjapt, bare for å bekrefte det og sette i gang "prosessen". Jeg vet ikke hvordan det er med tvillingsvangerskap i forhold til der det kun er en, men vil tro de har en litt tettere oppfølging. Om du ringer legen i morgen og får time, så er du inne i systemet i alle fall, og får den oppfølgingen som er nødvendig:) Anonymous poster hash: 61d85...ba1
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #4 Skrevet 17. november 2016 Har allerede vært på en UL og det er funnet to fostre med hjerteaktivitet :-) Anonymous poster hash: 74127...6f7
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #5 Skrevet 17. november 2016 Jeg har selv tvillinger og frem til ordinær ul så er det ikke noen forskjeller med kontroller om du har en eller flere i magen. Jeg hadde iallfall ikke det selvom jeg i uke 10 (privat ul) fikk vite at det var tvillinger. Dro til fastlegen min i uke 12. Men etter OUL hadde jeg hyppigere kontroller, på slutten av svangerskapet hver eneste uke (selvom jeg ikke hadde noen komplikasjoner). Gratulerer! Anonymous poster hash: ac40b...975
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå