Gå til innhold

Søvnproblemer med 2åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappa'n har for tiden mye ansvar for 2åringen når d gjelder legging og nettene -jeg tar meg av babyen på 3 måneder, og ønsker ikke å ha de to på samme rom da de forstyrrer hverandre på tur natta gjennom. Mannen er litt lei, tror det har blitt litt mye barn på han etter at babyen kom. Når 2åringen våkner etter at hun har sovnet og insisterer på at hun vil opp å leke gir han til slutt etter og lar henne sitte med han på stua til 10-11 tia før de legger seg sammen. Han sier dette er for at han skal ha et liv også, orker ikke sitte hos 2åringen hele kvelden. De gangene dette har skjedd har jeg vært opptatt med amming, så har ikke kunne trådt inn.

Jeg er helt oppgitt, forsøker å forklare mannen at 2åringen nå opplever at hun kan mase seg til å få stå opp (har skjedd midt på natta også hvor mannen ikke har orket mer gråting), at hun trenger søvn for å ha en fin dag neste dag i bhg -hun er helt tydelig sliten og trøtt. Jeg mener også at sånn er det bare noen ganger når man har små barn -at kvelden blir tilbragt på soverommet dems.

Hva tenker dere? Noen gode råd?

Anonymous poster hash: cf020...963

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som har noen tanker?

Nå er klokka 22:30 og jeg ligger å hører på at mannen og 2åringen leker og hojer på stua -er ikke dette helt bak mål?

Hvis jeg bryter inn nå blir det hylgråt fra 2åringen og babyen våkner og hylgråter og det ender med at jeg likevel må ta meg av babyen som bare roes av puppen nå om kveld/natt...

Anonymous poster hash: cf020...963

Skrevet

Jeg vet ikke hva du kan gjøre, men jeg er helt enig med deg. Har selv en på snart 2, og hadde ikke godtatt at min samboer hadde vært så slapp på det med rutiner, og grenser. Kanskje en tur til familievern kontoret kunne hjulpet, eller å snakke med helsestasjonen. Ofte trenger de å høre det fra en tredje part.

Anonymous poster hash: a4bec...a12

Skrevet

Det er helt tullete av din sambo. Han må skjerpe seg. Dette er en skikkelig kortsiktig løsning fra hans side. Han er lei av å følge opp ungene, men innfører ny rutine: leke med pappa etter leggetid. Han vil ende opp med våkent barn hver kveld, istedenfor å sitte inne der en stund. Og null egentid på kvelden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...