Gå til innhold

Overvektig 9-åring?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en datter på 9 år som er 140 høy og veier 37 kg. Synes dere dette er mye? Jeg og mannen er uenig.

 

Anonymous poster hash: 3179c...259

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt i godt hold kanskje? Veide selv 25 kg som 9 åring.



Anonymous poster hash: 9cbe2...f9f
Skrevet

 

Litt i godt hold kanskje? Veide selv 25 kg som 9 åring.

 

Anonymous poster hash: 9cbe2...f9f

Med mindre du var veldig lav er 25 veldig lite for 9 år.

 

37 er i normalspekteret. Spør helsesøster om hun følger kurven sin.

 

 

Anonymous poster hash: 46159...a57

Skrevet

Med mindre du var veldig lav er 25 veldig lite for 9 år.

 

37 er i normalspekteret. Spør helsesøster om hun følger kurven sin.

 

 

Anonymous poster hash: 46159...a57

Er det så veldig lite da? Nå er gutten min ni år om fem måneder og han veier 25 kg. Han er 138 cm høy. Ser helt normal ut...

 

Anonymous poster hash: 26018...0e2

Skrevet

Er det så veldig lite da? Nå er gutten min ni år om fem måneder og han veier 25 kg. Han er 138 cm høy. Ser helt normal ut...

 

Anonymous poster hash: 26018...0e2

Høydekurve er relevant å se på når det gjelder barn. Barn som følger vekstkurve er som regel ok.

 

Men han er vesentlig lettere enn de fleste 8-9 åringer ja.

 

 

http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/kmi-kroppsmasseindeks-3263.html

 

Korriger for alder og kjønn

 

Anonymous poster hash: 46159...a57

Skrevet

Det gir en en Iso-bmi på 18,9, så det er i allefall ikke for høy vekt!

 

Anonymous poster hash: d2d20...225

Skrevet

Min 9-åring er 134 cm og 27 kg, hun er veldig slank, gjør ingenting å ha litt mer kjøtt på bena enn henne.....



Anonymous poster hash: 2b620...930
Skrevet

Det gir en en Iso-bmi på 18,9, så det er i allefall ikke for høy vekt!

 

Anonymous poster hash: d2d20...225

Overvekt er vel fra 19,0, så hun ligger jo i grenseland.

 

Anonymous poster hash: d13ed...b7a

Skrevet

Overvekt er vel fra 19,0, så hun ligger jo i grenseland.

 

Anonymous poster hash: d13ed...b7a

Hallo! Nei. Overvekt er fra 25...

 

Anonymous poster hash: 46159...a57

Skrevet

Hallo! Nei. Overvekt er fra 25...

 

Anonymous poster hash: 46159...a57

Ikke på barn.

 

 

 

Anonymous poster hash: c8157...5e6

Skrevet

Høydekurve er relevant å se på når det gjelder barn. Barn som følger vekstkurve er som regel ok.

 

Men han er vesentlig lettere enn de fleste 8-9 åringer ja.

 

 

http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/kmi-kroppsmasseindeks-3263.html

 

Korriger for alder og kjønn

 

Anonymous poster hash: 46159...a57

Oi, tusen takk for linken. Nå ble jeg litt bekymret, for han kom opp som 'alvorlig undervekt'. Det hadde jeg ikke trodd, for han ser da så 'normal', men slank ut. Aktiv fotballgutt.

 

 

Anonymous poster hash: 26018...0e2

Skrevet

Ikke på barn.

 

 

 

Anonymous poster hash: c8157...5e6

Slutt å spre feilaktig informasjon. Se den linken fra norske helseinstitutt. >25

 

 

Anonymous poster hash: 46159...a57

Skrevet

Oi, tusen takk for linken. Nå ble jeg litt bekymret, for han kom opp som 'alvorlig undervekt'. Det hadde jeg ikke trodd, for han ser da så 'normal', men slank ut. Aktiv fotballgutt.

 

 

Anonymous poster hash: 26018...0e2

Hvis han alltid har vært slank er det nok ok. Men om han får kaloririk mat er det også greit. Litt mer smør feks

 

 

Anonymous poster hash: 46159...a57

Skrevet

Slutt å spre feilaktig informasjon. Se den linken fra norske helseinstitutt. >25

 

 

Anonymous poster hash: 46159...a57

Det er jo akkurat det jeg har gjort. Over 25 er overvekt hos voksne. Over 19,1 er overvekt hos gutt 140 cm høy, 37 kilo og ni år.

 

 

Anonymous poster hash: c8157...5e6

Skrevet

Slutt å spre feilaktig informasjon. Se den linken fra norske helseinstitutt. >25

 

 

Anonymous poster hash: 46159...a57

Forskjell på KMI og iso-KMI, sjekk linken

 

Anonymous poster hash: 2282b...3a2

Skrevet

Hørtes litt mye ut? Men, nå har jeg veldig spebygde barn.



Anonymous poster hash: 41a47...359
Skrevet

Det er som min 10-åring. Og hun er helt klart litt kraftig. Men sammenligningsgrunnlaget mitt er meg og det andre barnet, som snarere sliter med ufrivillig undervekt.

 

Anonymous poster hash: ab2ba...6d6

Skrevet

Min gutt på 8 er 141 cm og 34 kg. Han er blytung, men ser faktisk veldig slank ut.

 

For å svare på spm ditt så vil jeg tro det kommer litt an på hvordan datteren din er bygget.

 

Anonymous poster hash: 7c6db...f7a

Skrevet

Takk for svar. Synes hun er litt lubben og vi prøver å tilpasse kostholdet uten at hun skal fange opp min bekymring. Er litt bekymret for at høy vekt skal gi tidlig pubertet.

 

HI

Skrevet

Min blir 9 om 2 mnd.

Han er 134 cm høy og 23,5 kg. Men frisk og aktiv. Og spiser bra.

 

De kommer jo i ulik fasong disse barna, men om du er bekymret bør du ha en dialog med helsesøster på skolen f ex.

Du kan jo be om en samtale uten at barnet er med for å høre hva de mener.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...