Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #1 Skrevet 17. november 2016 Har en datter på 9 år som er 140 høy og veier 37 kg. Synes dere dette er mye? Jeg og mannen er uenig. Anonymous poster hash: 3179c...259
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #2 Skrevet 17. november 2016 Litt i godt hold kanskje? Veide selv 25 kg som 9 åring. Anonymous poster hash: 9cbe2...f9f
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #3 Skrevet 17. november 2016 Litt i godt hold kanskje? Veide selv 25 kg som 9 åring. Anonymous poster hash: 9cbe2...f9f Med mindre du var veldig lav er 25 veldig lite for 9 år. 37 er i normalspekteret. Spør helsesøster om hun følger kurven sin. Anonymous poster hash: 46159...a57
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #4 Skrevet 17. november 2016 Med mindre du var veldig lav er 25 veldig lite for 9 år. 37 er i normalspekteret. Spør helsesøster om hun følger kurven sin. Anonymous poster hash: 46159...a57 Er det så veldig lite da? Nå er gutten min ni år om fem måneder og han veier 25 kg. Han er 138 cm høy. Ser helt normal ut... Anonymous poster hash: 26018...0e2
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #5 Skrevet 17. november 2016 Er det så veldig lite da? Nå er gutten min ni år om fem måneder og han veier 25 kg. Han er 138 cm høy. Ser helt normal ut... Anonymous poster hash: 26018...0e2 Høydekurve er relevant å se på når det gjelder barn. Barn som følger vekstkurve er som regel ok. Men han er vesentlig lettere enn de fleste 8-9 åringer ja. http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/kmi-kroppsmasseindeks-3263.html Korriger for alder og kjønn Anonymous poster hash: 46159...a57
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #6 Skrevet 17. november 2016 Det gir en en Iso-bmi på 18,9, så det er i allefall ikke for høy vekt! Anonymous poster hash: d2d20...225
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #7 Skrevet 17. november 2016 Min 9-åring er 134 cm og 27 kg, hun er veldig slank, gjør ingenting å ha litt mer kjøtt på bena enn henne..... Anonymous poster hash: 2b620...930
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #8 Skrevet 17. november 2016 Det gir en en Iso-bmi på 18,9, så det er i allefall ikke for høy vekt! Anonymous poster hash: d2d20...225 Overvekt er vel fra 19,0, så hun ligger jo i grenseland. Anonymous poster hash: d13ed...b7a
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #9 Skrevet 17. november 2016 Overvekt er vel fra 19,0, så hun ligger jo i grenseland. Anonymous poster hash: d13ed...b7a Hallo! Nei. Overvekt er fra 25... Anonymous poster hash: 46159...a57
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #10 Skrevet 17. november 2016 Hallo! Nei. Overvekt er fra 25... Anonymous poster hash: 46159...a57 Ikke på barn. Anonymous poster hash: c8157...5e6
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #11 Skrevet 17. november 2016 Høydekurve er relevant å se på når det gjelder barn. Barn som følger vekstkurve er som regel ok. Men han er vesentlig lettere enn de fleste 8-9 åringer ja. http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/kmi-kroppsmasseindeks-3263.html Korriger for alder og kjønn Anonymous poster hash: 46159...a57 Oi, tusen takk for linken. Nå ble jeg litt bekymret, for han kom opp som 'alvorlig undervekt'. Det hadde jeg ikke trodd, for han ser da så 'normal', men slank ut. Aktiv fotballgutt. Anonymous poster hash: 26018...0e2
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #12 Skrevet 17. november 2016 Ikke på barn. Anonymous poster hash: c8157...5e6 Slutt å spre feilaktig informasjon. Se den linken fra norske helseinstitutt. >25 Anonymous poster hash: 46159...a57
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #13 Skrevet 17. november 2016 Oi, tusen takk for linken. Nå ble jeg litt bekymret, for han kom opp som 'alvorlig undervekt'. Det hadde jeg ikke trodd, for han ser da så 'normal', men slank ut. Aktiv fotballgutt. Anonymous poster hash: 26018...0e2 Hvis han alltid har vært slank er det nok ok. Men om han får kaloririk mat er det også greit. Litt mer smør feks Anonymous poster hash: 46159...a57
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #14 Skrevet 17. november 2016 Slutt å spre feilaktig informasjon. Se den linken fra norske helseinstitutt. >25 Anonymous poster hash: 46159...a57 Det er jo akkurat det jeg har gjort. Over 25 er overvekt hos voksne. Over 19,1 er overvekt hos gutt 140 cm høy, 37 kilo og ni år. Anonymous poster hash: c8157...5e6
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #15 Skrevet 17. november 2016 Slutt å spre feilaktig informasjon. Se den linken fra norske helseinstitutt. >25 Anonymous poster hash: 46159...a57 Forskjell på KMI og iso-KMI, sjekk linken Anonymous poster hash: 2282b...3a2
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #16 Skrevet 17. november 2016 Hørtes litt mye ut? Men, nå har jeg veldig spebygde barn. Anonymous poster hash: 41a47...359
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #17 Skrevet 17. november 2016 Det er som min 10-åring. Og hun er helt klart litt kraftig. Men sammenligningsgrunnlaget mitt er meg og det andre barnet, som snarere sliter med ufrivillig undervekt. Anonymous poster hash: ab2ba...6d6
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #18 Skrevet 17. november 2016 Min gutt på 8 er 141 cm og 34 kg. Han er blytung, men ser faktisk veldig slank ut. For å svare på spm ditt så vil jeg tro det kommer litt an på hvordan datteren din er bygget. Anonymous poster hash: 7c6db...f7a
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #19 Skrevet 17. november 2016 http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/kmi-kroppsmasseindeks-3263.html Anonymous poster hash: d2d20...225
444 Skrevet 17. november 2016 #20 Skrevet 17. november 2016 Takk for svar. Synes hun er litt lubben og vi prøver å tilpasse kostholdet uten at hun skal fange opp min bekymring. Er litt bekymret for at høy vekt skal gi tidlig pubertet. HI
Serepta Skrevet 17. november 2016 #21 Skrevet 17. november 2016 Min blir 9 om 2 mnd. Han er 134 cm høy og 23,5 kg. Men frisk og aktiv. Og spiser bra. De kommer jo i ulik fasong disse barna, men om du er bekymret bør du ha en dialog med helsesøster på skolen f ex. Du kan jo be om en samtale uten at barnet er med for å høre hva de mener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå