Gå til innhold

Samvær barn 5 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det dukket opp innkallelse på familievernkontoret nå helt plutselig. Barnet traff faren på kafé på hans hjemsted sist i april. Jeg synes det er pussig at han ikke bare tar direkte kontakt med meg når han først viser initiativ til samvær. Så derfor lurer jeg veldig på hvordan det er å være på familievernkontoret. Jeg ser i innkallelsen at målet med meglinga er å avtale samvær. Men hva slags samværsordning kan være aktuelt? Vi bor 3,5 timers kjøring fra hverandre, kjenner ikke hverandre (ONS). Faren hadde forventninger om å ha barnet på vanlig samvær uten min tilstedeværelse fra barnet var nyfødt, null forståelse for barnets avhengighet av mor, og han har derfor disset meg overfor venner av venner; det har naturligvis kommet meg for øre. Likevel har jeg jevnlig invitert far når vi har vært i barnefars hjemby,men han har valgt å ikke komme. Han har tidligere avslått å bruke tid på å bli kjent med barnet i barnets hjem eller barnets kjente omgivelser i alle fall (uten meg tilstede, men f.eks besteforeldre eller gudforeldre i nærheten). Er det noen som har erfaring med etablering av samvær for barn på 5 år? Hvordan foregår meglingen og hva kan jeg forvente av megleren?

Anonymous poster hash: f012c...5d6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med etablering av samvær for et så stort barn, men jeg har en del erfaring med familievernkontoret. Min opplevelse er at mekler var opptatt av barnets ståsted. Vi voksne ble gitt god anledning til å fortelle vår side av saken og hvordan vi opplever barnet, men mekler hadde hele tiden fokus på hvordan vi begge kunne bidra til å gjøre barnets hverdag best mulig. Vi fikk tydelige råd i forhold til samværsordning og hva som blir anbefalt fra et faglig ståsted. Jeg anbefaler familievernkontoret på det varmeste.

Lykke til!

Skrevet

Så bra å høre. Håper megler er profesjonell og klarer å holde far i tøylene. Om han ikke har endret seg, så vil han være veldig aggressiv i måten å snakke på og anklage meg for samværsnekt når jeg påpeker at barnet ikke kjenner han godt nok til å plutselig være hos han ei hel helg.

Anonymous poster hash: f012c...5d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...