Gå til innhold

Hvorfor har det blitt akseptabelt med freak shows igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Egne tv programmer hvor man gjør narr av folk med downs og andre utfordringer. Programmer hvor man ser folk uten armer og bein karrer seg rundt i skogen og helt unaturlige plasser hvor andre må slepe dem fram i rullestolen. Og i dag så jeg at folk med downs er med på catwalken med modeller og superstjerner. Hvorfor? Når ble dette greit igjen? Dette er jo som de man viste fram på sirkus i gamle dager. 

Anonymous poster hash: df57d...11a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egne tv programmer hvor man gjør narr av folk med downs og andre utfordringer. Programmer hvor man ser folk uten armer og bein karrer seg rundt i skogen og helt unaturlige plasser hvor andre må slepe dem fram i rullestolen. Og i dag så jeg at folk med downs er med på catwalken med modeller og superstjerner. Hvorfor? Når ble dette greit igjen? Dette er jo som de man viste fram på sirkus i gamle dager.

Men de programmene er vel ikke laget for å gjørw narr? Tenker du på Tangerudbakken og ingen grenser? Det er jo mer opplysende programmer. Det er en del humor ja, men er jo ikke snakk om sensasjon, utdriting eller skam. Tvert imot. Det er jo med på å øke forståelsen til alle oss andre.
Skrevet

Men de programmene er vel ikke laget for å gjørw narr? Tenker du på Tangerudbakken og ingen grenser? Det er jo mer opplysende programmer. Det er en del humor ja, men er jo ikke snakk om sensasjon, utdriting eller skam. Tvert imot. Det er jo med på å øke forståelsen til alle oss andre.

Når man hører folk snakke om programmene så er det liten tvil at folk ler AV de og at det er det som er gøy. Ikke for opplysning. Hva slags opplysning skulle det kunne gi? At det er ok å drite ut folk som kanskje ikke skjønner selv at det er det de blir utsatt for? Og at folk i tillegg tjener penger på det...

Skrevet

Når man hører folk snakke om programmene så er det liten tvil at folk ler AV de og at det er det som er gøy. Ikke for opplysning. Hva slags opplysning skulle det kunne gi? At det er ok å drite ut folk som kanskje ikke skjønner selv at det er det de blir utsatt for? Og at folk i tillegg tjener penger på det...

Det er vel fåtall som ler av slike programmer. De som ler er usikre, uvitende og redde idioter som ikke vet bedre. Ingenting å ta på vei for 😊 Jeg kjenner ingen som gjør narr av andre som har diagnose eller syndrom.

Problemet er at de som kanskje gjør narr skal gjøre det så veldig stort at det blir lagt merke til. Da kan det for noen føles som at "alle" gjør det. Selv om det er veldig uvanlig.

Skrevet

Jeg er helt uenig med deg. Jeg ler når jeg ser på Tangerudbakken. Det er mennesker som byr på seg selv, er morsomme og fulle av humor. Det er livlig og fint! Npr jeg ser på Ingen grenser blir jeg først og fremst imponert over prestasjonen og opplyst i den grad at jeg får se hvilke utfordringer andre kan ha som jeg ikke er kjent med. Jeg kjenner heller ingen som ser på disse programmene som freakshows. Det er koslige programmer som jeg tror er med på å gi mennesker økt forståelse for hverandre.

Synes du vil skal gjemme utviklingshemmede bort og vekk? Hvert fall ikke tildele dem noe skjermtid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...