GÃ¥ til innhold

Noen sosionomer her?:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som vil fortelle litt om utdanningen?😊 Er den krevende? Mye pugging?

Jeg har lyst på en jobb der jeg får hjelpe mennesker, og tenker dette må være midt i blinken for meg. Men jeg er ikke så veeeldig skoleflink, så jeg håper dette er et studie jeg kan klare

Anonymous poster hash: ce4d9...786

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å komme inn på sosionom studiet, tror det er ett tøft studie , men verdt det da det er en spennende jobb har jeg hørt

Anonymous poster hash: f7c56...037

Skrevet

Vanskelig å komme inn er det vel ikke?

Anonymous poster hash: 5013f...7cd
Skrevet

Vanskelig å komme inn er det vel ikke?

Anonymous poster hash: 5013f...7cd

Hørt at snittet er høyt

Skrevet

Hardt studie med mye stoff, men du trenger ikke være typisk skoleflink. Det handler jo mye om mennesker og hva slags menneske du er og hvordan du behandler andre ol. Det er det viktigste.

Anonymous poster hash: f52e8...8af

Skrevet

Hørt at snittet er høyt

Det tror jeg er veldig forskjellig fra landsdel til landsdel. Her kommer rubbel og bit inn, men mange blir plukket ut i løpet av første semester. Tredje året er det som regel halve klasser igjen.

Anonymous poster hash: 8827a...e3e

Skrevet

Jeg studerer på mitt 2. år, og synes ikke det er så ille. Mest fordi stoffet er veldig spennende, naturlig nok. Det er jo et område man interesserer seg for, og da blir det ikke så hardt å studere.

Er et veldig spennende studie, og jeg har aldri angret. Det som er så flott med å bli sosionom er jo at du har uendelige jobb-muligheter :-) Er så mange spennende veier å gå.

Anonymous poster hash: c1629...2ed

Skrevet

Jeg var ferdig utdannet i 2011. Tror det varier veldig fra studiested til studiested hvor vanskelig det er å komme inn. Vet også at studiene er lagt opp veldig ulikt.

Jeg synes ikke studiet var spesielt krevende. Mye obligatorisk oppmøte og praksis. Har ikke studert noe ammet, så har ikke noe å sammenligne med. Men tenker det er et ganske lett studie.

Anonymous poster hash: 15303...3c9

Skrevet

Vanskelig å komme inn i Bergen

Krevende studie og krevende jobber

Anonymous poster hash: 1ec87...176

Skrevet

Jeg er ikke sosionom, men har sosionomer som kolleger. I Oslo er arbeidsmarkedet veldig krevende nå, kommer en haug med søkere til bittesmå stillingsprosenter og vikariater. Sånn sett ville jeg vært skeptisk hvis det er likt andre steder i landet.

Skrevet

Jeg er ikke sosionom, men har sosionomer som kolleger. I Oslo er arbeidsmarkedet veldig krevende nå, kommer en haug med søkere til bittesmå stillingsprosenter og vikariater. Sånn sett ville jeg vært skeptisk hvis det er likt andre steder i landet.

Sånn er det på sørlandet også. Har ikke fått jobb som sosionom på tre år. Har jobbet, men ikke i sosionomstilling

Anonymous poster hash: f52e8...8af

Skrevet

Hadde heller tatt vernepleien

Anonymous poster hash: 69b03...a8d

Skrevet

Studie er ikke så vanskelig, men mange innleveringer og mye obligatorisk oppmøte. 

Anonymous poster hash: d5823...3e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...