Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #1 Skrevet 16. november 2016 Sitter her med feber, vond hals, vond hoste og vondt i et øre. I morgen har jeg oppstart i en attføringsbedrift for å teste arbeidsevnen min. Skal sitte i et kundemottak. Vel, er ikke sikker på at arbeidsevnen min er på topp i morgen asså. Men jeg må jo gå. Er vist ikke lov å være syk og dette er som sagt første dagen min. Normalt sett ville jeg holdt meg hjemme fra jobb for dette er smittsomt. Ble selv smittet av barnet mitt som er mye bedre nå og må være hjemme alene i morgen. Godt han er 11 år og ikke 3 år. Gud bedre som jeg gruver meg. Jammen bra jeg har Paracet på blå resept. Får belage meg på å tygge det og håpe det holder den verste feberen unna. Anonymous poster hash: 0dcc1...f74
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #2 Skrevet 16. november 2016 Du kan selvfølgelig være syk, men mulig du må ha en sykemelding. Årsaken til at du er syk nå er jo noe helt annet enn årsaken til at du skal ha arbeidsutprøving i attføringsbedriften. Om du skal møte senere enn kl. 8, ring dem og snakk med dem med det samme de åpner. Hvis ikke, still på jobb, fortell hvor dårlig du er og spør om de ønsker deg der eller om du ev. må skaffe en sykemelding. Anonymous poster hash: 8b265...f40
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #3 Skrevet 16. november 2016 Du kan selvfølgelig være syk, men mulig du må ha en sykemelding. Årsaken til at du er syk nå er jo noe helt annet enn årsaken til at du skal ha arbeidsutprøving i attføringsbedriften. Om du skal møte senere enn kl. 8, ring dem og snakk med dem med det samme de åpner. Hvis ikke, still på jobb, fortell hvor dårlig du er og spør om de ønsker deg der eller om du ev. må skaffe en sykemelding. Anonymous poster hash: 8b265...f40 Hun har nok ikke rett på sykemelding vil jeg tro Anonymous poster hash: 11208...e81
skjotta Skrevet 17. november 2016 #4 Skrevet 17. november 2016 Hun har nok ikke rett på sykemelding vil jeg tro Anonymous poster hash: 11208...e81 Hún har rett på sykemelding men antakelig ikke på sykepenger.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #5 Skrevet 17. november 2016 Går du på AAP, så går det helt fint å melde seg inn syk. Gjorde det samme da jeg gikk på slik utprøving. Er man syk, så er man syk Anonymous poster hash: f381a...0d3
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #6 Skrevet 17. november 2016 Hun har nok ikke rett på sykemelding vil jeg tro Anonymous poster hash: 11208...e81 Selvfølgelig har man rett på en sykemelding om man er for syk til å jobbe - enten man er i vanlig jobb eller i arbeidsrettet tiltak. Eller mener du at personer som er syke i utgangspunktet ikke har rett på å bli enda sykere? Det som som regel menes med den informasjonen Hi har fått er at man ikke skal sykemelde seg for den diagnosen man er kommet dit for. Det er viktig at de som skal vurdere arbeidsevnen får et korrekt bilde av funksjonsnivået, også de dårligste dagene. Er personen veldig dårlig så kan det være personen blir sendt hjem igjen hvis det er åpenbart at personen ikke kan yte noe den dagen. Men alle kan bli syk utenom dette også, influensa, lungebetennelse, magesjau, helt andre ting... og da har de selvfølgelig rett på en sykemelding selv om de går på tiltak. Anonymous poster hash: 8b265...f40
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #7 Skrevet 17. november 2016 Gruve er ikke et verb, det er et substantiv. Det her å grue - gruer. Anonymous poster hash: 9bcec...13f
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #8 Skrevet 17. november 2016 Du skal i arbeidsutprøving - du skal ikke starte i en ny jobb. Du blir ikke plassert i et kundemottak med et sett av arbeidsoppgaver kl 08:00. Du skal få informasjon, veiledning, omvisning, opplæring osv. Med mindre du ligger langflat, så kan mye gjøres bedre med Ibux og paracet. Anonymous poster hash: a6e78...cd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå