Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #1 Skrevet 16. november 2016 Jeg har i de siste månedene fått høre av min samboer at jeg ofte spør om de samme tingene 2 -3 ganger på rad med få minutters mellomrom. Jeg husker ikke hverken at jeg har spurt eller at jeg har fått svar. Jeg drar ofte hjemmefra uten lommebok, nøkler, tar med gutten på barnehagen uten sekken...surrer masse og må ofte snu å kjøre hjem igjen for å hente ting. Jeg får også tilbakemeldinger fra folk rundt meg at jeg virker "annerledes" og er mer stille enn vanlig. Og når jeg først snakker så vet jeg hva jeg skal si, men jeg sliter med å finne de rette ordene, stammer og stotrer... Jeg merker selv at jeg er surrete, og er kanskje litt mer sliten enn vanlig. Men blir oppriktig bekymret når de rundt meg påpeker slike ting.. Hva kan det feile meg? Anonymous poster hash: 30e24...4bd
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #2 Skrevet 16. november 2016 ........... Spør legen! Anonymous poster hash: 93349...a4e
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #3 Skrevet 16. november 2016 Drikker du mye? Alkohol altså På meg høres det ut som begynnende demens, men regner med du er alt for ung til det. Sliten og stressa over lengre tid? Gå til legen uansett! Anonymous poster hash: df2cf...ff3
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #4 Skrevet 16. november 2016 Man kan bli dement som ung.. men er du mye stressa for tiden? Uansett ta det opp med legen du Anonymous poster hash: f5263...47c
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #5 Skrevet 16. november 2016 Noen kan få lignende symptomer ved stoffskifteproblemer også. Hi, det trenger ikke være noe alvorlig, men du må ta dette på alvor med det samme for sikkerhets skyld. I morgen tidlig ringer du legen og ber om en hastetime! Anonymous poster hash: 169d7...c3b
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #6 Skrevet 16. november 2016 Det kan være alt fra ufarlige ting som stress til alvorlige nevrologiske ting, derfor må du komme deg til lege for å få det sjekket opp. Anonymous poster hash: b249d...386
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #7 Skrevet 16. november 2016 Søvnunderzkudd? Anonymous poster hash: 9c674...cc7
TPK Skrevet 16. november 2016 #8 Skrevet 16. november 2016 Ammetåke? Jeg er litt sånn nå, men vet at det heldigvis er forbigående.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #9 Skrevet 16. november 2016 Jeg har i de siste månedene fått høre av min samboer at jeg ofte spør om de samme tingene 2 -3 ganger på rad med få minutters mellomrom. Jeg husker ikke hverken at jeg har spurt eller at jeg har fått svar. Jeg drar ofte hjemmefra uten lommebok, nøkler, tar med gutten på barnehagen uten sekken...surrer masse og må ofte snu å kjøre hjem igjen for å hente ting. Jeg får også tilbakemeldinger fra folk rundt meg at jeg virker "annerledes" og er mer stille enn vanlig. Og når jeg først snakker så vet jeg hva jeg skal si, men jeg sliter med å finne de rette ordene, stammer og stotrer... Jeg merker selv at jeg er surrete, og er kanskje litt mer sliten enn vanlig. Men blir oppriktig bekymret når de rundt meg påpeker slike ting.. Hva kan det feile meg? Anonymous poster hash: 30e24...4bd Har du sjekket stoffskiftet ditt? Jeg har lavt stoffskifte og blir sånn når det er dårlig regulert. Jeg er som på en annen planet, klarer ikke å tenke klart, huske ting eller konsentrere meg skikkelig. Finner ikke ordene, og forstår nesten ikke når folk forklarer meg ting. Er mye mer stille enn vanlig, er liksom ikke helt med. Føler som jeg har bomull i hodet. Anonymous poster hash: 23953...c9a
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #10 Skrevet 16. november 2016 Alle her er inne på noe. Selv har jeg en syk unge, er syk selv, døende fmiliemedlem. Det koker i hodet, og jeg husker ikke at venner skal på ferie dagen etterpå etc. Hodet er fullt. Hvis din livssituasjon ikke er stressende må du gå til lege nå. Ta med huskeliste og eksempler fra familien. Anonymous poster hash: 5a84e...e31
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #11 Skrevet 17. november 2016 Er du der HI? Jeg tenker alt fra ammetåke til b12 mangel, alvorlig stress, utbrenthet, slag (?) eller annet. Anonymous poster hash: 22b9e...87b
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #12 Skrevet 17. november 2016 Her har en dame skrevet om sin egen og noen andres erfaring med kognitiv svikt som følge av utbrenthet: Det er faktisk mulig å kjøre seg så langt ned på felgen at man mister hukommelsen, konsentrasjonsevnen og dømmekraften attpåtil. Ikke bare er det mulig. Det er vanlig, lærte jeg etter hvert. Det er også fryktelig skremmende. En oppegående fyr ble engstelig for at han hadde fått tidlig Alzheimer fordi han stadig vekk glemte ting. En iherdig dame kunne ikke tro at ammetåka varte i flere år. Jeg trodde at jeg aldri kunne komme tilbake til jobben min som doktorgradsstudent. Hele livet har identiteten min vært sterkt knyttet til at jeg er smart og kjapp. Jeg lurte virkelig på hvem jeg var, både i arbeidslivet og privat, hvis jeg ikke hadde mine komparative fortrinn. Det var smertefullt. Jeg hadde lest at dersom man som sykmeldt holder seg unna jobben, blir gjerne perioden med sykmelding lenger. Det skulle jeg ikke ha noe av. Innimellom spiste jeg derfor lunsj med mine kolleger. Jeg skjønte ikke helt hva mine kolleger drev med faglig sett, men det kan være vanskelig på en god dag også. Det som gjorde meg virkelig fortvilet var at jeg ikke forsto humoren deres. Folk måtte si at de spøkte for at jeg skulle forstå det. Det var ikke moro. Ikke moro i det hele tatt. https://www.nrk.no/ytring/jeg-har-ikke-kognitiv-svikt-_-lenger-1.12561050 Anonymous poster hash: 22b9e...87b
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #13 Skrevet 17. november 2016 Kan være flere naturlige grunner uten at man skal rope DEMENS!! -ammetåke -søvnmangel -b12 vitaminmangel -d vitaminmangel -stress -distré -at du tenker på noe annet mens du får svar og kommer på rett etterpå at du skulle spørre -som at du sitter på mobilen mens du spør, mannen svarer, du spør igjen, han svarer og du har fokuset en anen plass PG registrere ikke svaret Anonymous poster hash: fc5d1...cb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå