Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #1 Skrevet 16. november 2016 Jeg er i fare å miste mitt forhold på grunn av min psykisk lidelse. Min psykolog mener at jeg har emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse og dette medfører mange vanskeligheter i forholdet. Jeg elsker min samboer, men da er jeg sint jeg har ikke kontroll over meg selv. Jeg søkte om hjelp hos spesialister og venter på svar og ønsker råd fra dere om noen har erfaring om det. Jeg blir slem mot ham når jeg eksploderer og det er veldig dumt. Han fikk nok og er ganske sliten, jeg også, men skal redde forholdet mitt. Han er viktig person i livet mitt. HJELP MEG Anonymous poster hash: 790f7...31c
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #2 Skrevet 16. november 2016 Her blir det vanskelig å gi råd, det høres ut som om mye av problemene dine skyldes sykdom. Eneste rådet jeg tør og gi er at du må pushe på lege / spesialist og si at du trenger hjelp NÅ. Anonymous poster hash: e4d7b...2de
Sarinaa Skrevet 16. november 2016 #3 Skrevet 16. november 2016 Her blir det vanskelig å gi råd, det høres ut som om mye av problemene dine skyldes sykdom. Eneste rådet jeg tør og gi er at du må pushe på lege / spesialist og si at du trenger hjelp NÅ. Anonymous poster hash: e4d7b...2de Det er sant. Jeg blir som en ulv når jeg er sint og har ikke kontroll. Jeg vil beholde forholdet og er het desperat (
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #4 Skrevet 16. november 2016 Enig med nr. to, du må pushe på for å få raskest mulig hjelp. Om det er ventetid, be legen din henvise deg til psykiatrisk sykepleier i kommunen du går i. Det er et lavterskeltilbud som ofte er lettere å komme til. I tillegg til dette tror jeg det er helt avgjørende at du forteller din samboer at du forstår hvor vanskelig dette er for ham. Fortell ham hva du planlegger å gjøre for å få hjelp og jobbe med deg selv fremover. Om du skal greie å redde forholdet så må samboeren din ha en tro på at du ønsker og kan endre deg, og han må vite at du tar ansvar for din egen helse og din egen oppførsel. Du må innrømme at du har problemer, hvordan dette påvirker deg, ham og forholdet deres, og du må vise ham i praksis at du jobber for å endre deg og bli frisk. I tillegg synes jeg du skal foreslå for samboeren at dere går i parterapi sammen. Det er vanskelig å være deg når du er syk, men det er også veldig vanskelig å være ham når du mister kontroll over deg selv og blir stygg med ham. Jeg tror det kan være lurt at dere får profesjonell hjelp som par også. Så hør om han vil være med på familievernkontoret sammen med deg. Har du/dere barn? I så fall synes jeg at dere bør vurdere et slikt foreldrekurs i tillegg, og ev. også søke hjelp via barnevernet. Om du blir så ukontollert sint så er det ikke sunt for barn å vokse opp med. Å understreke at dette ev. også påvirker barn i hjemmet kan gjøre at du får hjelp raskere. Inntil du får hjelp, se om du kan gjøre enkle ting for å redusere sinnet ditt. Kjenner du at du blir for sint, si til samboeren at nå må du ta en pause, og så går du deg en tur eller vasker badet... hva som helst som kan gjøre at du får tilbake kontrollen over deg selv. Snakk også med ham på forhånd om dette slik at dere er enig om at det er en måte å hindre for store konflikter inntil du får mer profesjonell hjelp. Anonymous poster hash: ddb30...ac6
Gjest Antarctica Skrevet 16. november 2016 #5 Skrevet 16. november 2016 Er du sikker på at du bør være i et intimt forhold med noen akkurat nå.
Sarinaa Skrevet 21. november 2016 #6 Skrevet 21. november 2016 Enig med nr. to, du må pushe på for å få raskest mulig hjelp. Om det er ventetid, be legen din henvise deg til psykiatrisk sykepleier i kommunen du går i. Det er et lavterskeltilbud som ofte er lettere å komme til. I tillegg til dette tror jeg det er helt avgjørende at du forteller din samboer at du forstår hvor vanskelig dette er for ham. Fortell ham hva du planlegger å gjøre for å få hjelp og jobbe med deg selv fremover. Om du skal greie å redde forholdet så må samboeren din ha en tro på at du ønsker og kan endre deg, og han må vite at du tar ansvar for din egen helse og din egen oppførsel. Du må innrømme at du har problemer, hvordan dette påvirker deg, ham og forholdet deres, og du må vise ham i praksis at du jobber for å endre deg og bli frisk. I tillegg synes jeg du skal foreslå for samboeren at dere går i parterapi sammen. Det er vanskelig å være deg når du er syk, men det er også veldig vanskelig å være ham når du mister kontroll over deg selv og blir stygg med ham. Jeg tror det kan være lurt at dere får profesjonell hjelp som par også. Så hør om han vil være med på familievernkontoret sammen med deg. Har du/dere barn? I så fall synes jeg at dere bør vurdere et slikt foreldrekurs i tillegg, og ev. også søke hjelp via barnevernet. Om du blir så ukontollert sint så er det ikke sunt for barn å vokse opp med. Å understreke at dette ev. også påvirker barn i hjemmet kan gjøre at du får hjelp raskere. Inntil du får hjelp, se om du kan gjøre enkle ting for å redusere sinnet ditt. Kjenner du at du blir for sint, si til samboeren at nå må du ta en pause, og så går du deg en tur eller vasker badet... hva som helst som kan gjøre at du får tilbake kontrollen over deg selv. Snakk også med ham på forhånd om dette slik at dere er enig om at det er en måte å hindre for store konflikter inntil du får mer profesjonell hjelp. Anonymous poster hash: ddb30...ac6 Han er klar over situasjonen og vi skal til par terapi snart. Heldigvis har vi ikke barn. Jeg var gravid og siden var ikke i god form tok abort og dette også var vanskelig beslutting. Takk for dine gode råd.
Sarinaa Skrevet 21. november 2016 #7 Skrevet 21. november 2016 Er du sikker på at du bør være i et intimt forhold med noen akkurat nå. Nei, jeg er ikke sikker. Men dette forholdet har vært i mange år og jeg vil satse å rydde opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå