Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #1 Skrevet 16. november 2016 Har vært i denne jobben i 7 år. Er over halvveis i førtiåra. Veldig høyt utdannet. Jobben min er ganske interessant, får brukt kompetansen min til en viss grad pluss er veldig fleksibel. Men jeg er alene her om oppgavene, har liksom ingen kolleger her som gjør det samme. Litt lav prestisje i stillingen - er liksom ikke med der det skjer, helt. Dårlig lønn. Plan A: Har nå søkt et engasjement (2 år), samme plass, men helt annen slags stilling. Veldig, veldig faglig og mye mer prestisje. Enda mer fleksibel. Høyere lønn. Mer prestisje. Håper på permisjon fra min nåværende jobb. Er en av to som er innstilt som nummer 1, pluss at en sterk tredje kandidat er innstilt som nr. 2. Det kan fortsatt godt hende jeg ikek får den. Blir litt nederlag fordi mange vet jeg har søkt. Plan B.Jeg søker en annen jobb, utenfor denne organisasjonen. Det er egentlig min drømmejobb, nesten. Veldig faglig, men på en helt annen måte enn plan A. Super-spennende, men litt skummel fordi det blir litt annerledes enn jeg er vant til nå.. Trolig enda høyere lønn. Mindre fleksibelt, men fast stilling. Tror kanskje ikke jeg får den. Plan C.Søker om høyere lønn i min nåværende jobb, og om visse endringer for å gi den mer prestisje og føle meg mer "med". Kommer trolig til å få støtte, fagforbundet og ledelse er allerede innstilt på å finne en løsning.SÅ: Søke om ett års permisjon uten lønn (har råd til det) og skrive ROMAN og følge opp barna. Lurt? Anonymous poster hash: c02f2...c5a
Iiiiik Skrevet 16. november 2016 #2 Skrevet 16. november 2016 Plan C høres veldig dårlig ut for arbeidsgiver. Er du så viktig at du er verdt bedre lønn og økt prestisje hvis du vil ut i permisjon?
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #3 Skrevet 16. november 2016 Syns plan A og B høres bra ut. Anonymous poster hash: 61aa4...afc
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #4 Skrevet 16. november 2016 A eller B! Anonymous poster hash: 5da11...310
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #5 Skrevet 17. november 2016 Jeg håper jo selvsagt mest på plan A eller B. Men det avhenger jo av at jeg faktisk FÅR en av de jobbene. Takk for svar :-) hi Anonymous poster hash: c02f2...c5a
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #6 Skrevet 17. november 2016 Plan A Men to stykker er innstilt som nr 1??? Og en er innstilt som nr 2?? Det høresda utrolig merkelig ut.... Det er da ikke vanlig å innstille to stykker på samme plass samt en annen kandidat på 2. plass. Anonymous poster hash: 7728e...c02
Anonym bruker Skrevet 17. november 2016 #7 Skrevet 17. november 2016 Plan A Men to stykker er innstilt som nr 1??? Og en er innstilt som nr 2?? Det høresda utrolig merkelig ut.... Det er da ikke vanlig å innstille to stykker på samme plass samt en annen kandidat på 2. plass. Anonymous poster hash: 7728e...c02 je det er en litt spesiell type stilling. Men jeg tror det betyr av vi begge er formelt like kvalifisert, og nummer to( tre) er også kvalifisert, men bittelitt dårligere enn oss. Og så skal intervjuene avgjør det endelig. Og jeg SUGER på jobbintervjuer. Anonymous poster hash: c02f2...c5a
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #8 Skrevet 18. november 2016 Hi igjen: Hva om jeg får både stilling A og B? Og hva om jeg ikke får noen av dem? Hadde dere da valgt plan C, eller bare blitt i den (oppgraderte) stillingen og ikke tatt permisjon? Anonymous poster hash: c02f2...c5a
sug lut Skrevet 18. november 2016 #9 Skrevet 18. november 2016 je det er en litt spesiell type stilling. Men jeg tror det betyr av vi begge er formelt like kvalifisert, og nummer to( tre) er også kvalifisert, men bittelitt dårligere enn oss. Og så skal intervjuene avgjør det endelig. Og jeg SUGER på jobbintervjuer. Anonymous poster hash: c02f2...c5a Man innstiller da ikke før intervjuet? Innstillingen er rekkefølgen man tilbys jobben i sånn jeg kjenner det.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #10 Skrevet 18. november 2016 Man innstiller da ikke før intervjuet? Innstillingen er rekkefølgen man tilbys jobben i sånn jeg kjenner det. Ja, normalt er det jo sånn, så dette er litt uvanlig. Men egentlig er det vel feil å kalle det innstilling - det er en rangering av søkerne, som de har sendt ut til oss før intervjuet. Anonymous poster hash: c02f2...c5a
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #11 Skrevet 18. november 2016 Ja, normalt er det jo sånn, så dette er litt uvanlig. Men egentlig er det vel feil å kalle det innstilling - det er en rangering av søkerne, som de har sendt ut til oss før intervjuet. Anonymous poster hash: c02f2...c5a Men man rangerer da ikke kandidater før et intervju??? Iallefallikke utad! Anonymous poster hash: 7728e...c02
Anonym bruker Skrevet 18. november 2016 #12 Skrevet 18. november 2016 Men man rangerer da ikke kandidater før et intervju??? Iallefallikke utad! Anonymous poster hash: 7728e...c02 Joda, i visse "bransjer" gjør man det. Anonymous poster hash: c02f2...c5a
Iiiiik Skrevet 18. november 2016 #13 Skrevet 18. november 2016 Man innstiller da ikke før intervjuet? Innstillingen er rekkefølgen man tilbys jobben i sånn jeg kjenner det. Det stemmer. En innstilling gjøres som avslutning av vurderingen av de ulike kandidatene, altså etter intervjuer og referanseinnhenting. Ser HI svarer det selv også, men med innstilling snakker hun om den første vurderingen av kandidatene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå