Gå til innhold

Haha, helsestasjon på 4 årskontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har jo slike kort med bilder på for å sjekke ordforråd. Men også for å avdekke forhold hjemme.

F eks bilde av tannkrem, tannbørste etc.

Men bilde av såpestykke? Slikt gammeldags et. Jr visste ikke hva det het naturligvis.

Hva med å koble seg på 2000-tallet og oppdatere litt?

Anonymous poster hash: ef322...a42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morsomt at du sier det, min sønn trodde det var en svamp. Han har aldri sett et såpestykke før 😂 Helsesøster var litt flau 😊

Anonymous poster hash: 0c980...e11

Skrevet

De har jo slike kort med bilder på for å sjekke ordforråd. Men også for å avdekke forhold hjemme.

F eks bilde av tannkrem, tannbørste etc.

Men bilde av såpestykke? Slikt gammeldags et. Jr visste ikke hva det het naturligvis.

Hva med å koble seg på 2000-tallet og oppdatere litt?

Anonymous poster hash: ef322...a42

hehe, min visste heller ikke hva det var. Hun trodde det var noe annet. 

Anonymous poster hash: c63ad...0d5

Skrevet

"Sånn såpe som bestefar bruker" ble svaret herfra, så det er enda noen barn som vet hva det er altså ;)

Anonymous poster hash: 87363...9f1
Skrevet

Hos oss må helsesøstrene markere i ei bok hvilke konkrete ord barna kan. Ett av de var badesvamp. Et ord som både jeg og helsesøster syntes er idiotisk å teste barnet i.

Jeg har aldri eid en badesvamp i mitt liv, og heller ikke barnet. Men helsesøster sa at det var et ord som overraskende mange av 4åringene kunne når de så på tegningen.

Synes forøvrig at det var mange synonymer som ikke var med. Min sa at boka lå forran gutten, det riktige i skjemaet var fremfor. Osv.

Ikke springe, men løpe.

For å ikke snakke om gutten med en fot i luften, som løp, men min datter mente hinket.

Hadde hun hatt en nyutdannet, regelbunden helsesøster hadde hun nok strøket. På dialektord..

Anonymous poster hash: 66e53...bc7

Skrevet

Gutten min trodde at strykejernet var en båt. Vi har ikke jobber med kleskode, for å si det sånn...

Skrevet

Min ble ikke testet i noe av det dere snakker om på 4-årskontrollen (1 år siden). Er det forskjellig praksis på dette, eller gjorde ikke vår helsesøster jobben sin?

Anonymous poster hash: 5cd9f...58e
Skrevet

Min ble ikke testet i noe av det dere snakker om på 4-årskontrollen (1 år siden). Er det forskjellig praksis på dette, eller gjorde ikke vår helsesøster jobben sin?

Anonymous poster hash: 5cd9f...58e

Tror det er ulikt fra kommune til kommune.

Vår kommune har et hefte som sikkert ble utarbeidet i 1950. På bildene satt far i bakgrunnen og leste avisa mens mor laga middag i skjørt..

Anonymous poster hash: 66e53...bc7

Skrevet

Min 4 åring skjønte heller ikke dette såpestykket. Hun gjettet på svamp og klut😁

Anonymous poster hash: 8ed16...bcf

Skrevet

Har akkurat hatt med barnet på 4-årskontrollen og skjønner ikke bæret av hva dere snakker om 😂😉

Anonymous poster hash: 65c26...254

Skrevet

Oj om de gjør den testen på sønnen min npr han blir 4 (han er 3) så kommer han til å stryke med glans fordi han er så sjenert at han prater ikke med fremmede. Han prater knapt til se voksne i barnehagen, men han prater masse med barna. Han kunne over 50 ord når han var 1 år og prater nå som en foss. Men hos helsesøster så er han alltid stum.

Var samme greia med meg når jeg var 4 år på 80-tallet og helsesøstera nektet nesten å tro at jeg kunne prate, jeg måtte jo være stum. Men nei jeg var sjenert.

Men over til poenget, ja et såpestykke er gammeldags, det blir som en fasttelefon 😂

Anonymous poster hash: 042c3...b11

Skrevet

Barnet mitt ble testet med en annen test hvor det var bilde av en slik ganmeldags hustelefon, han kunne ikke svaret.

Anonymous poster hash: 817cf...652

Skrevet

Jeg husker ikke om det var 2 eller 4-årskontrollen, men da kom helsesøster med en telefon av typen med telefonrør og dreieskive :D Mini hadde ikke peiling på hva det var :)

Anonymous poster hash: 3488d...193
Skrevet

Her hadde de en "bok" med dører . Og bakpå var det fokus på preposisjoner, men den var jo vanskelig å se. Må tilbake fordi ungen er så sjenert at hun ikke fullførte testene.. bah..

Anonymous poster hash: 58189...d07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...