Gå til innhold

Hjelp til å regne ut foreldrepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har regnet ut på foreldrepengeveilederen på nav.no. Men jeg blir ikke klokere. Kan noen med erfaring hjelpe meg litt her?

Si at barnefar har 700000,-

Jeg har 360000,-

Vi lurer på hva som er best for oss, 80 % eller 100 %. Jeg tenker automatisk 100 %, siden far tjener såpass mye. Men vil ikke han uansett tape penger, siden han er over 500000,-? Er det noen måte man kan unngå det på?

Anonymous poster hash: 72da8...c0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må sjekke med arbeidsgiver, noen har i lokal tariffavtale at arbeidsgiver dekker mellomlegget mellom 6G og faktisk lønn.

Du får alltid mest penger ved å ta 100%, men du får jo også da kortere permisjon.

Det med å spare opp til ulønnet permisjon må du tenke godt gjennom. Jeg fikk barn i februar og var i ulønnet permisjon fra jul til august og barnehagestart. Men så ble jeg syk, veldig syk. I ulønnet permisjon har du ingen sykepengerettigheter, så blir du langvarig syk sliter du. Jeg for min del slet jo også fordi jeg etterhvert måtte over på arbeidsavklaringspenger, også brukte de det året jeg hadde ulønnet permisjon som grunnlag for utregning av aap. Det ble minstesats det...

Anonymous poster hash: c341f...883

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...