Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #1 Skrevet 16. november 2016 Jeg har hatt lavt stoffskifte i 15år. Ble uventet gravid, gleder oss med nyheten men så begynte jeg å tenke litt på stoffskifte, skal man ta oftere blodprøver nå enn før man ble gravid? Tok 2 x i året før svangerskapet. Tok nylig for par uker siden med svar at han anbefaler litt lavere dose ( går på 150mikrogram 4 x uken og 125 3 x i uken, han ville jeg skulle ta motsatt) Greia er at jeg fungerer best på tsh ned mot 0.30-0.50. Er det skadelig å ligge så lavt i svangerskapet? Anonymous poster hash: e470b...bf7
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #2 Skrevet 16. november 2016 Hadde du nettopp et innlegg her? Da ble det iallefall linket til gynekologisk veileder, hvor det står mye om det du lurer på - og som kan gi deg svar du faktisk kan stole på. De svarene vi gir kan/bør du uansett ikke stole på... Anonymous poster hash: 0a449...684
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #3 Skrevet 16. november 2016 Nei jeg har nylig funnet ut mitt svangerskap. Hadde ikke noe eksta oppfølging ift dette i mine 2 tidligere svangerskap, men bare lurte litt på dette å ligge litt lavere enn legen ønsker meg på. Prøvde sist å justere ned litt å ble sykmeldt med 0 energi å da var jeg ikke gravid engang. HI Anonymous poster hash: e470b...bf7
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #4 Skrevet 16. november 2016 Visste fastlegen din at du er gravid ved sist prøvetaking? Du skal ha ekstra oppfølging, doseringen må gjerne økes opp, og det kan være farlig for fosteret hvis det blir lavt. Anonymous poster hash: 0a449...684
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #5 Skrevet 16. november 2016 Nei, hverken han eller jeg var klar over det. Er 1 uke siden jeg testet positivt og 2,5 uke siden jeg fikk svar på blodprøver at legen ønsket å senke levaxin dosen min. Men da skal jeg ihvertfall ikke justere ned når det er farlig å ligge for lavt for jeg blir dårlig selv om blodprøver ligger innenfor normal og slik legen ønsker det. HI Anonymous poster hash: e470b...bf7
Anonym bruker Skrevet 16. november 2016 #6 Skrevet 16. november 2016 Ville blitt fulgt opp av spesialisthelsetjenesten. Viktig med god og korrekt oppfølging. Ikke alle fastleger har god nok kompetanse. Ellers er det lurt å lese veilederen for gravide, da vet du hva som er anbefalt. Anonymous poster hash: 7fa1c...fd0
fine-phine Skrevet 16. november 2016 #7 Skrevet 16. november 2016 Jeg var hos legen for dette oftere under svangerskapet mitt og jeg måtte også leken god del! Uansett lurt å fortelle legen din at du er gravid
Gjest Skrevet 16. november 2016 #8 Skrevet 16. november 2016 Med de tre første hadde jeg ikke noe spesielt oppfølging av stoffskiftet, siden det var meget stabilt. Men ved denne siste lillemann her, så hadde jeg ustabilt stoffskifte og ikke minst diabetes II som igjen gikk over til svangerskapsdia. Ble fulgt opp av endokrinolog fra uke 8 ca. Gikk der 1 gang i mnd de første mnd og deretter hver uke. Fikk helt syke verdier under svangerskapet og måtte opp i hestedosering av medikamentene. Hør med legen din ang henvisning til endokrinolog eller hyppigheten av bl.prøver Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå