Gå til innhold

Kontakte lege eller helsestasjon??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår ferske 1-åring tok vaksine på tirsdag.

Siden da har hun vært i dårlig form. Oppkast begynte torsdag og har kastet opp en til to ganger siden. På mandag tre ganger og det samme igår, i natt spydde hun og nå nettopp.

Bleiene er begynt å bli litt tørre synes jeg. Drikker litt vann men ikke all verdens.

Hvor lenge skal slike små ha omgangssyken eller hva det nå er???

Anonymous poster hash: 4ad29...dec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved tørre bleier SKAL lege kontaktes. I dag. Så små barn blir svært lett dehydrert. Ring med det samme legekontoret åpner.

Anonymous poster hash: 08184...866

Skrevet

Dette forumet er hverken lege eller helsestasjon. Jeg må si jeg er overrasket og en smule sjokkert over hvor langt mange lar det gå før de i det hele tatt bare tar en jeg-er-bekymret-telefon til en av dem! At mann heller spør her liksom??!! Det er jo selvfølgelig ikke sikkert at det er noe som helst og at det går over, men hvorfor ta sjansen?? Ring nå! Hilsen trebarnsmor.

Anonymous poster hash: 982b6...b81

Skrevet

Dette forumet er hverken lege eller helsestasjon. Jeg må si jeg er overrasket og en smule sjokkert over hvor langt mange lar det gå før de i det hele tatt bare tar en jeg-er-bekymret-telefon til en av dem! At mann heller spør her liksom??!! Det er jo selvfølgelig ikke sikkert at det er noe som helst og at det går over, men hvorfor ta sjansen?? Ring nå! Hilsen trebarnsmor.

man...

Skrevet

Når det gjelder sykdom så skal lege alltid kontaktes, ikke helsesøster. De er ikke utdannet innen legeyrket, og kan ikke ta en forsvarlig vurdering når det gjelder sykdom.

Anonymous poster hash: 54d15...84b

Skrevet

Først, mest sannsynlig går dette helt fint. Men kontakt lege, og sørg for å få alt dokumentert. Om det viser seg at dette har noe med vaksinen å gjøre, og det skulle bli noen senvirkninger, er det veldig viktig med god dokumentasjon. Nesten umulig å bli hørt i helsesystemet når det gjelde skeptisk til vaksiner, selv om det til og med i pakningsvedlegget til vaksinen står at alvorlige bivirkninger forekommer. 

Anonymous poster hash: c2399...088
Skrevet

Det går veldig mye omgangssyke nå, så jeg regner med barnet ditt bare var uheldig og fikk det rett etter vaksinen.

Sønnen min hadde en heftig runde med omgangssyke på samme alder, da snakket jeg med lege/legevakt flere ganger for han både spydde og hadde diare, var veldig slapp og ville ikke spise/drikke. De sa at så lenge det kom tårer når han gråt var det ingen umiddelbar fare, men vi skulle gi han drikke hvert kvarter, om så bare en spiseskje. Om han kastet det opp igjen spilte ingen rolle, for littegrann ble alltid igjen i magen.

De vil helst ikke legge de inn om det ikke er nødvendig, å bli lagt inn med intravenøs væske er jo litt skremmende for den lille også, så om de kan unngå det så gjør de det. 

Mener det gikk 3 dager før min sønn plutselig kviknet til og var sulten og tørst, så vi kom oss gjennom uten legehjelp annet enn noen telefoner

Anonymous poster hash: 98ded...5db
Skrevet

Vi var til legen, tok CRP men det var akkurat fin fikk vi beskjed om. Ifølge legen virket hun ikke dehydrert, så må bare se det an dag for dag.

Nå har hun 39.8 i feber 🙈

Anonymous poster hash: 4ad29...dec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...