Gå til innhold

Ser du på meg som en bulimiker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er overvektig, har tatt grep, og har gått ned 5 kg på ca 2 mnd.

Av og til, i perioder, kaster jeg opp mat. Stikker fingeren i halsen. Dette skjer når jeg føler kroppen ble for full, som i dag. Gjør det ikke hver dag, kanskje 2-4 ggr/uke. Så kan det gå lenge til neste runde. Kanskje til og med måneder.

Er jeg en bulimiker?

Anonymous poster hash: 340b8...f46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: 42483...6b2
Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: 7d006...db8
Skrevet

Ja, og du bør få hjelp snarlig! Jeg startet slik. Nå kaster jeg opp daglig og har lært meg å kaste opp uten å lage en lyd så ingen hører det. Minst en gang daglig, men som regel etter hvert måltid. Gjør jeg det kun på kvelden stopper jeg ikke før jeg er helt tom, eller ser at det er frokosten som kommer opp

Anonymous poster hash: 8b055...f5a

Skrevet

Hmm, det var ikke det svaret jeg ville ha😔 Har legetime for noe annet om 14 dager. Dere mener jeg bør ta det opp da?

Skrevet

Ja

Anonymous poster hash: f8376...b7f
Skrevet

Ja.

Jeg har anoreksi og a-typisk bulimi. Det vil si at jeg de fleste dager spiser minimalt... Det sier seg selv at det ikke går i lengden, så innimellom må jeg spise mer. Da "må" jeg kaste opp. "Vanlige" bulimikere overspiser, spyr, overspiser og spyr i timesvis hver dag, mens det kan være kun ett eple som gjør at det bikker over for meg slik at jeg må kaste opp.

Helt tydelig at du har en form for bulimi iallefall.. Du bør få hjelp før det går for langt❤️

Anonymous poster hash: ecd8f...39a

Skrevet

Hvorfor syns du dette er en ok måte å slanke seg på? Du ville aldri spurt dette spm her inne, hvis du ikke selv vet at dette er usunt.

Skrevet

Bruker det ikke i slankingen sånn sett, har gjort det så lenge jeg kan huske. Spør fordi jeg begynte å tenke på det etter å ha kasta opp i dag.

Jeg spiser fornuftig, men gikk meg på en smell med iskrem i dag.

Skrevet

Bruker det ikke i slankingen sånn sett, har gjort det så lenge jeg kan huske. Spør fordi jeg begynte å tenke på det etter å ha kasta opp i dag.

Yva tenker du selv da? Tror du at du har bulimi?

Anonymous poster hash: 7d006...db8

Skrevet

Nei, jeg tenker ikke på det som bulimi.

Skrevet

Nei, jeg tenker ikke på det som bulimi.

Det var meg, HI

Skrevet

Om du har stukket fingeren i halsen for å kaste opp flere ganger i uken over flere år så har du jo pr.definisjon bulimi!

Skrevet

Om du har stukket fingeren i halsen for å kaste opp flere ganger i uken over flere år så har du jo pr.definisjon bulimi!

I perioder.

Skrevet

Jeg leser det dere skriver og skal tenke på det å prate om det med fastlegen min👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...