Gå til innhold

Reklame

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen år siden gikk jeg på postkontoret og bad om et klistermerke til å sette på postkassa: Nei takk, til uadressert reklame. Selv om jeg ofte koste meg med å bla gjennom disse etter jobb, ønsket jeg å leve et liv uten så mye fokus på det materielle. I tillegg til alt papirsøpla som hopet seg opp hele tiden. 

Nå er det fire år siden, og livet er blitt helt annerledes. Første jula uten reklameavisene fra alle lektøysbutikkene til barna og de andre til oss voksne husker jeg aller best. Ikke noen fristeler og "gode kjøp" man bare følte man måtte ha. Ungene visste nesten ikke hva de ønsket seg, for de har jo egentlig alt... 

Vil anbefale det til alle sammen.

Kjøp heller opplevelser, eller frisørtime (Ja, for de av oss som klipper familien selv, er det jo stas å komme til en skikkelig frisør :)

Så mitt spørsmål: Kunne du tenke deg å slippe å motta uadressert reklame? 

Gjør du noe for å kutte ned på all shoppinga?

Anonymous poster hash: cd468...0d0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt :)

Anonymous poster hash: cd468...0d0
Skrevet

Jeg kunne faktisk ikke tenke meg det, nei. Jeg har ikke så veldig god økonomi, og da er det å få vite om tilbud både på mat, klær, sko og potensielle jule- og bursdagsgaver kjærkomment. Jeg kjøper ikke mer fordi jeg får reklame i posten, men jeg kjøper det jeg skal kjøpe når det er tilbud på det. Imidlertid prøver jeg faktisk å holde tilbudsavisene unna ungene. Det er ikke nødvendig at de skal få lyst på masse de ikke trenger.

Anonymous poster hash: 73ec8...621
Skrevet

Jeg kunne faktisk ikke tenke meg det, nei. Jeg har ikke så veldig god økonomi, og da er det å få vite om tilbud både på mat, klær, sko og potensielle jule- og bursdagsgaver kjærkomment. Jeg kjøper ikke mer fordi jeg får reklame i posten, men jeg kjøper det jeg skal kjøpe når det er tilbud på det. Imidlertid prøver jeg faktisk å holde tilbudsavisene unna ungene. Det er ikke nødvendig at de skal få lyst på masse de ikke trenger.

Glemte å svare på det siste: Jeg tenker meg alltid om før jeg kjøper noe som ikke er mat: Trenger jeg/vi egentlig dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...