GÃ¥ til innhold

Hva ville du valgt? 🤔

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Fast, god jobb i det feltet jeg er utdannet i. Lang reisevei, 8 mil, men mulighet for hjemmekontor 2 dager i uka, noen ganger mer.

2. Midlertidig jobb, også relevant ift utdanning. Spennende arbeidsoppgaver. Sannsynligvis mulighet for jobb hele neste år. 10 minutt reisevei. Kommer til å søke på alle relevante jobber mensjeg har engasjement.

Greier ikke ta et valg. Begge jobbene er gode. Innholdet i altenativ 2 ligger nok nærmere hjertet mitt (brenner for feltet), men jeg er også engasjert i alternativ 1.

Luksusproblem? Mulig det, men likevel vanskelig.

Anonymous poster hash: 4a373...e05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig byttet jeg jobb pga. reisevei. Orker ikke bruke så mye tid på det. Så jeg hadde valgt nr. 2.

Sa selv nei til en jobb hvor jeg måtte kjøre 40 min. hver vei.

Anonymous poster hash: 173a5...625

Skrevet

Enig med hun over. Reisevei er dritt. Det oppdager du tidsnok og så vil du begynne å se deg om etter ny jobb likevel. Så jeg hadde gått for 2.

Lev farlig, ta noen sjanser! ;)

Anonymous poster hash: 4e194...499
Skrevet

Jeg ville gått for fast jobb, og heller søkt meg videre om det ikke funket.

Mannen pendler 50 min hver vei hver dag, og for familien fungerer det veldig fint.

Anonymous poster hash: 470de...7fc

Skrevet

Mannen bruker ca 1 time og 15 min én vei. Det er et helvete! Drit lei av at han er hjemme tidligst 17.30 hver eneste dag. Ikke hadde jeg orka det selv heller... han har 8 mil til jobb, og ikke alle vei er e18, derav tidsbruken...

Anonymous poster hash: aa280...3ae

Skrevet

Takk for innspill. Det er virkelig ikke lett. Tenker at 8 mil hver vei er mye, selv om jobben er fleksibel. Men det er så vanskelig å få fast jobb i denne bransjen, det betyr også en del. Og jeg kan ta tog. Lettvint, men tidkrevende. Men det er også tøft å hele tiden ha en uavklart jobbsituasjon, selv om det sikkert vil ordne seg før eller siden😬

Skrevet

Flere? ☺

Skrevet

Fast jobb, så mye hjemmekontor som mulig og evt søkt andre faste jobber dersom det jeg ønsket det etterhvert.

Anonymous poster hash: 79fca...8be

Skrevet

Ville gått for den faste jobben. Du kan allikevel søke på andre jobber nærmere hvis det dukker opp noe på markedet. Du sier det er vanskelig å få fast jobb i din bransje, da ville jeg tatt det på alvor, særlig hvis det er ok forhold i den jobben du har mulighet til å starte i. Jeg er kanskje litt trygghetsnarkoman, men med samboer som har vært arbeidssøkende lenge nå, har jeg stor respekt for å velge trygt. 

Skjønt 8 mil er lang vei/mye tid i reise.

Hjemmekontor i den grad det er mulig og trivelig (kan jo bli ensomt, kommer an på type jobb vil jeg tro).

Det har selvsagt litt å si hvordan forholdene ellers hjemme hos deg er. Er du alene om forsørgeransvaret? Har samboer fast jobb med ok inntekt, er det stor forskjell i hvordan dine to jobbalternativer er betalt?

Anonymous poster hash: 73a1d...f00
  • 3 uker senere...
Skrevet

Dytter opp min gamle tråd ;-)

Har ennå ikke bestemt meg, men må gjøre det snart.

Må legge til at det praktisk lar seg gjøre å reise så langt 3 dager i uka, og den faste jobben har vesentlig høyere lønn.

Engasjementet kan vare alt fra 7 mnd til et og et halvt år.

Jeg greier virkelig ikke å ta et valg🤔

Skrevet

Hvor gamle er barna dine og hvor mange har du?

Her gikk kabalen greit opp så lenge ungene gikk i barnehagen, men når ungene begynte på skole, alle hadde fritidsaktiviteter på ettermiddagen osv ble det helt umulig at jeg kom sent hjem flere ganger i uken. Det ble bare stress og kaos.

Så jeg hadde aldri valgt lang reisevei om jeg kunne unngå det. 

Som det er nå har jeg 10 min til jobb og mannen 15-20 min. Har 3 barn på barneskolen.

Anonymous poster hash: d99d7...65e
Skrevet

Hadde aldri valgt en så lang reisevei med barn (antar du har det?). Når de går på skolen er det mye oppfølging med lekser, aktiviteter, bursdager osv. Hadde ikke latt seg gjøre her i hvert fall. Er barna små så er det jo heller ikke gøy å nesten ikke få se de før de legger seg.

Anonymous poster hash: c4934...083
Skrevet

Barna går på skolen.

Stort sett får jeg til å være hjemme til kl 17. Men det kan hende at dette blir en slitsom jobbsituasjon på sikt.. Spennende arbeidsoppgaver, fast jobb og god lønn teller virkelig mye, men lang reisevei står som et stort minus på lista😶

Skrevet

Jeg har alltid hatt svært lett for å få meg ny jobb, så jeg ville glatt valgt nummer 2. Bare du kan vite hvordan situasjonen er i ditt arbeidsmarked, hi, og hvordan du stiller innenfor det arbeidsmarkedet. Jeg har hatt midlertidige stillinger og vet at det kan være stress, så to like jobber hvor én er fast er selvfølgelig en no brainer. Men her er det mange gode grunner til å velge nummer 2, så det er egentlig bare du som kan vite. Du har vel en magefølelse? Følg den!

Anonymous poster hash: 60d35...e37
Skrevet

Jeg ville valgt alternativ 2, den som er i nærområdet.

Skrevet

Men hvordan er arbeidstidene dine?

Min mann pendler kollektivt en drøy time hver vei. Men han går hjemmefra seks, så er hjemme fire hver dag. Og han jobber i pendletida, så han opparbeider seg en god avspasering med sine 10 timers dager.

Jeg er jo alene med morgenstellet osv, men ut over det merker jeg ikke noe til at han jobber langt borte. (Med mindre barnehagen ringer pga sykdom da).

Hvis du kan gjøre noe tilsvarende, og din mann ta alt om morgenen, trenger ikke lang reisevei nødvendigvis være et hinder for familien.

Anonymous poster hash: 470de...7fc

Skrevet

Jeg må evt dra hjemmefra halv sju de dagene jeg må på jobb. Det er snakk om 3 dager pr uke i snitt. Jeg kan jobbe i pendlertiden.

Magefølelsen svinger veldig, men må innrømme at reisevei er et pes. Men jeg jobber i en bransje hvor det er vanskelig å få fast jobb, derfor blir jeg så utrolig usikker...

Skrevet

Ta den faste, som du sier, den er fast! Funker det ikke etter 6 mnd har du uansett ikke tapt noe (iom at den andre var et engasjement) og du har tjent flere penger. Funker det, så er jo det gull.

Anonymous poster hash: e4a88...aeb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...