Gå til innhold

hadde dette vært ok om det var din mann/barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har tatt en uke fri fra jobb. Skal pusse opp kjøkkenet, men han sover til 11.

Jeg leverer barna i barnehagen kl 07.00 og henter 16.00 fordi han pusser opp.

Jeg synes han kan levere barna litt senere, men han sier det er uaktuelt.

Blir litt trist på barnas vegne. Lange dager fordi pappa vil sove lenge. Hadde han pusset opp fra kl 7, men neida.

Hmmm.... Er jeg på vidda?

Anonymous poster hash: ae3d4...6ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe huff.. tror aldri min samboer kunne foreslått noe så dumt!

jeg tror jeg bare hadde dratt på jobb jeg så fikk han styre morgenen selv.

Jeg begynner seinere et par dager i uka, det har jo såklart aldri vært noe spm. om jeg skal levere eller ei!

Anonymous poster hash: 4d7d1...53d

Skrevet

Hadde dette vært her så hadde det ikke vært et tema en gang. Jeg hadde stått opp og dratt på jobb slik at de hadde spist frokost i ro sammen med pappan. De hadde fått en roligere start på dagen, kortere tid i barnehagen og mannen hadde begynt med kjøkkenet etter levering.

Anonymous poster hash: 908e8...859

Skrevet

For min samboer hadde det heldigvis vært en selvfølge at han tok barna om morgenen slik de fikk en rolig start på dagen. Imorgen så går du på jobb også får mannen din ordne med å levere ungene.

Skrevet

Ja, det hadde vært helt greit.

Om mannen bruker sin ferie på å pusse opp kjøkkenet skulle det bare mangle at han fikk sove litt ekstra også.

Anonymous poster hash: c37a6...226

Skrevet

Hadde vært ok en dag, men ikke mer enn det. Jeg vet det er deilig å sove lenge en gang i blant. Min mann hadde lett gjort det på samme måte, han sover til 12-13 de dagene jeg leverer. Når han leverer legger han seg etter han har kommet hjem fra bhg og sover like lenge. Jeg hadde krevd at mannen leverte de dagene så ungene fikk kortere dager. MIn man skal forøvrig kastes ut. 

Anonymous poster hash: 8d9ed...0b5
Skrevet

Jeg synes det er helt greit om mannen tar seg en guttetur på jakt eller noe annet også jeg. Da ville han hatt hele uka fri. Mannen til hi bruker tross alt det meste av fritiden sin på å jobbe med oppussingen.

Kan aldri dere ta fri, reise bort noen dager, besøke familie eller liknende mens mannen er hjemme passer barn og jobb?

Skrevet

Det positive er jo at ungene ikke er hjemme og får lære seg å være dovenslasker slik som far sin...

Anonymous poster hash: 57de4...5a2
Skrevet

Om mannen bruker sin ferie på å pusse opp kjøkkenet skulle det bare mangle at han fikk sove litt ekstra også.

Han kan sove etter ungene er levert. Han pusser jo bare opp 3 timer (maks) likevel. Du hadde sendt dine små barn i barnehagen 9 timer fordi du unner mannen din å sove i ferien sin? Hehe, vi er ulike 😊

Skrevet

Jeg synes det er helt greit om mannen tar seg en guttetur på jakt eller noe annet også jeg. Da ville han hatt hele uka fri. Mannen til hi bruker tross alt det meste av fritiden sin på å jobbe med oppussingen.

Kan aldri dere ta fri, reise bort noen dager, besøke familie eller liknende mens mannen er hjemme passer barn og jobb?

Vær så snill å be meg om mer info før du skriver noe sånt tull. Mesteparten av fritiden sin, den var morsom.

Skrevet

Hans fritid går jo på bekostning av barna og ts! Hvor mye kjøkken får han pusset opp egentlig? Har forøvrig sjelden hørt om noen som tar seg ferie for å pusse opp. Da pusser man heller opp i ferien sin 😊 Om du skjønner. Her pusses det opp i helger og ETTER jobb, ferie er hellig, det er familietid.

Anonymous poster hash: b7954...dc5

Skrevet

Da akulle vel ogsi hi tatt seg en uke ferie på sammen måte. Ordnet huns i 3 timer og bare kost seg uten unger og mann.

Slik er det nok desverre ikke. Da hadde det kun vært lite ferie igjen til familien(ungene) sammen.

Anonymous poster hash: 0304f...c69

Skrevet

Vær så snill å be meg om mer info før du skriver noe sånt tull. Mesteparten av fritiden sin, den var morsom.

Nå har jeg en mann som hadde brukt mer enn 3 timer om dagen når gan pusset opp, men uansett unner jeg ham ferie uten å måtte opp med barn noen ganger, ja. Jeg tok også en uke fri tidligere i år og dro på tur med en venninne. Da gjort jeg ikke noe nyttig for familien hele uka. Superdeilig og noe JEG også unner mannen.

Skrevet

Hans fritid går jo på bekostning av barna og ts! Hvor mye kjøkken får han pusset opp egentlig? Har forøvrig sjelden hørt om noen som tar seg ferie for å pusse opp. Da pusser man heller opp i ferien sin 😊 Om du skjønner. Her pusses det opp i helger og ETTER jobb, ferie er hellig, det er familietid.

Anonymous poster hash: b7954...dc5

Jeg regner jo med at det er som du skriver, at han har tatt ut en ferieuke for å pusse opp, ikke at han har tatt ulønnet permisjon.

Skrevet

Da akulle vel ogsi hi tatt seg en uke ferie på sammen måte. Ordnet huns i 3 timer og bare kost seg uten unger og mann.

Slik er det nok desverre ikke. Da hadde det kun vært lite ferie igjen til familien(ungene) sammen.

Anonymous poster hash: 0304f...c69

Så er det hos oss. Vi pleier å ta en uke hver og noen ganger noen avspaseringsdager også, som vi reiser bort alene. Det kan være på hytta, for å besøke familie eller noe annet. I mine kretser er det helt vanlig.

Skrevet

Det hadde ikke skjedd hos oss. Jeg måtte nok kanskje hentet og levert men han hadde stått opp samtidig og begynt så fort vi var våkne.

Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet... det er vel ikke så farlig at han sover lenge bare jobben blir gjort?

Anonymous poster hash: 17b34...cfe

Skrevet

Jeg ser ikke helt problemet... det er vel ikke så farlig at han sover lenge bare jobben blir gjort? Anonymous poster hash: 17b34...cfe

Enig i dette. Denne "nye" infoen hi kommer med om at han kun bruker 3timer pr dag til oppussing virker å være oppkonstruert, ihvertfall merkelig at dette ikke ble nevnt først.

Poenget er vel at barnas hverdag ikke blir værre pga denne ene uka? Hi har jo selv valgt å la barna ha 9timers dager i BHG, dette er jo deres hverdag hele året ellers uansett.

Anonymous poster hash: eb714...a35

Skrevet

Rekker han å få gjort noe da??

Anonymous poster hash: 11ed9...b1a
Skrevet

Enig i dette. Denne "nye" infoen hi kommer med om at han kun bruker 3timer pr dag til oppussing virker å være oppkonstruert, ihvertfall merkelig at dette ikke ble nevnt først.

Poenget er vel at barnas hverdag ikke blir værre pga denne ene uka? Hi har jo selv valgt å la barna ha 9timers dager i BHG, dette er jo deres hverdag hele året ellers uansett.

Det er det så absolutt ikke, barna har normalt sett 7-timersdager, men siden pappa'n har ferie og jeg skal forbi likevel så blir det sånn. I dag har han ikke gjort noe, ikke et eneste skrog er montert. Hurra.

Skrevet

Rekker han å få gjort noe da??

Anonymous poster hash: 11ed9...b1a

Nei. Sover til 11, dasser rundt til 12. Jobber litt og dasser videre. Middag? Nei det får vi ikke.

Skrevet

Eh hæ? Sier seg vel selv at hvis han sover til det som er vanlig lunsjtid blir det bare en halv dag igjen til oppussing. Dvs at halve ferien hans går med til soving. Så bortkasta!

Anonymous poster hash: a941b...4b0

Skrevet

Om han er sliten og har tatt ut ferie, så må vel han få lov å dasse rundt også som du kaller det? Han har trossalt ferie. Men han kunne godt levert ungene en av dagene, så de fikk en kort dag i bhg.

Anonymous poster hash: 65db1...552

Skrevet

Om han er sliten og har tatt ut ferie, så må vel han få lov å dasse rundt også som du kaller det? Han har trossalt ferie. Men han kunne godt levert ungene en av dagene, så de fikk en kort dag i bhg.

Anonymous poster hash: 65db1...552

Å ta ut betalt ferie fordi man er litt sliten? Wow.. Har folk så lite behov for feriedager? Her er det skikkelig mangelvare med høstferier, juleferier, planleggingsdager, vinterferie, påske... Og sommerferie selvsagt.

Sløse vekk feriedager til å sove er veldig egoistisk spør du meg.

Anonymous poster hash: a941b...4b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...