Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #1 Skrevet 15. november 2016 Hvis man har en jobb med avtalt sluttidspunkt når man blir gravid og jobber fult til det avtalte tidspunktet, kan man da i ettertid få innvilget svangerskapspenger for den jobben man ikke lengre har? Det ville ikke vært mulig å gjøre samme jobb på slutten av svangerskapet. Anonymous poster hash: 64aed...2d6
Mamma til 2 søte Skrevet 15. november 2016 #2 Skrevet 15. november 2016 Du får ikke svangerskapspenger om du ikke har jobb. Dette er penger du får om du har en jobb som er skadelig for fosteret. Har du ikke jobb, er det jo heller ikke skadelig. Skjønte ikke helt hva du mente. Er det et avsluttet arbeidsforhold? En jobb du ikke skal tilbake til?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #3 Skrevet 15. november 2016 Nei, du får ikke svangerskapspenger om du er arbeidsledig Om arbeidsforholdet er slutt blir det dagpenger. Anonymous poster hash: a44cd...629
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #4 Skrevet 15. november 2016 Du får ikke svangerskapspenger om du ikke har jobb. Dette er penger du får om du har en jobb som er skadelig for fosteret. Har du ikke jobb, er det jo heller ikke skadelig. Skjønte ikke helt hva du mente. Er det et avsluttet arbeidsforhold? En jobb du ikke skal tilbake til?Det er en av mine tidligere ansatte som krever underskrift på at jeg ikke kan tilrettelegge for henne på grunn av graviditeten. Hun hadde en sommerjobb her og sluttet for over to måneder siden. Anonymous poster hash: 64aed...2d6
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #5 Skrevet 15. november 2016 Det er en av mine tidligere ansatte som krever underskrift på at jeg ikke kan tilrettelegge for henne på grunn av graviditeten. Hun hadde en sommerjobb her og sluttet for over to måneder siden. Anonymous poster hash: 64aed...2d6 Da hadde jeg svart at det kunne jeg dessverre ikke gjøre fordi du ikke er arbeidsgiveren hennes lenger. Anonymous poster hash: a44cd...629
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #6 Skrevet 15. november 2016 Da hadde jeg svart at det kunne jeg dessverre ikke gjøre fordi du ikke er arbeidsgiveren hennes lenger. Anonymous poster hash: a44cd...629 Har gjort det. Hun er drit sur og sier jeg må skrive under likevel. Ønsket bare å høre om det var noen som hadde hørt om en rar regel som jeg ikke hadde fått med meg. Det hadde jo vært synd å nekte om hun hadde hatt rett. Anonymous poster hash: 64aed...2d6
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #7 Skrevet 15. november 2016 Har gjort det. Hun er drit sur og sier jeg må skrive under likevel. Ønsket bare å høre om det var noen som hadde hørt om en rar regel som jeg ikke hadde fått med meg. Det hadde jo vært synd å nekte om hun hadde hatt rett. Anonymous poster hash: 64aed...2d6 Dette lukter svindel lang vei, hadde aldri skrevet under. Fortsetter hun mase ville jeg ringt enten nav eller lege/jordmor som har søker for henne, det er klart du ikke kan skrive under som arbeidsgiver når du ikke lenger er det. Anonymous poster hash: a44cd...629
Surogvanskelig Skrevet 15. november 2016 #8 Skrevet 15. november 2016 Si at dette må du ringe nav å sjekke (og ring og sjekk).
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #9 Skrevet 15. november 2016 Nei, hun er ikke lenger ansatt hos deg. At jobben hun gjorde hos deg for 2 mnd siden ikke er forenelig med graviditet er ikke relevant, hun har ikke jobben lenger. Hva skal du liksom skrive under på? Et skjema hun har laget selv? Anonymous poster hash: b9c8e...c09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå