Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #1 Skrevet 14. november 2016 Spesialist, så jeg ser han ganske ofte. Og tror ikke at han akkurat misliker meg heller, men utover det vet jeg jo ingenting. Men så får jeg jo ikke gjort noe fra eller til, for han er jo tross alt legen min og kanskje har han familie for alt jeg vet. At han er legen min gjør ikke noe, men jeg vil ikke miste han som lege fordi jeg har trått feil. Noen gode tips til hva jeg evt kan gjøre for å "sondre terrenget" litt? Anonymous poster hash: bb5e0...a05
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #2 Skrevet 14. november 2016 Hva mener du med å "sondere terrenget"? Han er din lege, han har ikke lov til å innlede et forhold til deg, heller ikke om han overlot til en annen lege å behandle deg. Loven er veldig streng på dette og han risikerer å miste sin autorisasjon som lege og dermed muligheten til å praktisere som lege. Eneste muligheten er i så fall at det går lang (!) tid etter at lege-pasientforholdet er avsluttet før et forhold ev. innledes, men etter loven er heller ikke det egentlig lov. Anonymous poster hash: 81233...c6f
Anonym bruker Skrevet 14. november 2016 #3 Skrevet 14. november 2016 Man kan ofte mistolke signalene man får fra leger. Jeg hadde supergod kjemi med den kjekke kirurgen som skulle operere meg. Følte meg sett og hørt og virkelig blomstret der jeg satt, halvt i svime av smerter. Virkelig kjemi. Jeg skulle skrives ut på perm i helga, og sykepleieren spurte om jeg kom fra ortopeden. Kirurgen,som satt ved dataen, snurret rundt på stolen og sa: "Nei, det er galleblæren på mandag" Så den kjemien var nok ensidig... Men én fantastisk kirurg og flink å ivareta pasienten, det var han 😂😂😂😂😂 Ikke at dette gjelder deg, selvsagt.. Men pasient-lege forhold kan lett mistolkes.. Anonymous poster hash: 5f866...f15
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #4 Skrevet 15. november 2016 Eller som turnuskandidaten som klappet/strøk meg på kinnet og uttalte "stakkars", slik bare min mor fikk det til for 30 år siden... Kjekk, ung, med omsorg... *sukk* Nyt utsikten, la det ellers ligge! Anonymous poster hash: 9171e...367
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #5 Skrevet 15. november 2016 Man kan ofte mistolke signalene man får fra leger. Jeg hadde supergod kjemi med den kjekke kirurgen som skulle operere meg. Følte meg sett og hørt og virkelig blomstret der jeg satt, halvt i svime av smerter. Virkelig kjemi. Jeg skulle skrives ut på perm i helga, og sykepleieren spurte om jeg kom fra ortopeden. Kirurgen,som satt ved dataen, snurret rundt på stolen og sa: "Nei, det er galleblæren på mandag" Så den kjemien var nok ensidig... Men én fantastisk kirurg og flink å ivareta pasienten, det var han 😂😂😂😂😂 Ikke at dette gjelder deg, selvsagt.. Men pasient-lege forhold kan lett mistolkes.. Anonymous poster hash: 5f866...f15 Hæ?? Anonymous poster hash: c8c03...c23
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #6 Skrevet 15. november 2016 Hæ?? Anonymous poster hash: c8c03...c23 Var det litt uklart? Anonymous poster hash: 5f866...f15
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #7 Skrevet 15. november 2016 Jeg falt totalt for anestesilegen som gav meg spinalbedøvelse etter 18 timer med kontinuerlige rier, hvor av 2 timer med pressrier. Det blide og omsorgsfulle ansiktet hans, det faktum at han fikk bort all smerte, og at han og de andre på operasjonsstua snakka om at føden hadde latt jeg pines alt for lenge. Det at jeg skulle få et barn, og at min mann var rett utenfor døra, gjorde ingenting med følelsene mine. Han legen ble en slags frelser for meg. Og selv nå, 7 år senere kjenner jeg på godfølelsen når jeg tenker på ham. (Noe både jeg og mannen ler av). Lege-pasient forholdet er et svært usymetrisk forhold. Hvor det er helt naturlig å utvikle gode følelser for den omsorgsfulle legen som tar deg på alvor, og kanskje tom kurerer ubehag hos deg. Det er ikke dermed sagt at det egentlig er en forelskelse. Dropp alle tanker om "sondering av terreng", og vær heller glad for at du har en dyktig lege. Kjærligheten finner du et annet sted. Anonymous poster hash: f9a4c...19e
soleia Skrevet 15. november 2016 #8 Skrevet 15. november 2016 Er relativt langt mellom kjekke og single legar innan dei har rukke å spesialisere seg, og ikkje minst er det strenge reglar mot at legar involverar seg med pasienten sin. Ver heller glad for at du har ein god og hyggeleg lege, og lat det vere med det.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #9 Skrevet 15. november 2016 Var det litt uklart? Anonymous poster hash: 5f866...f15 Det var det absolutt. Jeg skjønner ingenting jeg heller. Anonymous poster hash: c8c03...c23
soleia Skrevet 15. november 2016 #10 Skrevet 15. november 2016 Det var det absolutt. Jeg skjønner ingenting jeg heller. Anonymous poster hash: c8c03...c23 Ho syntes nok ikkje det var så romantisk å bli omtalt som "galleblæra". Ein uvane vi blei advart mot på sjukepleiutdanninga for hundre år sidan, men som likevel lever i beste velgåande mange stader.
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #11 Skrevet 15. november 2016 Forstod heller ikke den. Anonymous poster hash: 4ce53...daa
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #12 Skrevet 15. november 2016 Man kan ofte mistolke signalene man får fra leger. Jeg hadde supergod kjemi med den kjekke kirurgen som skulle operere meg. Følte meg sett og hørt og virkelig blomstret der jeg satt, halvt i svime av smerter. Virkelig kjemi. Jeg skulle skrives ut på perm i helga, og sykepleieren spurte om jeg kom fra ortopeden. Kirurgen,som satt ved dataen, snurret rundt på stolen og sa: "Nei, det er galleblæren på mandag" Så den kjemien var nok ensidig... Men én fantastisk kirurg og flink å ivareta pasienten, det var han 😂😂😂😂😂 Ikke at dette gjelder deg, selvsagt.. Men pasient-lege forhold kan lett mistolkes.. Anonymous poster hash: 5f866...f15 Hehe..artig. Anonymous poster hash: cf3a6...8da
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #13 Skrevet 15. november 2016 Var det litt uklart?Anonymous poster hash: 5f866...f15 ja Anonymous poster hash: 4189c...87b
Anonym bruker Skrevet 15. november 2016 #14 Skrevet 15. november 2016 Ho syntes nok ikkje det var så romantisk å bli omtalt som "galleblæra". Ein uvane vi blei advart mot på sjukepleiutdanninga for hundre år sidan, men som likevel lever i beste velgåande mange stader. Akkurat! Det var så klart i mitt hode 😁😁 Saken var jo at jeg satt der og følte at jeg ble så sett av denne flotte mannen. Og fem minutter senere var jeg redusert til "galkeblæra på mandag" ( altså galleblæreoperasjonen på mandag) Ble brått revet tilbake til virkeligheten, og forsto at for han så var jeg kun en pasient i rekka den dagen. Det var bare det at han for meg i den situasjonen var trygg, lyttende og totalt fokusert på meg (i virkeligheten galkeblæra mi) 😂😂 Det er jo ikke sikkert det er morsomt da, men jeg lo godt 😁😁😁 Anonymous poster hash: 5f866...f15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå